Persephone Skrevet 11. desember 2016 #1 Del Skrevet 11. desember 2016 Jeg er veldig glad i å sy, og leter etter steder jeg kan finne gode mønstre. Jeg har sydd flere av de fra stoff og stil, mne syns disse ofte blir litt for simplistiske. Noe litt mer intrikat og pent uten at det blir veldig vanskelig. Burda har jo mye fint, men de mønstrene er så vanskelige å forstå. Vet du noen andre steder jeg kan kjøpe fine mønstre, enten på nett eller i butikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #2 Del Skrevet 11. desember 2016 Pinterest der kan du få linker til mønster på etsy (der du altså kjøper mønsteret og får det i PDF) eller gratismønstre. Anonymkode: 41453...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Del Skrevet 11. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pinterest der kan du få linker til mønster på etsy (der du altså kjøper mønsteret og får det i PDF) eller gratismønstre. Anonymkode: 41453...50e På pinterest søker man altså på "sew pattern" Anonymkode: 41453...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 11. desember 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 11. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pinterest der kan du få linker til mønster på etsy (der du altså kjøper mønsteret og får det i PDF) eller gratismønstre. Anonymkode: 41453...50e Å, tusen takk! Jeg har egentlig ikke brukt pinterest før, og trodde det var mer likt instagram bare med inspirasjon for diverse. Men dette skal jeg sjekke ut :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 12. desember 2016 #5 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Finnes en del bra bøker der ute. Om du liker å sy litt retro barneklær kan jeg anbefale denne http://www.adlibris.com/no/bok/bornetoj-du-selv-kan-sy-0-4-ar-9788764103335?gclid=CJKTmbCx7dACFVKJsgodgDYEOw Bøkene som de som blant annet har lagt " Helt spesiell og Jubel" er også fine til barneklær. En del av disse har også mønster til klær i seg http://www.adlibris.com/no/kampanje/strikke-hekle-sy ( Du må huke av for " sy" for å få de frem, trodde man kom rett på synkende da jeg la inn linken) Endret 12. desember 2016 av absinthia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 12. desember 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 12. desember 2016 5 minutter siden, absinthia skrev: Finnes en del bra bøker der ute. Om du liker å sy litt retro barneklær kan jeg anbefale denne http://www.adlibris.com/no/bok/bornetoj-du-selv-kan-sy-0-4-ar-9788764103335?gclid=CJKTmbCx7dACFVKJsgodgDYEOw Bøkene som de som blant annet har lagt " Helt spesiell og Jubel" er også fine til barneklær. En del av disse har også mønster til klær i seg http://www.adlibris.com/no/kampanje/strikke-hekle-sy ( Du må huke av for " sy" for å få de frem, trodde man kom rett på synkende da jeg la inn linken) Den boka med retro barneklær fikk jeg veldig lyst på, selv om jeg bare er 20 år og nok ikke kommer til å få barn på mange mange år. Jeg tror kanskje den kan være verdt å kjøpe, for jeg vil tro jeg har glemt boka og den ikke er tilgjengelig når den tia kommer. Og jeg får sikkert brukt den når venner begynner å få barn. Har du noen av de bøkene og vet hvordan de er? Jeg har ei bok fra Burda, og der er det både mønster og de forklarer en del teknikker. Det syns jeg er veldig praktisk for å lære noe nytt, så det kunne vært fint med ei bok som gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Del Skrevet 12. desember 2016 Onion har veldig fine enkeltmønstre Anonymkode: 0bd98...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Del Skrevet 12. desember 2016 Deer and doe har veldig fine mønstre med gode beskrivelser. Anonymkode: 6c011...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 12. desember 2016 #9 Del Skrevet 12. desember 2016 16 timer siden, Persephone skrev: Den boka med retro barneklær fikk jeg veldig lyst på, selv om jeg bare er 20 år og nok ikke kommer til å få barn på mange mange år. Jeg tror kanskje den kan være verdt å kjøpe, for jeg vil tro jeg har glemt boka og den ikke er tilgjengelig når den tia kommer. Og jeg får sikkert brukt den når venner begynner å få barn. Har du noen av de bøkene og vet hvordan de er? Jeg har ei bok fra Burda, og der er det både mønster og de forklarer en del teknikker. Det syns jeg er veldig praktisk for å lære noe nytt, så det kunne vært fint med ei bok som gjorde det. Har begge de to første jeg har nevnt, altså " Børnetøj du selv kan sy" og "Helt spesiell og jubel" , like begge og synes instruksjonene er greie, men har kjøpt meg en liten oppslagsbok om søm og syteknikker. Dersom du går inn på " Helt spesiell og jubel" i denne og andre nettbokhandler, kan du bla litt i den. Finnes en link på siden om boka. Er gode forklaringer og et lite sykurs i boka. Dersom du googler "barnetøy du selv kan sy" så tror jeg du vil finne en del. Mange elsker denne boka. Jeg har den på dansk, men det er fordi jeg har ønsket meg den i åresvis, da den er en klassiker, som endelig kom ut i et