Gå til innhold

Dere som har perfekt avføring, hva spiser dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere har det sikkert ikke hver dag, men når dere har perfekt avføring, altså avføring som går rett ned, og verken er for hard eller myk og samtidig som den ikke går ned og blir delt i to slik at dere må presse ekstra.

Hva spiser dere da iløpet av en dag? Er det mye fiber?

Anonymkode: 1592a...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye fiber og mye vann.

Anonymkode: 6a289...104

Skrevet

Jo, hver dag, omtrent samme tid, vanligvis bare 1 gang, noen ganger to eller tre.

Ja, en del fiber i bla fullkorn, frø og hele frukter og  grønnsaker. Mye vann er viktig å drikke bla ford grove korn og fullkorn svulmer opp og trenger væske gjennom fordøyelsen.

Hver morgen har jeg cultura naturell på havre, bygg + masse forskjellige frø, litt oppskjært frukt og litt kakaonibs. Alltid en banan, litt dadler.

Hjemmelaget fullkornsbrød ganske ofte uten hvetemel. Stort sett unngår jeg hvetemel.

Alltid middag med litt grønnsaker.

Drikker bare vann

Anonymkode: 2ac9b...4a1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye fiber og mye vann.

Anonymkode: 6a289...104

OK. Jeg drikker også mye vann men det er ikke noe "svupp" og rett ned avføring.

Hva av fiber spiser du?

Skrevet

Å være mye i aktivitet har mye mer å si for tarmfunksjonen enn maten man spiser. 

Anonymkode: 5012d...5d2

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt for å være ærlig - noen perioder er det bedre enn andre. Merker at det er bedre når jeg spiser lite på kvelden.

Spiser generelt mye frukt og grønt. Spiser jeg karbohydrater, så er de grove. Jevnt over lite brød, mest knekkebrød.

Spiser en neve nøtter hver dag. 

Anonymkode: 45a8a...345

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å være mye i aktivitet har mye mer å si for tarmfunksjonen enn maten man spiser. 

Tull. 

Anonymkode: ef945...c53

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, hver dag, omtrent samme tid, vanligvis bare 1 gang, noen ganger to eller tre.

Ja, en del fiber i bla fullkorn, frø og hele frukter og  grønnsaker. Mye vann er viktig å drikke bla ford grove korn og fullkorn svulmer opp og trenger væske gjennom fordøyelsen.

Hver morgen har jeg cultura naturell på havre, bygg + masse forskjellige frø, litt oppskjært frukt og litt kakaonibs. Alltid en banan, litt dadler.

Hjemmelaget fullkornsbrød ganske ofte uten hvetemel. Stort sett unngår jeg hvetemel.

Alltid middag med litt grønnsaker.

Drikker bare vann

Anonymkode: 2ac9b...4a1

Skjønner. Ja jeg skal også begynne å få i meg mer fiber. 

Tenker kanskje rugbrød. Den cultura naturell på havre, får man kjøpt i butikken eller? Yoghurt?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du lest dette?

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser akkurat hva jeg vil. Stort sett mye drittmat. Likevel fungerer alt som det skal.

Anonymkode: 10172...9fe

Skrevet

Jeg spiser akkurat hva jeg vil. Stort sett mye drittmat. Likevel fungerer alt som det skal.

Spiser du fiber? Grønt? Mye i aktivitet?

Skrevet

Vel, jeg har vært særdeles lite aktiv de siste månedene og min avføring er det du karakteriserer som perfekt. Jeg spiser veldig mye fiber (for det meste kun grove knekkebrød til de fleste av dagens måltider), og drikker mye vann og te gjennom dagen. Så jeg holder en knapp på høyt fiber-og veske inntak som årsak til min "perfekte avføring".

Anonymkode: 54874...c73

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har vært særdeles lite aktiv de siste månedene og min avføring er det du karakteriserer som perfekt. Jeg spiser veldig mye fiber (for det meste kun grove knekkebrød til de fleste av dagens måltider), og drikker mye vann og te gjennom dagen. Så jeg holder en knapp på høyt fiber-og veske inntak som årsak til min "perfekte avføring".

Må begynne med fiber jeg også. Spiser lite av det.

Hva av fiberrikt mat er det du spiser gjennom dagen? F.eks til frokost?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må begynne med fiber jeg også. Spiser lite av det.

Hva av fiberrikt mat er det du spiser gjennom dagen? F.eks til frokost?

Som sagt jeg spiser for det meste knekkebrød, men det hender at jeg spiser en blanding av havregryn og frø (f.eks linfrø, solsikkekjerner, chiafrø) og mandler. Fiber bombe. Prøver også å få i meg litt grønnsaker til middag. Men nå er vel jeg en person som er over gjennomsnittet opptatt av ernæring, så for meg er det ikke noe anstrengelse å få i meg fiber, da jeg synes fiberrik mat smaker godt :) 

Skrevet

Som sagt jeg spiser for det meste knekkebrød, men det hender at jeg spiser en blanding av havregryn og frø (f.eks linfrø, solsikkekjerner, chiafrø) og mandler. Fiber bombe. Prøver også å få i meg litt grønnsaker til middag. Men nå er vel jeg en person som er over gjennomsnittet opptatt av ernæring, så for meg er det ikke noe anstrengelse å få i meg fiber, da jeg synes fiberrik mat smaker godt :) 

Hva heter knekkebrødet? :)

Skrevet

Jeg spiser ganske normalt, mye knekkebrød, litt frukt, vanlig middagsmat. Drikker mye vann. 

Anonymkode: 0a147...3da

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser ganske normalt, mye knekkebrød, litt frukt, vanlig middagsmat. Drikker mye vann. 

Anonymkode: 0a147...3da

Hvordan ser frokosten din ut? Og spiser du noe kveldsmat?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter knekkebrødet? :)

Wasa delikatess sesam

Skrevet

Wasa delikatess sesam

Men du sier du og spiser en blanding av havregryn og frø (f.eks linfrø, solsikkekjerner, chiafrø) og mandler. Kjøper du liten porsjon av disse frøene i butikken?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du fiber? Grønt? Mye i aktivitet?

Lite fiber, for lite grønt, og er bare i mye aktivitet på jobb. Trener ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...