AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Skrevet 13. desember 2016 Hei. Jeg har våknet med 40-41 i feber nå i to netter, selv med et gram paracet hver 6 time. Klarer ikke gå uten hjelp heller, fordi jeg har så vondt. Bør jeg kontakte lege? Får ikke i meg mat, og nesten ikke drikke heller.. Er 18 år om det har noe å si. Anonymkode: 76f77...d5f
Carrot Skrevet 13. desember 2016 #2 Skrevet 13. desember 2016 Sår hals? Vondt overalt? Kanskje du har influensa?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Skrevet 13. desember 2016 Akkurat nå, Carrot skrev: Sår hals? Vondt overalt? Kanskje du har influensa? Ja, veldig sikker på at det er influensa. Er bare litt skummelt å ha over 40 i feber selv med paracet. Akkurat nå, Lucky_Jack skrev: kom deg til lege! Ja, må vel nesten det. Anonymkode: 76f77...d5f
Carrot Skrevet 13. desember 2016 #5 Skrevet 13. desember 2016 Hvis det er influensa er det helt normalt og du trenger ikke dra til lege, det du trenger da er drikke og ro..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #6 Skrevet 13. desember 2016 3 minutter siden, Carrot skrev: Hvis det er influensa er det helt normalt og du trenger ikke dra til lege, det du trenger da er drikke og ro.. Har bare lest at det å ha over 41 i feber er skadelig, derfor jeg spør Anonymkode: 76f77...d5f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Skrevet 13. desember 2016 Høres ut som influensa, siden du har såpass høy feber: dra til legen. Anonymkode: 2c74d...271
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #8 Skrevet 13. desember 2016 Har du problemer å puste eller vonde ved å puste? Merker du at du våkne og alt er våt etter feberen har gått bort, og deretter kommer feberen tilbake? Eller har du konstant feber? Mulig du har lungebetennelsen, men du burde ta en tur til legen for å måle CRP nivåer. Anonymkode: 306d2...696
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #9 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du problemer å puste eller vonde ved å puste? Merker du at du våkne og alt er våt etter feberen har gått bort, og deretter kommer feberen tilbake? Eller har du konstant feber? Mulig du har lungebetennelsen, men du burde ta en tur til legen for å måle CRP nivåer. Anonymkode: 306d2...696 Gjør vondt å puste, også er jeg veldig tett i brystet. Feberen er der konstant, det laveste jeg har hatt er 39,8. Anonymkode: 76f77...d5f
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. desember 2016 #10 Skrevet 13. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjør vondt å puste, også er jeg veldig tett i brystet. Feberen er der konstant, det laveste jeg har hatt er 39,8. Anonymkode: 76f77...d5f Det er faresignaler, du må gå til legen. Vær snill mot deg selv å gjør det, selv om du tror det bare er noe mindre alvorlig. Ring legekontoret nå og få hastetime.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #11 Skrevet 13. desember 2016 Kom deg til legevakt, med en gang. Er det influensa, så ok, men det du skriver her, gir tegn til både influensa og langt mer alvorlige tilstander. Anonymkode: 08aa9...c18
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #12 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Det er faresignaler, du må gå til legen. Vær snill mot deg selv å gjør det, selv om du tror det bare er noe mindre alvorlig. Ring legekontoret nå og få hastetime. Ringte akkurat, fikk time om et par timer! Anonymkode: 76f77...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #13 Skrevet 13. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør vondt å puste, også er jeg veldig tett i brystet. Feberen er der konstant, det laveste jeg har hatt er 39,8. Anonymkode: 76f77...d5f Sier meg enig med de fleste her, hastetime hos lege, eller legevakt. Anonymkode: 1eda9...bcb
Gjest chisandra Skrevet 13. desember 2016 #14 Skrevet 13. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringte akkurat, fikk time om et par timer! Anonymkode: 76f77...d5f Godt at du får hjelp så raskt. Riktig god bedring.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. desember 2016 #15 Skrevet 13. desember 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier meg enig med de fleste her, hastetime hos lege, eller legevakt. Anonymkode: 1eda9...bcb 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom deg til legevakt, med en gang. Er det influensa, så ok, men det du skriver her, gir tegn til både influensa og langt mer alvorlige tilstander. Anonymkode: 08aa9...c18 På dagtid har fastlegen ansvar, det er ikke vits i å misbruke legevakta, det er derfor det er så lang kø der, fordi folk ikke bruker fastlegen. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringte akkurat, fikk time om et par timer! Anonymkode: 76f77...d5f Så bra, håper det ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #16 Skrevet 13. desember 2016 22 minutter siden, Evilposelos skrev: På dagtid har fastlegen ansvar, det er ikke vits i å misbruke legevakta, det er derfor det er så lang kø der, fordi folk ikke bruker fastlegen. Så bra, håper det ordner seg. Jeg får alltid beskjed om å ringe legevakt om det er noe som haster. Dette haster. Fastlegen har ikke noe å gjøre med akutte saker, ifølge min kommune. Beklager at det støtte deg på noe vis. Anonymkode: 08aa9...c18 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. desember 2016 #17 Skrevet 13. desember 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får alltid beskjed om å ringe legevakt om det er noe som haster. Dette haster. Fastlegen har ikke noe å gjøre med akutte saker, ifølge min kommune. Beklager at det støtte deg på noe vis. Anonymkode: 08aa9...c18 Joda, de har ansvar. I min kommune har det blitt så ille at legevakten skriver på sidene deres at fastlegen har ansvar. Du burde opplyse legen din om at de er nødt til å ta imot hastetimer.
Carrot Skrevet 13. desember 2016 #18 Skrevet 13. desember 2016 En skikkelig influense (ikke forkjølelse osv) oppstår ofte raskt, man sier gjerne "som kastet på" og det innebærer høy feber, muskelsmerte, tungpustethet, hodepine, og nedsatt allmenntilstand. I sjeldnere tilfeller kan man få mageplager som for eksempel kvalme, diare - og i ennå sjeldnere tilfeller kan en influensa utvikle seg til en lungebetennelse for eksempel, men da har man gjerne vært syk over tre - fem dager.. Dersom du tror du ikke har influensa bør du selvsagt oppsøke lege, men feber over 40-41 bør man gjerne ha over tid før man trenger søke til lege dersom man tror man vet hvorfor man er syk. Det er for eksempel kreftpasienter på et legekontor som kan bli ekstremt syke om du har influens aog sitter der og hangler når du burde vært i sengen hjemme osv - også noe å tenke på siden en lege ikke behandler influensa med annet enn paracet normalt sett. Er man selv i risikogrupper som for eksempel kronsik lungesykdom, hjerteproblemer, diabetes, nedsatt imunforsvar osv bør man vaksineres og selvsagt oppsøke lege. Men for de aller aller fleste er det kun en ting som gjelder; hold sengen og drikk masse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå