Gå til innhold

Mac-erfarere som kan hjelpe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hver gang jeg scroller ned så forsvinner den øverste delen av nettsiden, altså der det står klokkeslett, strøm o.l.

Dette er mild sagt driit irriterende!

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få denne linja her til å forbli????

Tusen takk på forhånd! :) 

Anonymkode: 02ebc...43b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg er nett, bruker jeg alltid nettleser i fullvisning. Aldri irritert meg at klokke er bore da, siden jeg bare fører  musepila ril øvre kant så kommer den linja ned.

Skrevet

Jeg bruker fullvisning, men redigerer størrelsen ned til under den øverste linjen

Skrevet
2 timer siden, tdm900 skrev:

Når jeg er nett, bruker jeg alltid nettleser i fullvisning. Aldri irritert meg at klokke er bore da, siden jeg bare fører  musepila ril øvre kant så kommer den linja ned.

Nå var ikke spørsmålet om hvem som irriterte seg over det eller ikke, men faktisk om noen vet hvordan man fikser det

Skrevet
55 minutter siden, Mrs.Fox skrev:

Jeg bruker fullvisning, men redigerer størrelsen ned til under den øverste linjen

Hvordan gjør du det?

Skrevet
1 time siden, Mrs.Fox skrev:

Er dokkinglinja framme når du får redigert så klokka synes?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå var ikke spørsmålet om hvem som irriterte seg over det eller ikke, men faktisk om noen vet hvordan man fikser det

Ok?

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør du det?

Sett musepekeren øverst i hjørne på nettleseren, trykk og dra

Skrevet

Jeg forstår det slik at det er menylinjen det er snakk om. Ikonene (klokke, spotlight, varslingssenter, lyd, osv) i høyre hjørne i menylinjen kalles menulets eller menu extras. Menylinjen er del av operativsystemet, ikke en nettleser. Velger man å kjøre nettleseren eller et annet program i fullskjerm-modus, vil menylinjen skjules som standard, men vil komme til syne hvis man fører musepekeren mot den øvre kanten av skjermen.

Så vidt meg bekjent er det bare en innstilling for å endre visningen av menylinjen. Systemvalg -> Generelt -> Skjul og vis menylinjen automatisk. Hvis man velger å ha denne checkboxen haket av, vil menylinjen alltid oppføre seg som den gjør når programmer kjøres i fullskjerm-modus.

Jeg tror ikke man i utgangspunktet kan kjøre et program i fullskjerm-modus og samtidig ha menylinjen synlig. Det er mulig det går an å endre på det ved å kjøre noen kommandoer i Terminal, men for å prøve på noe sånt bør man være veldig dreven i Terminal. Det er ikke noe nybegynnere bør prøve seg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...