Gå til innhold

Nytt hus, mus i taket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tok over huset vårt for 3 år siden, dette var da flunkende nytt. Ikveld oppdaget jeg noen merkelige lyder fra taket, og det høres virkelig ut som en mus som springer rundt og gnager. Jeg trodde at det var pålagt med så masse musebånd o.l som hindret dette å komme inn i huset, og er mildt sagt overrasket. Er dette noen husbygger isåfall må utbedre, eller er dette noe som bare man må forvente? Foreløpig høres det kun ut som en enkelt mus.

Skrevet

Jeg ville ringt forsikringsselskapet og tatt kontakt med utbygger. Det er sjeldent en mus 

Anonymkode: 4e5f2...ca1

Skrevet

Det kan være en mus, det opplevde jeg. Fant ut hvor den kom inn, et lite hull i muren i kjelleren. Men har du begynt å  høre lyder, har du nok en hel flokk i veggene. Mus er søte, men de vil ødelegge isolasjon og er det vi kaller skadedyr. Rotte-musegift er ikke bra, har de kull med unger eller er mange nok, vil det begynne å stinke lik ut fra veggene.

Musefeller er ok, kjøp på felleskjøpet, de har noen i plast der det er umulig for mus å sette for eksempel foten i klem, de er effektive, men tror ikke du vil bli kvitt hele flokken.

Ring forsikringsselskapet ditt og hør med dem. De vil sikkert gi deg råd og jeg regner med at de har kontakt og greie på firmaer, og erfaringer.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Atea skrev:

Det kan være en mus, det opplevde jeg. Fant ut hvor den kom inn, et lite hull i muren i kjelleren. Men har du begynt å  høre lyder, har du nok en hel flokk i veggene. Mus er søte, men de vil ødelegge isolasjon og er det vi kaller skadedyr. Rotte-musegift er ikke bra, har de kull med unger eller er mange nok, vil det begynne å stinke lik ut fra veggene.

Musefeller er ok, kjøp på felleskjøpet, de har noen i plast der det er umulig for mus å sette for eksempel foten i klem, de er effektive, men tror ikke du vil bli kvitt hele flokken.

Ring forsikringsselskapet ditt og hør med dem. De vil sikkert gi deg råd og jeg regner med at de har kontakt og greie på firmaer, og erfaringer.

Takk, hørtes dog ut som om det bare var en, kunne høre når den flyttet seg, og hvor den gnagde. Men er selvfølgelig helt umulig å vite, kjøpte 4 musefelle jeg, å tok en telefon til både utbygger og forsikringsselskap. forsikringsselskap sa at det var museår i år, imens utbygger skulle opp å kontrollere musebåndene. Blir spennende å se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...