Gå til innhold

Terapi for kjærlighetssorg - eller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har gått i terapi for kjærlighetssorg?

Jeg er skikkelig deprimert og har ikke lyst til noen ting. Jeg har null inspirasjon til å jobbe med studiene. Føles meningløst uten han.

Sover ikke på natten.

Hva "gjør" en psykolog i slike tilfeller? Hvilke "knapper" trykker vedkommende på?

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe meg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få time hos psykolog tar lang tid..

Det er umulig for meg å vurdere hvor deprimert du føler deg, men vil anbefale deg å takle dette på egen hånd først. Snakk med familie og venner, fortell dem hvordan du har det. Og selv om det er vanskelig, så må du aktivere deg selv. Visste du feks at regelmessig trening gir omtrent like god effekt som lykkepiller gjør?

De aller fleste klarer å hanskes med kjærlighetssorg på egen hånd, og jeg tror at du også klarer det :) Det er en klisje, men tiden leger faktisk alle sår. Etter en stund så vil ting føles bedre. Slik er det med alt, kjærlighetsorg, dødsfall og sykdom...

Skrevet

Jeg har ikke gått i terapi selv, men jeg ser det er flere psykologer som tilbyr hjelp for dette, så det er tydeligvis et 'marked' for det. Men jeg tror det er viktig å tenke på kjærlighetssorg som nettopp det: en sorg. Og som enhver sorg vil det ta tid å komme over tapet. Den verste tiden er selvsagt like etter bruddet, men det kan godt gå flere måneder med sårhet.

• 3 år senere...
Gjest Gjest_Cazzy_*
Skrevet

Jeg har en ebdre terapi.. Det heter ALKOHOL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...