Gå til innhold

Karimaritas

jukkapalme

Anbefalte innlegg

Forøvrig, @lovelulu, så hadde du et riktig så fint innlegg om reisene dine, det var gode bilder og bra tekst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Fantastica skrev:

Forøvrig, @lovelulu, så hadde du et riktig så fint innlegg om reisene dine, det var gode bilder og bra tekst.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mer om reiser! Trenger ikke nødvendigvis være utenlandsturer, jeg syns turen din til Trondheim var koselig også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, foreveralone skrev:

Ja mer om reiser! Trenger ikke nødvendigvis være utenlandsturer, jeg syns turen din til Trondheim var koselig også. 

Skal prøve å få blogget litt mer om dette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er snodig at denne bloggen dukker opp til diskusjon HELE tiden da det er en utrolig kjedelig blogg uten noe substans, ikke er det en toppblogger heller. Men siden det virker som eieren bak bloggen ønsker så inderlig at den skal diskuteres så deler keg gledelig meningen min:

Det er som å lese pusurdagboken til ei 14 år gammel jente. "I dag var jeg i byen, vi shoppet og var på kafé. Jeg spiste et knekkebrød med agurk og ost. Det var godt. Kjøpte ditt og datt (sett inn bilder av innkjøp" (ikke direkte sitert fra blogg). Tekstene mangler liv, lite variasjon i innlegg og bildene er av dårlig kvalitet og for mange like i et innlegg.  Forventer at tekstene er bedre når det er ei i 40-årene som står bak bloggen. 

Endret av gjestgitt
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummingbird1
4 minutter siden, gjestgitt skrev:

Synes det er snodig at denne bloggen dukker opp til diskusjon HELE tiden da det er en utrolig kjedelig blogg uten noe substans, ikke er det en toppblogger heller. Men siden det virker som eieren bak bloggen ønsker så inderlig at den skal diskuteres så deler keg gledelig meningen min:

Det er som å lese pusurdagboken til ei 14 år gammel jente. "I dag var jeg i byen, vi shoppet og var på kafé. Jeg spiste et knekkebrød med agurk og ost. Det var godt. Kjøpte ditt og datt (sett inn bilder av innkjøp" (ikke direkte sitert fra blogg). Tekstene mangler liv, lite variasjon i innlegg og bildene er av dårlig kvalitet og for mange like i et innlegg.  Forventer at tekstene er bedre når det er ei i 40-årene som står bak bloggen. 

Bra observasjon! Og jeg er helt enig med deg! Men det hjelper dessverre ingenting... Alt blir avfeid som usakelig kritikk, og trådene bare fortsetter 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg! Jeg gikk fem på og måtte kikke inn på bloggen. Skylder på at det ikke er noe fornuftig på tv. Første og siste gang. Takk for kikken. Du er besatt av vesker og merker, det skal du ha. Søte dyr. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles for alle disse trådene er vel at det synes som det ikke er noen interesse for å diskutere denne bloggen. Forsøksvis er det en eller to som kommer med et synspunkt, men det blir ingen videre god diskusjon på grunn av manglende interesse.

Siden denne bloggen kun har 283 norske lesere pr. dd er det vel ganske usannsynlig at så mange av disse er på KG og ønsker å diskutere den her.

Det som virker ganske innlysende er at alle disse trådene er forsøk på å øke interessen, men det virker ganske fånyttes. 

Endret av Sukrin
Slrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sukrin skrev:

Felles for alle disse trådene er vel at det synes som det ikke er noen interesse for å diskutere denne bloggen. Forsøksvis er det en eller to som kommer med et synspunkt, men det blir ingen videre god diskusjon på grunn av manglende interesse.

Siden denne bloggen kun har 283 norske lesere pr. dd er det vel ganske usannsynlig at så mange av disse er på KG og ønsker å diskutere den her.

Det som virker ganske innlysende er at alle disse trådene er forsøk på å øke interessen, men det virker ganske fånyttes. 

Bare for å ha sagt det har bloggen hatt alt fra 50-8000 lesere på de årene den har eksistert. Men bloggen hadde annet navn før Karimaritas.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er jævlig vanskelig å være borte fra kåge og komme tilbake til en god mengde varsler som man jo optimistisk klikker på bare for å se at tråden og dets innhold er sletta.
Istedet finner man enda et ræl av en tråd, med nøyaktig det samme latterlige innholdet som ble sletta i forrige tråden, og som medførte alle de andre stengte trådene rundt omlag samme tema.
Altså, ærlig talt - en drittblogg uten innhold er ikke vits å bruke tiden på. Om eieren av bloggen syns det er fælt at bloggen er lite lest og ellers ikke bidrar til en dritt i andre folks liv, er det bloggerens eget problem, og slik selvpromotering med å holde liv i tråder om seg selv burde vært fanget opp av moderatorene for lenge siden om de hadde hatt litt erfaring.
Ingen annonsører gidder å sponse en blogg uten innhold og lesere, og jevn kverulering på kåge og å svare på hvert eneste innlegg med et "jeg er ikke enig med deg, vi er forskjellige" kommer ikke til å endre på noe.

Det er i tillegg ganske tydelig at bloggeren sjøl ikke er interessert i annet enn kosemose-tilbakemeldinger, og absolutt ikke er ute etter å lære noe - men heller belære alle andre om hva de burde mene samt bedrive egen-trolling.
Det blir bare så utrolig dumt.

Prøv heller med clickbait-overskrifter på bloggen, finn en elsker og beskriv et femkantdrama, og lat som man har (syke) barn så så får man massiv og selvselgende kritikk for eksponering av barn. Kort sagt, vær kreativ.
Å være kreativ og nyskapende er ikke det samme som å sitte på kåge og svare på hvert eneste innlegg i tråder som (kan) handle(r) om seg selv.
Det er bare...kleint.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vifte Reim skrev:

Syns det er jævlig vanskelig å være borte fra kåge og komme tilbake til en god mengde varsler som man jo optimistisk klikker på bare for å se at tråden og dets innhold er sletta.
Istedet finner man enda et ræl av en tråd, med nøyaktig det samme latterlige innholdet som ble sletta i forrige tråden, og som medførte alle de andre stengte trådene rundt omlag samme tema.
Altså, ærlig talt - en drittblogg uten innhold er ikke vits å bruke tiden på. Om eieren av bloggen syns det er fælt at bloggen er lite lest og ellers ikke bidrar til en dritt i andre folks liv, er det bloggerens eget problem, og slik selvpromotering med å holde liv i tråder om seg selv burde vært fanget opp av moderatorene for lenge siden om de hadde hatt litt erfaring.
Ingen annonsører gidder å sponse en blogg uten innhold og lesere, og jevn kverulering på kåge og å svare på hvert eneste innlegg med et "jeg er ikke enig med deg, vi er forskjellige" kommer ikke til å endre på noe.

Det er i tillegg ganske tydelig at bloggeren sjøl ikke er interessert i annet enn kosemose-tilbakemeldinger, og absolutt ikke er ute etter å lære noe - men heller belære alle andre om hva de burde mene samt bedrive egen-trolling.
Det blir bare så utrolig dumt.

Prøv heller med clickbait-overskrifter på bloggen, finn en elsker og beskriv et femkantdrama, og lat som man har (syke) barn så så får man massiv og selvselgende kritikk for eksponering av barn. Kort sagt, vær kreativ.
Å være kreativ og nyskapende er ikke det samme som å sitte på kåge og svare på hvert eneste innlegg i tråder som (kan) handle(r) om seg selv.
Det er bare...kleint.

Bare så det er sagt har jeg fått tilbud om sponsing 4 ganger, men takket nei. Nettopp fordi jeg ønsker å blogge for min egen del, og har ikke et ønske om å bli toppblogger eller tjene penger på den. Det blir for alvorlig for meg hvis bloggen blir en bedrift. Jeg ønsker å ha den som den er. Men selvsagt kan det tenkes jeg sier ja til sponsing av noe som jeg virkelig føler jeg vil. Bloggen er ikke lite lest, men ligger på et antall lesere som er normalt for en mindre blogg. Å det er helt greit du syns bloggen er dårlig, men husk det er ikke alle som syns det fordi om du og noen andre syns det. Vi har forskjellig smak når det gjelder blogger også. Du sitter ikke med fasiten!

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke at du gidder å delta i trådene om deg selv Kari/Lovelulu. Ærlig talt, hva prøver du egentlig å oppnå?  

Forutenom det er jeg enig med Vifte Reim :Nikke: Du kunne brukt all den tid på å skrive bedre og lengre innlegg til bloggen istedenfor å skrive non sense på KG.. Bladde meg kjapt igjennom, og sorry, blar kjappere gjennom din blogg enn se og hør :P Altfor mange bilder pr innlegg ifh til tekst, og den lille teksten som er der drukner jo mellom alle bildene. 

Ellers, hver gang jeg har titta innom bloggen din (mange mnd's mellomrom) og fra når du hadde lovelulu bloggen så går du på noe hjelpemidler til slanking. Har du noen gang komt i mål? Og har du prøvd den vanlige måten, med ren mat, nok kjøtt og grønt, samt forbrenne mer enn du spiser pr dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gia_ skrev:

Skjønner ikke at du gidder å delta i trådene om deg selv Kari/Lovelulu. Ærlig talt, hva prøver du egentlig å oppnå?  

