AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Var til spesialist innenfor mage i går og han konkluderte med at jeg har IBS. Jeg har lest litt om det, og syns ikke det høres ut som om det er det jeg har. Problemet mitt er at jeg har konstant gravidmage. Det eneste som føles bedre er å ikke spise. Spiser ikke hvete, melkeprodukter eller særlig sukker. Lager mat fra bunnen av og tilsetter ikke sukker. Har aldri vondt i magen, er bare konstant oppblåst og det føles som om jeg bærer en sekk på magen. Det er veldig ubehagelig. Har ikke diare eller forstoppelse, avføring er fin. Er dette virkelig IBS? Anonymkode: fcc98...14c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Hørtes lettvint ut. IBS-Irritable Bowel syndrom Din mage er stor, ikke irritert. Virker som de bare kaller alle mageplager de ikke vet hva skyldes for IBS. Invasjon i den diagnosen der.. Anonymkode: 0d408...4bd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #3 Skrevet 13. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørtes lettvint ut. IBS-Irritable Bowel syndrom Din mage er stor, ikke irritert. Virker som de bare kaller alle mageplager de ikke vet hva skyldes for IBS. Invasjon i den diagnosen der.. Anonymkode: 0d408...4bd Det er helt sant. Hos meg sier noen leger IBD og noen sier IBS, men ingen gidder faktisk å ta en røntgen, CT eller kolo uansett hvor plaget jeg er med smerter. Begynner å bli lei av legene som avblåser med IBS uten å engang ha tatt en avføringsprøve eller lignende. Det er svært irriterende. Hadde jeg "bare" vært oppblåst hadde jeg forøvrig vært overlykkelig. For jeg har sterke smerter, kvalme, brekninger, diaré svært ofte, avføring som lukter så ille at jeg nærmest ikke klarer å være på badet selv engang mens jeg sitter på do osv i tillegg til oppblåsthet. Anonymkode: fd2bd...47c 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt sant. Hos meg sier noen leger IBD og noen sier IBS, men ingen gidder faktisk å ta en røntgen, CT eller kolo uansett hvor plaget jeg er med smerter. Begynner å bli lei av legene som avblåser med IBS uten å engang ha tatt en avføringsprøve eller lignende. Det er svært irriterende. Hadde jeg "bare" vært oppblåst hadde jeg forøvrig vært overlykkelig. For jeg har sterke smerter, kvalme, brekninger, diaré svært ofte, avføring som lukter så ille at jeg nærmest ikke klarer å være på badet selv engang mens jeg sitter på do osv i tillegg til oppblåsthet. Anonymkode: fd2bd...47c Jeg kan ikke spise normalt da magen min blir full. Lever mye på supper for det klarer jeg spise. Jeg gikk fra normalvektig til å bli undervektig. Spiser jeg for mye blir jeg kvalm. Er konstant spent i kroppen grunnet det konstante ubehaget, har også en sykdomsfølelse der jeg føler meg forgiftet. Føles som om jeg er døende til tider. Er ikke noe drømme situasjon dette. Plages også med ekstrem tretthet. Alt dette kom sammen med mageproblemene Anonymkode: fcc98...14c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Var til spesialist innenfor mage i går og han konkluderte med at jeg har IBS. Jeg har lest litt om det, og syns ikke det høres ut som om det er det jeg har. Problemet mitt er at jeg har konstant gravidmage. Det eneste som føles bedre er å ikke spise. Spiser ikke hvete, melkeprodukter eller særlig sukker. Lager mat fra bunnen av og tilsetter ikke sukker. Har aldri vondt i magen, er bare konstant oppblåst og det føles som om jeg bærer en sekk på magen. Det er veldig ubehagelig. Har ikke diare eller forstoppelse, avføring er fin. Er dette virkelig IBS? Anonymkode: fcc98...14c Det kan like gjerne være på grunn av ditt manglende inntak av melkeprodukter og hvete. IBS er jeg skeptisk til at du kan ha, og under ingen omstendigheter skal du ha den diagnosen uten omfattende undersøkelser i forkant. Kan legen eller du ha misforstått noe? Anonymkode: 59cf1...dd2
Gjest Anthrax Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 IBS-diagnosen blir satt når alle andre prøver som kolonoskopi, blodprøver, avføringsprøver osv. er negative. IBS er siste diagnose man setter. Krev undersøkelser hos legen!!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 stemmer at IBS er en diagnose de setter når de ikke vet hva som feiler deg. Har selv fått den-uten koloskopi, men allslags mulige andre tester. skulle ta koloskopi, men jeg orket bare ikke. Det forskes dog mye på, så jeg håper å tror at innen 10-20 år finnes det flere diagnoser som "stemmer" og ikke en felles betegnelse for noe de ikke finner svar på. du kan jo også prøve low-fodmap dietten. Anonymkode: f66e5...1b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå