AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #1 Skrevet 12. desember 2016 Hvor vanlig er det at barn er tilstede når foreldrene med venner blir fulle? Den type fulle så de nesten ikke holder seg på beina? i helgen gledet vi oss til førjulsselskap med noen venner. På invitasjonen sto det at hele familien var velkommen og jeg tenkte ikke "fest" i det hele tatt. Vi har barn på 15, 18 og snart 1 år, som alle var med. Et glass vin til maten for de voksne må man nesten regne med, men her var det barn på 8, 10, 12, 14 pluss to edru og ordentlige 18 åringer. det gikk ikke lang tid før flere var sørpe fulle og barn burde absolutt ikke vært tilstede. Jeg prøvde å si dette til foreldrene, men de svarte med "Det er bare en kveld i året! Det tåler dem!" Min yngste sov oppe og jeg endte med å ta med meg ungene/ungdommen opp for å se en film som passet for alle, da jeg så at flere ble litt usikre.. valgte å ikke dra før alle med barn hadde dratt, men ville egentlig ikke sendt dem av gårde med foreldrene. Heldigvis var en av foreldrene oppegående hos hvert barn, men er dette vanlig? At barn/ungdom må oppleve sånt? Fikk litt vondt av hunden som gikk der nede også, som ble mer og mer stresset:( overreagerer jeg? Anonymkode: 65d87...231 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #2 Skrevet 12. desember 2016 Helt uaktuelt. Hadde ikke dratt dit på "fest" mer for å si det sånn. Anonymkode: 8751b...f55 3
Nowayback Skrevet 12. desember 2016 #3 Skrevet 12. desember 2016 Det er ekstremt dårlig forelderskap.. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #4 Skrevet 12. desember 2016 Absolutt ikke greit! Gedigen forskjell på å drikke et par glass til maten, og å drikke for "fest". (Dette er nok de samme folkene som skryter av at de har fleksible babyer som kan bli med bort etter leggetid også...) Anonymkode: 23627...6e9
Sirah Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 I min verden er dette IKKE greit! Et glass vin eller to til maten er helt ok, men flatfyll med barn tilstede er fullstendig uaktuelt! Dessverre er ikke dette helt uvanlig TS Dessverre.... 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke greit! Gedigen forskjell på å drikke et par glass til maten, og å drikke for "fest". (Dette er nok de samme folkene som skryter av at de har fleksible babyer som kan bli med bort etter leggetid også...) Anonymkode: 23627...6e9 Hvorfor skulle det ha noen sammenheng? Finnes da mange med "fleksible" babyer som ikke drikker seg dritings med barn på slep. Anonymkode: cb3e0...1bc 8
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 Absolutt ikke greit! Alkohol og barn hører ikke sammen! De voksne skal være en trygghet for barn, å når de blir fulle vil barn ofte bli usikre på de voksne å dette er noe som kan forfølge dem resten av livet i form av at vonde minner dukker opp på denne tiden. Kjempebra at du tok sånn ansvar! All kudos til deg! Hadde ikke reist i selskap hos dem mer, da skulle jeg værtfall ha vært sikker på at det ikke skulle være barn til stede.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 TS her:) ja, jeg stusset litt på det. Hadde helt klart ikke tatt med mine dit heller, om jeg visste hvordan det ville ende... Anonymkode: 65d87...231
Borgen Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke greit! Gedigen forskjell på å drikke et par glass til maten, og å drikke for "fest". (Dette er nok de samme folkene som skryter av at de har fleksible babyer som kan bli med bort etter leggetid også...) Anonymkode: 23627...6e9 Altså, jeg hadde en baby som sov hvor som helst og var med over alt. Det betyr IKKE at vi festet og drakk, man kan faktisk dra på besøk om kveldene uten å nyre alkohol, tro det eller ei. Det er seriøst den en av de mer idiotisk sammenlikninger jeg har sett. Noen babyer/barn er enkle å ha med å gjøre, og det har zero sammenheng med foreldres alkoholforbruk å gjøre. 4
GammelKaktus Skrevet 12. desember 2016 #10 Skrevet 12. desember 2016 Hadde jeg vært på et sted der folk faktisk begynte å bli fulle så hadde jeg tatt barnet mitt å gått. Forskjell på å ta et glass vin og to enn å drikke seg så dritings at man gjør barn utrygge.
Borgen Skrevet 12. desember 2016 #11 Skrevet 12. desember 2016 Og jeg ville heller ikke tatt med meg barn på fest hvor det ble servert mengder alkohol og folk ble beruset.
Epiphany Skrevet 12. desember 2016 #12 Skrevet 12. desember 2016 Ikke greit i det hele tatt. Verken barn eller hunder skal måtte oppleve frykt fordi foreldre/eiere ikke klarer å holde seg. Én kveld i året, er etter min mening én kveld for mye.
Mollie Skrevet 12. desember 2016 #13 Skrevet 12. desember 2016 Uakseptabelt. Skal man ha fyllefest må barna være hos barnevakt.
