Gå til innhold

Flyter dere på vannet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan ligge å flyte så lenge jeg vil, også andre veien, altså på magen, litt kronglete da, siden jeg må jo puste. Trenger heller ikke trekke inn luft som en annen her sier, kan ligge helt avslappet og ligge å puste som vanlig. Vann har alltid vært mitt andre hjem! 

Anonymkode: 6b743...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer fullstendig an på individuell kroppssammensetning, siden noen typer kroppsvev har høyere massetetthet enn vann og noen typer har lavere. Fett flyter bedre enn muskler, osv. Jeg merker god forskjell på flyteevnen alt etter om jeg har litt ekstra fett eller ikke (men beina synker uansett hva jeg gjør, så jeg ender i beste fall opp med å flyte loddrett med hodet så vidt i vannskorpen).

Tok for en del år siden et kurs i dykking, og en av tingene vi lærte der var å finjustere oppdriften ved å regulere hvor mye luft vi holdt i lungene. (Ved bruk av standard dykkeutstyr er man noenlunde i nøytral likevekt og skal i utgangspunktet bli værende på samme dybde hvis man ikke gjør noe.)

Endret av Leifr
Skrevet

Om man flyter eller ikke avhenger av om man slapper av og puster riktig. Gjør man det, flyter man.

Skrevet
13 minutter siden, Leo skrev:

Om man flyter eller ikke avhenger av om man slapper av og puster riktig. Gjør man det, flyter man.

...nei, det gjelder ikke alle.

MANGE har en kroppssammensetning som gjør det mulig å flyte på den måten. Ikke alle.

Skrevet
På 12.12.2016 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ligger helt rett ut på vannet i sjøen eller svømmebasseng, flyter dere da? Tenkte om dere flyter uten å røre armer eller bein i ett minutt eller mer kun ved å ligge rett ut? Hvor vanlig er dette? Klarer dere det? 

Anonymkode: 40d11...fc0

Siden jeg har mer fett enn normalverdien, så går det helt fint

Skrevet

Ja, flyter alltid :) Tror ikke det har noe med fett å gjøre, jeg har aldri veid mer enn 52 kg på mine 167 cm så... ligger man rolig, slapper av og puster normalt, så tror jeg folk flest flyter.

Anonymkode: a316a...4ef

Skrevet

Ikkje noe problem å flyte, i hvert fall om man greier å slappe av. Det er sjukt behagelig, særlig om man har bassenget for seg selv. Verre å gjøre det i sjøen eller noe, følger man ikkje med, så risikerer man å plutselig befinne seg midt på fjorden :P

Skrevet

Ja. Trodde alle gjorde det hvis man slappet av og ikke spreller.

Anonymkode: e5f53...2b8

Skrevet

Det beste jeg noensinne gjorde var å ligge en time ved Maldivene. Og bare flyte. Jeg sovnet til slutt og våknet av noen babyhaier som ville leke. Vannet var så klart at jeg kunne se alle detaljene på de små haiene. Jeg har gjennom jobb mye erfaring med å dykke, men å fridykke der var paradis. Når jeg dør, tror jeg minnene mine vil gå tilbake til de dagene jeg hadde der ved den hvite sanden.

• Liker 3
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...