Forutenom det er jeg enig med Vifte Reim :Nikke: Du kunne brukt all den tid på å skrive bedre og lengre innlegg til bloggen istedenfor å skrive non sense på KG.. Bladde meg kjapt igjennom, og sorry, blar kjappere gjennom din blogg enn se og hør :P Altfor mange bilder pr innlegg ifh til tekst, og den lille teksten som er der drukner jo mellom alle bildene. 

Ellers, hver gang jeg har titta innom bloggen din (mange mnd's mellomrom) og fra når du hadde lovelulu bloggen så går du på noe hjelpemidler til slanking. Har du noen gang komt i mål? Og har du prøvd den vanlige måten, med ren mat, nok kjøtt og grønt, samt forbrenne mer enn du spiser pr dag? 

Jeg deltar i det jeg ønsker her på KG som dere. Når det er sagt bruker jeg energi og tid på det jeg måtte ønske. Det ser ut som dere også gjør det..Når det gjelder siste setningen din er det akkurat det jeg gjør nå :) Og ja jeg har noengang kommet i mål og gikk ned hele 46 kg. :) Nå er jeg forøvrig på god vei til målet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lovelulu skrev:

Resten av Norge har vel kanskje ikke hørt om bloggen engang, men det betyr ikke de syns bloggen er dårlig. Har de visst om bloggen ville jeg jo vært på topplista nr 1😄

Hahahaha, snakker om selvinnsikt! :fnise:

Men for å i alle fall prøve å føre tråden inn på et saklig spor skal jeg i alle fall gjøre et forsøk på å komme med min ærlige mening om bloggen, samt litt konstruktiv kritikk. Jeg håper jeg ikke kaster bort tiden min denne gangen også...

Blogging er som de fleste skriftlige medier, og noen visuelle også forsåvidt, ulike varianter av historiefortelling. Dessverre er det ikke dette du driver med. Du formidler ingen historie, men som andre her sier driver du med en slags oppramsende loggføring med noen stikkordpregede setninger innimellom en serie med bilder som later til å være lite planlagt og som derfor heller ikke bidrar til å fortelle noe. Rent håndverksmessig er derfor bloggen din temmelig svak og kjedelig.

Jeg husker at jeg i fjor var innom bloggen din for å se hva som var greia med den, og at jeg blant annet så et innlegg om at du hadde vært i et bryllup i Trondheim. Den setningen jeg skrev nå fortalte nøyaktig like mye som hele innlegget ditt gjorde, for det var alt du skrev. Ellers var det bare noen uinspirerte bilder av noen dekkede bord og noen mat. Så vidt jeg husker var det ingen mennesker i bildene. Ikke engang deg selv med antrekket ditt for dagen. Ingen beskrivelser av hendelsesforløpet for dagen, eller noen tekst under bildet av maten som fortalte hva det egentlig var som lå på tallerkenen. Det var knapt nok en overfladisk oppramsing.

Siden jeg blogger selv skjønner jeg at du ikke vil utlevere alle de som var i dette bryllupet, men du må i alle fall gi leseren et innblikk i noe av det som skjedde, om ikke annet din egen opplevelse av dagen. Hvordan skal folk klare å ha interesse for det du skriver om de ikke har noe som helst å identifisere seg med?

Jeg tviler ikke på at det er sant at du har flere hundre lesere hver dag. Dessverre tror jeg at de tiltrekkes mer av dramaet rundt deg som person, både gjennom tidligere krangler med andre bloggere og din adferd her i dette forumet. Joda, det gir deg tidvis en pen plassering på topplisten, men er det virkelig slike lesere du vil ha?

Mitt råd til deg vil altså være å tenke mer gjennom hva det er du ønsker å fortelle med bloggen din. La leseren få en følelse av å ta del i det du opplever, slik at denne kan identifisere seg med det. Ikke bare med tekst, men også med bilder, for bildene er også med på å fortelle historien.

Likevel har jeg en følelse av at jeg nå har kastet bort tiden min. Akkurat som da du i sommer takket og sa at du skulle følge rådet mitt om å ligge lavt mot alle kritikerne dine fordi du ikke har noe å tjene på å gå i nærkamp med dem, før du et kvarter senere begynte å svare alle på samme måte som før, bare med et lite tillegg om at du nå skulle følge mitt råd og ikke svare dem mer. Så jeg håper at du viser meg at jeg tar feil og at du faktisk evner å ta til deg kritikk.

Du får selvsagt ta dette akkurat som du vil, slik du pleier, men jeg har altså ingen ting i mot deg som person. Så vet du det.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...