Gå til innhold

Kjønnsvorter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått kjønnsvorter.. :( startet med at jeg hadde smerter etter/under samleie, kunne gå sår i opptil 2 dager. Nå den siste/2 siste ukene har jeg merket slags utvekster ved skjedeåpningen, de ser ut som vorter.. i tillegg, rett under skjedeåpningen før endetarm kjenner jeg også bittebitte små "kviselignende" greier.. 

aldri hatt kjønnssykdom før og skammer meg veldig..

skal til legen, men lurer på hvor langt tid det evt tar med sånn hjemmebehandling man får på apotek for å fjerne utvekstene? 

Er så utrolig flaut...:( skammer meg skikkelig

Anonymkode: 2132d...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:sjokkbla: ....Dere som driver på med risiko sex hvorfor bruker dere ikke kondom ?    Dette er virkelig en stor grunn til å vente med å ha sex til en får en fast og trofast partner !   Kjønnssykdommer er ikke til å spøke med og du kan bli steril av flere av dem... !  Men til dere som ikke kan la være å ha ons og risiko sex bruk iallefall KONDOM !  Så sparer dere de andre sexpartnere deres for flaue og skamfulle opplevelser...Og til deg med vortene...gå til lege !

Anonymkode: 96dec...13d

Skrevet

Ta deg en tur til legen, ta en celleprøve mens du er i gang, ser legen at det er kjønnsvorter vil du få en resept for et middel du kan bruke. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkbla: ....Dere som driver på med risiko sex hvorfor bruker dere ikke kondom ?    Dette er virkelig en stor grunn til å vente med å ha sex til en får en fast og trofast partner !   Kjønnssykdommer er ikke til å spøke med og du kan bli steril av flere av dem... !  Men til dere som ikke kan la være å ha ons og risiko sex bruk iallefall KONDOM !  Så sparer dere de andre sexpartnere deres for flaue og skamfulle opplevelser...Og til deg med vortene...gå til lege !

Tosk. Man kan være jomfru være sammen med en i 4 år før man får et utbrudd. Man trenger faktisk ikke å ligge rundt for å få det  TS, gå til lege går det ikke vekk med pensling så begeistret om aderma.  Da må du til hudlege men til gjengjeld så blir du kvitt de raskt og er du heldig slipper du tilbakefall.

Anonymkode: ad944...265

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tosk. Man kan være jomfru være sammen med en i 4 år før man får et utbrudd. Man trenger faktisk ikke å ligge rundt for å få det  TS, gå til lege går det ikke vekk med pensling så begeistret om aderma.  Da må du til hudlege men til gjengjeld så blir du kvitt de raskt og er du heldig slipper du tilbakefall.

Anonymkode: ad944...265

Få kjønnssykdommer (vorter) når man er jomfru ?  Nei det vet du godt at det får man kun gj.om sex.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har fått kjønnsvorter.. :( startet med at jeg hadde smerter etter/under samleie, kunne gå sår i opptil 2 dager. Nå den siste/2 siste ukene har jeg merket slags utvekster ved skjedeåpningen, de ser ut som vorter.. i tillegg, rett under skjedeåpningen før endetarm kjenner jeg også bittebitte små "kviselignende" greier.. 

aldri hatt kjønnssykdom før og skammer meg veldig..

skal til legen, men lurer på hvor langt tid det evt tar med sånn hjemmebehandling man får på apotek for å fjerne utvekstene? 

Er så utrolig flaut...:( skammer meg skikkelig

Husker ikke hvor lang tid det tok men ikke sånn kjempe, noen uker kanskje? Brukte en krem. De fleste får bare et utbrudd forresten så ikke stress. Kondom beskytter bare delvis mot kjønnsvorter, og må i så fall brukes under all intim kontakt siden vortene kan smitte uten at du har samleie engang. Og vortene er uansett ikke farlige. Så å legge om hele sexlivet sitt for å prøve å unngå kjønnsvorter som noen kommenterte over her synes jeg var vel drastisk :fnise: og ikke nødvendigvis effektivt heller

Anonymkode: c509d...f36

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Det virker sikkert krise, men det er en av de mest smittsomme og vanlige kjønnssykdommene man kan ha. Det er ikke sikkert man er klar over at man har det engang. Få deg en legetime, så får du sikkert roa nervene og hjelp til å bli kvitt det. Sjekk også om det er celleforandring, bare sånn i tilfelle. Der kan du også spørre om HPV vaksinen, mener den er gratis nå for alle som er født etter 1991 og ikke har tatt den tidligere. 

Kondom beskytter heller ikke 100% mot dette da det er veldig smittsomt, så man kan få det til tross for at man er supernøye på prevensjon. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som er risikabel. Du vet jo ikke engang at kjønnsvorter (HPV) er en av få kjønnssykdommer som kan smitte selv ved bruk av kondom.

Anonymkode: 3266a...db1

• Liker 2
Skrevet

Veldig vanlig og ikke farlig. Har hatt det 1 gang, de forsvant etter et par mnd uten behandling. 

Men må si det høres mer ut som herpes fra beskrivelsen din....

Anonymkode: 87712...504

Skrevet

Jeg beskytter meg alltid. Hatt ubeskyttet samleie en fang de siste årene. Så du over her som kommer med moralpreken, skjerp deg. 

Skal komme meg til legen:)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanlig og ikke farlig. Har hatt det 1 gang, de forsvant etter et par mnd uten behandling. 

Men må si det høres mer ut som herpes fra beskrivelsen din....

Anonymkode: 87712...504

å? Hvorfor herpes

Skrevet

Hadde dette. Hadde min mest sannsynlig siste pensling på sykehuset for noen uker siden.  Har stressa noe HELT JÆVLIG med dette for å si det mildt og følt nesten at livet mitt var litt over sånn mtp å finne noen osv. 

Legen var litt sånn LOL når eg sa dette til han. Han sa at dette var et såpass normalt virus at du må bare leve normalt og ikke stresse med det. Det kan komme tilbake, men det kan og vere at en kun får ett utbrudd.  Det er utrolig smittsomt og t.o.m. ved bruk av kondom kan det smitte. 

Men gå til lege. Eg fikk ikke noe hjemmegreier, men henvisning til gynpol. Pensling er meget effektivt synes hvertfall jeg. Da etser de vekk vortene. 

Anonymkode: e59c9...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...