Marisana Skrevet 12. desember 2016 #14 Skrevet 12. desember 2016 Vanlig i min familie. Ikke førjulsselskaper eller romjulselskaper (vi har ikke det...), men grillfester på sommeren. Der var de voksne stupfulle før klokka elleve, selv om det alltid var noen som var edru (moren min inkludert, med unntak av en gang eller to hvor hun drakk litt). De minste barna var i seng ca da, mens vi som var litt eldre fikk sitte oppe lenger. Desto eldre jeg ble, desto mer forstod jeg hva som foregikk. Jeg har i dag ikke tatt noen skade av det, har et avslappet forhold til alkohol, og de samme har mine søskenbarn og tremenninger - til tross for at de så sine foreldre fulle flere ganger. Et par av dem, fikk tilogmed Munkholm til maten da de bikka ti år. Når familien møtes, er det fortsatt slik. Jeg er blant dem som alltid holder meg noenlunde edru, rett og slett fordi jeg ikke liker så godt å være full. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #15 Skrevet 12. desember 2016 Huff sånn der er vanlig i samboers familie. Husker de første årene jeg feiret jul med dem, når hele deres familie var samlet mange kvelder så endte det alltid med at de fleste voksne og ungdommer var drita full. Da var det barn fra 6-13 år tilstedet. Barna beveget seg fort fra middagsbordet når maten var spist opp og de voksne enda drakk, barna satt da i tv stuen til veldig sent, eller i kjellerstue og passet seg selv. Hadde jo liksom ikke tilsyn vil jeg si når ingen sjekket til dem. For meg var ikke dette greit. Når jeg fikk barn selv med samboer har jeg nektet å være der etter barnas leggetid, jeg holder på deres rutiner og da kan jeg heldigvis forlate før noen har rukket å drikke for mye ved matbordet. For dem er dette helt normalt og de mener ikke at det er skadelig for barn. Anonymkode: 88b4c...490
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #16 Skrevet 12. desember 2016 Å ta seg et glass vin eller to og en konjak til kaffen synes jeg er greit, men fest med fulle folk og barn er virkelig ikke bra. Anonymkode: 39581...773
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #17 Skrevet 12. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor vanlig er det at barn er tilstede når foreldrene med venner blir fulle? Den type fulle så de nesten ikke holder seg på beina? i helgen gledet vi oss til førjulsselskap med noen venner. På invitasjonen sto det at hele familien var velkommen og jeg tenkte ikke "fest" i det hele tatt. Vi har barn på 15, 18 og snart 1 år, som alle var med. Et glass vin til maten for de voksne må man nesten regne med, men her var det barn på 8, 10, 12, 14 pluss to edru og ordentlige 18 åringer. det gikk ikke lang tid før flere var sørpe fulle og barn burde absolutt ikke vært tilstede. Jeg prøvde å si dette til foreldrene, men de svarte med "Det er bare en kveld i året! Det tåler dem!" Min yngste sov oppe og jeg endte med å ta med meg ungene/ungdommen opp for å se en film som passet for alle, da jeg så at flere ble litt usikre.. valgte å ikke dra før alle med barn hadde dratt, men ville egentlig ikke sendt dem av gårde med foreldrene. Heldigvis var en av foreldrene oppegående hos hvert barn, men er dette vanlig? At barn/ungdom må oppleve sånt? Fikk litt vondt av hunden som gikk der nede også, som ble mer og mer stresset:( overreagerer jeg? Anonymkode: 65d87...231 Jeg mener helt seriøst at slike foreldre med en gang burde meldes til Barnevernet. Jeg blir sterkt bekymret for barn som opplever foreldre fulle (og på fest.) Anonymkode: f3c48...11b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #18 Skrevet 12. desember 2016 Greit å drikke litt, men å bli kjempe fulle er ikke greit med barn til stede. Når man har barn til stede burde man gjerne gi slipp på ungdommen i seg, og heller oppføre seg som en ansvarlig voksen.Selv om det bare er èn natt, er det faktisk ikke greit. Jeg var i selskap med flere i familien hvor alle voksne drakk, inkludert meg. Det var uplanlagt og plutselig var de fleste fulle. Da barna skulle legge seg så hadde jeg ansvar for de (jeg var minst påvirket, drakk lite den kvelden), og da sa det ene barnet på 13 år til meg at hun faktisk var redd. Lillesøsteren hennes på 9 år sa at de voksne oppførte seg som barnehage barn. Og på dette familieselskapet var det barn fra 3 år til 13 år. Anonymkode: 065c4...526
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #19 Skrevet 12. desember 2016 Tror nok dette er mer vanlig enn man tror dessverre Jeg er godt voksen nå, men opplevde ofte å være med på sånne voksne fyllefester. Mamma angrer på det nå idag og har sagt unnskyld 100 ganger. Jeg syns det er greit med en øl eller et glass vin til middagen(så lenge minst en voksen er kjørbar). Den andre siden av familien har alltid drukket en øl eller glass vin i slike selskap og det har jeg ingen dårlige minner fra. Anonymkode: fd2c4...480
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #20 Skrevet 12. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener helt seriøst at slike foreldre med en gang burde meldes til Barnevernet. Jeg blir sterkt bekymret for barn som opplever foreldre fulle (og på fest.) Anonymkode: f3c48...11b Enig. Anonymkode: 39581...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå