Gå til innhold

Kvinne 172 cm, 37 kg - 2000 kcal?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er en ung kvinne som på grunn av sykdom har havnet i en posisjon der vekten ikke er helt helsemessig optimal. Spiser mye makaroni, ost, prosessert kjøtt og andre lettfordøyelige ting slik at jeg ikke skal bli så mett etter hvert måltid, men har ikke opplevd så mye bedring enda. Hvis jeg på en eller annen måte er i stand til å få i meg 2000 kcal i løpet av dagen, vil det hjelpe meg å fjerne undervekt? Plottet det inn på noen kalkulatorer som kunne vise til at energimengden for meg ville tilsvare en vektoppgang på ca. 0,5 kg i uken, men med tanke på startvekten min vil det kanskje kreve enda mindre enn 2000 for å øke vekt? 

På forhånd, tusen takk for svar!

Anonymkode: 9d7bd...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville jeg ha snakket med en lege om! :) Lykke til <3

Anonymkode: b75e9...d82

• Liker 6
Skrevet

Du har en ekstrem undervektig BMI på 12,8. Dette er så lavt at jeg ville diskutert tilstanden din med en lege. Vil tro at du må øke kaloriene mye mer enn det for å legge på deg nok. 

Anonymkode: d8a87...556

• Liker 4
Skrevet

Snakk med lege! Kan fort være livsnødvendig med innleggelse på sykehus tror jeg!

• Liker 4
Skrevet

Lege, og resept på næringsshaker i en viss fart. Dette er farlig undervekt.

Anonymkode: c46ca...9da

• Liker 5
Gjest FarDareisMai
Skrevet (endret)

Snakk med lege. Det er mulig å få resept på næringsshaker, men med så alvorlig undervekt som det der, da kreves det mer enn bare å stappe i seg ekstra kalorier. Det er viktig å få i seg næringsrik, men sunn mat, men du trenger hjelp av fagfolk til å sette sammen et fullverdig, sunt og samtidig næringstett kosthold. Vær så snill, ta kontakt med lege! asap! 

Endret av FarDareisMai
Skrivefeil
Skrevet

Snakk med en lege.  Det er farlig å være så undervektig så dette må du ta tak i fort. Ring i dag.

Anonymkode: 508ff...d73

Skrevet

Lege og klinisk ernæringsfysiolog trengs. Berikelse er et nøkkelord, fløte og smør. 

Anonymkode: c46a3...1ad

Skrevet

Du er for avmagret til at det er forsvarlig å gå i gang selv uten å ha vært vurdert av lege. Oppsøk lege i dag. 

Anonymkode: fe0c8...96b

• Liker 1
Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med lege og ernæringsfysiolog slik at du får profesjonell hjelp til en sunn vektøkning.

Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Sulosi, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...