Gå til innhold

Alkohol og barn tilstede

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man steller da ikke i stand til familiefest hvor man presiserer at barn er velkomne, og blir fulle og sier det er greit fordi "det bare er en gang i året". Hvem er det det går greit for? Barna, hunden, eller samvittigheten til de som drikker og kanskje ikke legger merke til hvordan de endrer seg og ikke klarer å se dette gjennom øynene til et barn? Det er etter min mening noe alvorlig galt med dømmekraften til slike mennesker. 

Noe jeg er glad for, er at det virker å ha blitt mer fokus på baksidene ved det å drikke alkohol med barn til stede, uten at det avspises med "moralismekortet". Det er ikke uten grunn at organisasjoner som har med barn og oppvekst å gjøre, eller f.eks. Av-og-til som har laga en kampanje om barn og alkohol, fokuserer på dette. Mitt inntrykk er at det begynner å bli vanlig å reagere negativt på at folk blir fulle sammen med barn, og godt er det!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanlig er det at barn er tilstede når foreldrene med venner blir fulle? Den type fulle så de nesten ikke holder seg på beina?

i helgen gledet vi oss til førjulsselskap med noen venner. På invitasjonen sto det at hele familien var velkommen og jeg tenkte ikke "fest" i det hele tatt. Vi har barn på 15, 18 og snart 1 år, som alle var med. Et glass vin til maten for de voksne må man nesten regne med, men her var det barn på 8, 10, 12, 14 pluss to edru og ordentlige 18 åringer.

det gikk ikke lang tid før flere var sørpe fulle og barn burde absolutt ikke vært tilstede. Jeg prøvde å si dette til foreldrene, men de svarte med "Det er bare en kveld i året! Det tåler dem!" 

Min yngste sov oppe og jeg endte med å ta med meg ungene/ungdommen opp for å se en film som passet for alle, da jeg så at flere ble litt usikre.. valgte å ikke dra før alle med barn hadde dratt, men ville egentlig ikke sendt dem av gårde med foreldrene. Heldigvis var en av foreldrene oppegående hos hvert barn, men er dette vanlig? At barn/ungdom må oppleve sånt? 

Fikk litt vondt av hunden som gikk der nede også, som ble mer og mer stresset:(

overreagerer jeg?

Anonymkode: 65d87...231

Jeg vet da faen hva som er vanlig, selv brukte jeg å lage te av hasj til meg selv når en kveld innebar vin til maten. Nå er jeg eldre enn den gang og drikker ikke når det er barn tilstede. Tror imidlertidig ikke at barna tar skade av å se sine foreldre lattermild og animerte, men jeg har ikke erfaring med slemme når de drikker, da er jo det noe helt annet.

Skrevet

Ikke greit, stakkars barna. Helt ok med drikke til maten, men å drikke for å bli drita, FORANN barna er uansvarlig og patetisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...