nytt opplag, men fikk bare tak i den danske. Husker at tanta mi og muligens mamma hadde denne i bokhylla si. Mønstrene ligger som bilag i boka. Har en del arvede mønster, men har for det meste brukt det jeg har i bøkene og liker at de er mer solide. Har også noe fra onion, som jeg likte godt, men har bare sydd barneklær eller ting til huset, de få periodene jeg har sydd de siste 10 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BittelitenMummi Skrevet 13. desember 2016 #10 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg er veldig glad i PDF-mønstre, og bruker Etsy mye. Jeg ville søkt på "sewing patterns" og ikke bare "sew patterns" forresten, -forskjellen på antall treff er enorm! Sånn utenom Etsy er dette noen av mine favorittsider: Deer&DoeStyleARCPeekabooLove NotionsMade for MermaidsPatterns for PiratesSeamingly SmittenWaffle Patterns (Waffle Patterns er litt avanserte, men instruksjonene er gode, så er ingenting i veien med å prøve! -Jeg skal begynne på jakken "Yusu" nå -med hette; du finner gratis mønster på hettemodifikasjon på nettsiden. Litt skummelt å gå i gang med, men jeg tror og håper resultatet blir fint!) Hvis du er på facebook er det en gruppe som heter PDF Pattern Sales and Promotion, der kan du finne mange fine mønstre, og spør du om det samme som du spør om her der, kommer du til å få MASSE tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 13. desember 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 13. desember 2016 17 timer siden, absinthia skrev: Har begge de to første jeg har nevnt, altså " Børnetøj du selv kan sy" og "Helt spesiell og jubel" , like begge og synes instruksjonene er greie, men har kjøpt meg en liten oppslagsbok om søm og syteknikker. Dersom du går inn på " Helt spesiell og jubel" i denne og andre nettbokhandler, kan du bla litt i den. Finnes en link på siden om boka. Er gode forklaringer og et lite sykurs i boka. Dersom du googler "barnetøy du selv kan sy" så tror jeg du vil finne en del. Mange elsker denne boka. Jeg har den på dansk, men det er fordi jeg har ønsket meg den i åresvis, da den er en klassiker, som endelig kom ut i et nytt opplag, men fikk bare tak i den danske. Husker at tanta mi og muligens mamma hadde denne i bokhylla si. Mønstrene ligger som bilag i boka. Har en del arvede mønster, men har for det meste brukt det jeg har i bøkene og liker at de er mer solide. Har også noe fra onion, som jeg likte godt, men har bare sydd barneklær eller ting til huset, de få periodene jeg har sydd de siste 10 årene. Herlig! Jeg tror i hvertfall jeg må få skaffa meg den danske så jeg har den til det blir relevant å sy barneklær. Jeg tror jeg kommer til å angre hvis jeg ikke gjør det. Jeg syr jo mest til meg selv, søsteren min og litt til å selge, men det er jo alltid gøy med nye ting og inspirasjon. 8 timer siden, BittelitenMummi skrev: Jeg er veldig glad i PDF-mønstre, og bruker Etsy mye. Jeg ville søkt på "sewing patterns" og ikke bare "sew patterns" forresten, -forskjellen på antall treff er enorm! Sånn utenom Etsy er dette noen av mine favorittsider:Deer&DoeStyleARCPeekabooLove NotionsMade for MermaidsPatterns for PiratesSeamingly SmittenWaffle Patterns (Waffle Patterns er litt avanserte, men instruksjonene er gode, så er ingenting i veien med å prøve! -Jeg skal begynne på jakken "Yusu" nå -med hette; du finner gratis mønster på hettemodifikasjon på nettsiden. Litt skummelt å gå i gang med, men jeg tror og håper resultatet blir fint!) Hvis du er på facebook er det en gruppe som heter PDF Pattern Sales and Promotion, der kan du finne mange fine mønstre, og spør du om det samme som du spør om her der, kommer du til å få MASSE tips! Da jeg søkte "sew patterns" fant jeg masse, så nå gleder jeg meg til å se hva jeg får opp når jeg søker "sewing patterns". Har allerede sett meg ut en del ting jeg må lage meg. Det er jo morsomt å prøve seg på litt mer vanskelige spørsmål da, for det er så utrolig stas når man får det til. Gode instruksjoner er så viktig. Jeg har hatt en del problemer med mønstre tidligere at de har vært helt uforståelige, og jeg har bare endt opp med å gjøre det jeg tror man skal gjøre. Det funker jo vanligvis greit da, men det er ikke alt som er så lett å vite om man ikke har gjort det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BittelitenMummi Skrevet 13. desember 2016 #12 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg ser ikke på meg selv som nybegynner lenger, men med for eksempel Stoff&Stil sine mønstre er jeg nybegynner -jeg kan sitte og irritere meg grønn fordi jeg ikke skjønner hva jeg skal gjøre. De fleste jeg har linket til har gode instruksjoner med masse bilder, noe jeg liker, for er da jeg lærer og får til ting best. De som kanskje ikke er så gode på instruksjonene er StyleARC og Waffle Patterns; de er så profesjonelle at instruksjonene kan bli litt "knotete". (Egentlig merkelig at det er sånn, men sånn er det faktisk, er min erfaring!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå