AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #21 Skrevet 14. desember 2016 Solgte notatene mine i et fag en gang. Var til en fremmed på et forum, fikk vel et par hundre kroner. Har gitt de samme notatene bort til folk jeg kjenner. Kunne ikke tenkt meg å tatt betalt av venner og bekjente, gjør gjerne folk en tjeneste uten å ta betalt Anonymkode: 507fa...3a8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #22 Skrevet 14. desember 2016 Hadde aldri kjøpt notater. Dersom det er noe jeg lurer på finner jeg svaret på Google. Folk får nå gjøre som de vil, men å studere handler jo om å virkelig forstå, ikke bare pugge en tekst, så jeg ser ikke helt hva slags utbytte folk kan ha fra det. Kanskje greit for de som bare bryr seg om å få ståkarakter. Anonymkode: ae497...688
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2016 #23 Skrevet 15. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja gud, enn om uforutsette ting skjer, det er virkelig å ta seg vann over hodet altså 🙄 Anonymkode: cd816...265 Å ja.
Gjest Overrasket Skrevet 15. desember 2016 #24 Skrevet 15. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri kjøpt notater. Dersom det er noe jeg lurer på finner jeg svaret på Google. Folk får nå gjøre som de vil, men å studere handler jo om å virkelig forstå, ikke bare pugge en tekst, så jeg ser ikke helt hva slags utbytte folk kan ha fra det. Kanskje greit for de som bare bryr seg om å få ståkarakter. Anonymkode: ae497...688 Hva er helt konkret den store forskjellen mellom Google og notater fra en kamerat?
Gud Skrevet 15. desember 2016 #25 Skrevet 15. desember 2016 22 timer siden, O.G. skrev: Enn om folk kunne dukke opp på forelesninger og ta egne notater istedet.... Å studere handler om å lære. Hvordan man lærer er opp til en selv. Noen lærer mye av forelesning, andre lærer mer av å lese.
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2016 #26 Skrevet 15. desember 2016 3 minutter siden, Gud skrev: Å studere handler om å lære. Hvordan man lærer er opp til en selv. Noen lærer mye av forelesning, andre lærer mer av å lese. Vel, men hvis man ikke har seg på forelesning så har man jo ingen notater...
Gud Skrevet 15. desember 2016 #27 Skrevet 15. desember 2016 26 minutter siden, O.G. skrev: Vel, men hvis man ikke har seg på forelesning så har man jo ingen notater... Man kan lese bøker og forskningsartikler.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #28 Skrevet 15. desember 2016 Det er vel mer og mer sånn samfunnet blir. Vi har så god råd at vi ikke lengre trenger gjøre noe selv, vi bare betaler oss ut av det. Ett av problemene jeg ser er tiden man da bruker på studiet. dropper man forelesninger og selvstudie, og heller kjøper sammendrag, så bruker man mindre tid på studiene. Vel og bra for dem som vil jobbe ved siden av, men så kommer undersøkelser som viser at enkelte studenter, som sosiologistudenter for eksempel, har studiene som en 70% beskjeftigelse, og er dermed ikke fulltidsstudenter, noe som gir svakere grunnlag for økt studiestøtte, som igjen ødelegger for andre, som arkitektur-studentene, som gjennomsnittlig har studiene som 122 % beskjeftigelse. Joda, det er vanskelig være fulltidsstudent med dagens støtteordning, men argumenter for økt studiestøtte faller også litt bort når stadig flere bruker mindre tid på studier. Anonymkode: d5728...95f
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2016 #29 Skrevet 15. desember 2016 46 minutter siden, Gud skrev: Man kan lese bøker og forskningsartikler. For det kan man da ja.
Gud Skrevet 15. desember 2016 #30 Skrevet 15. desember 2016 2 timer siden, O.G. skrev: For det kan man da ja. Ja Aner at du prøver å si noe mellom linjene her, men det er vanskelig å tolke da du bare skriver én linje... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå