lenebu Skrevet 13. november 2017 #481 Del Skrevet 13. november 2017 (endret) 29 minutes ago, 123gjest said: Hun påpeker stadig at hun kommer fra en ressurssterk familie, men lurer på hva hun legger i det? Av det jeg har sett av foreldrene og familien hennes synes jeg de virker som en helt normal familie. Personlig tenker jeg at en ressurssterk familie enten er noen med høy utdannelse og kompetanse, eller med mye penger. Kan hende jeg er veldig fordomsfull, men har ikke inntrykk av at hennes familie har noen av delene. Mener ikke at det er negativt å ikke ha lang utdannelse eller mye penger, men synes hun gjennomgående forsøker å framstille seg selv som flinkere/smartere/mer reflektert enn det inntrykket jeg har av henne. Må si jeg synes hun virker litt "strebete", og tror bloggen hadde hatt godt av at hun tok det litt med ro og ikke prøvde å imponere hele tiden. Jeg kommenterte en gang at jeg ikke vill latt min tenåringen henge i de miljøene hun hang i da hun ble gravid første gangen (husker ikke hvilket innlegg det var jeg kommenterte, men det var noe selvforherligende). Da mottok jeg tidenes utblåsning, for hun var den perfekte datter, fikk perfekte karakterer, hadde perfekte foreldre og hang bare med snille venner, og det var ikke hennes feil at prevensjonen sviktet. Men tidligere har hun skrevet at hennes første møte med alkohol kom ALT for tidlig (i en alder av 13) og hun tok piercing i navlen når hun var 13/14 år (samme innlegg). Hun har også skrevet at hun har vært utro, og opplevd at noen var utro mot henne, i tiden før hun ble gravid (dvs. i alderen 15-16 år). Det er kanskje normalt det i dag(?), men jeg personlig smakte ikke alkohol før en av mine venner ble 18 et par måneder før meg, og har aldri verken vært utro eller opplevd at andre var utro mot meg. Og jeg er ikke så mange år eldre (6, for å være eksakt). Jeg synes hun virker som en god person og mor i bunn, altså, men tror hun sterkt overvurderer egen modenhet og livserfaring i kraft av å være mamma. Og hun viser seg også å være svært resistent til all kritikk rettet mot det å eksponere barna (hun sier hun alltid tenker nøye over og overveier hvilke bilder hun skal vise, men legger ofte ut bilder av barna i bleie eller med leppestiftmerker over halve ansiktet). Hun har tidligere skrevet at hun har politianmeldt grove kommentarer (rettet mot ett eller begge barna, er ikke helt sikker), så da lurer man jo på hva som rører seg i topplokket når hun fortsetter å legge minst like eksponerende bilder av de mindreårige i så stor grad. Skulle trodd hun skjønte alvoret etterhvert? Endret 13. november 2017 av lenebu 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 13. november 2017 #482 Del Skrevet 13. november 2017 Og hun brukte Barbiedop som 13-14åring, og flyttet hjemmefra som 15åring? Ikke helt gjennomsnittlig den "cv'en" hennes nei. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. november 2017 #483 Del Skrevet 15. november 2017 På 13.11.2017 den 22.59, millemåne1 skrev: Og hun brukte Barbiedop som 13-14åring, og flyttet hjemmefra som 15åring? Ikke helt gjennomsnittlig den "cv'en" hennes nei. Jeg ville vært veldig stille med den der cv'n hvis jeg endte opp som en meget ung gravid som ikke var tøff nok til å stå imot fødselsangsten men grein til seg keisersnitt istedet, for det viser jo kun at når det virkelig foregår noe så er det ikke mye mot og styrke i henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 15. november 2017 #484 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Jeg syns det er merkverdig mange rosa-/husmorbloggere som har avsluttet utdannelsen tidlig i tenårene, debutert svært tidlig (sex, alkohol, hasj), fått barn før deres egen kropp er ferdig utviklet, og har sterke narsissistiske trekk ... Kanskje verdt en liten forskningsinnsats? Det er i alle fall interessant at de ligner såpass mye på hverandre og har en så skjev og pussig forståelse av verden og seg selv. Endret 15. november 2017 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. november 2017 #485 Del Skrevet 15. november 2017 16 minutter siden, orfeus skrev: Jeg syns det er merkverdig mange rosa-/husmorbloggere som har avsluttet utdannelsen tidlig i tenårene, debutert svært tidlig (sex, alkohol, hasj), fått barn før deres egen kropp er ferdig utviklet, og har sterke narsissistiske trekk ... Kanskje verdt en liten forskningsinnsats? Det er i alle fall interessant at de ligner såpass mye på hverandre og har en så skjev og pussig forståelse av verden og seg selv. Godt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 15. november 2017 #486 Del Skrevet 15. november 2017 Er noen likhetstrekk som går igjen ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisaday Skrevet 15. november 2017 #487 Del Skrevet 15. november 2017 59 minutter siden, orfeus skrev: Jeg syns det er merkverdig mange rosa-/husmorbloggere som har avsluttet utdannelsen tidlig i tenårene, debutert svært tidlig (sex, alkohol, hasj), fått barn før deres egen kropp er ferdig utviklet, og har sterke narsissistiske trekk ... Kanskje verdt en liten forskningsinnsats? Det er i alle fall interessant at de ligner såpass mye på hverandre og har en så skjev og pussig forståelse av verden og seg selv. Det er jo unektelig ganske fascinerende at de fleste av disse bloggerne deler disse fellestrekkene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMaya Skrevet 15. november 2017 #488 Del Skrevet 15. november 2017 1 time siden, orfeus skrev: Jeg syns det er merkverdig mange rosa-/husmorbloggere som har avsluttet utdannelsen tidlig i tenårene, debutert svært tidlig (sex, alkohol, hasj), fått barn før deres egen kropp er ferdig utviklet, og har sterke narsissistiske trekk ... Kanskje verdt en liten forskningsinnsats? Det er i alle fall interessant at de ligner såpass mye på hverandre og har en så skjev og pussig forståelse av verden og seg selv. Oh yes. Har tenkt akkurat det samme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 15. november 2017 #489 Del Skrevet 15. november 2017 Hvorfor tror dere at det kommer ny graviditet til våren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 15. november 2017 #490 Del Skrevet 15. november 2017 Hun tjener nok til å klare seg uten verken jobb eller andre stønader, det har hun skrevet selv ivertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 16. november 2017 #491 Del Skrevet 16. november 2017 Tenker at om hun blir gravid med nummer tre til våren så bør vel familien snakke med henne og realitetsorientere henne litt. Enig i at typen virker veldig snill. Høres nydelig ut å alltid være den som får lov å sove lenge. ☺ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. november 2017 #492 Del Skrevet 16. november 2017 8 timer siden, lenebu skrev: Hun virker til å klare seg bra, med tanke på hvor mye unødvendig stuff hun kjøper til kidsa (bl.a. så mange leker at hun ikke vil kjøpe flere til jul fordi de har så mange fra før av). Dette tok hun rett fra en Unilad artikkel om Mila Kunis og Asthon Kutcher,og at de i år ikke kjøper gaver til ungene på samme grunnlag.. Tappert forsøk på "sjokkerende overskrift" da.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masuka Skrevet 16. november 2017 #493 Del Skrevet 16. november 2017 57 minutter siden, J.. skrev: Dette tok hun rett fra en Unilad artikkel om Mila Kunis og Asthon Kutcher,og at de i år ikke kjøper gaver til ungene på samme grunnlag.. Tappert forsøk på "sjokkerende overskrift" da.. Synes hun har hatt mange slike litt vel inspirerte blogginnlegg. For en liten stund siden skrev hun et innlegg om at hun hadde overhørt ei jente spørre moren sin om hvorfor ingen kom i bursdagsselskapet hennes. Det er godt mulig jeg er paranoid, men jeg trodde ikke en døyt på det! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. november 2017 #494 Del Skrevet 16. november 2017 11 timer siden, millemåne1 skrev: Hun har mindre og mindre å skrive om, temaene går på repeat med lite variasjon. Det er ikke lett å sette seg på skolebenken med to små, spesielt ikke om man har falt av lasset etter å såvidt å ha fullført ungdomskolen. Det krever stor disiplin. Og når hun tjener så godt på Bloggen, hvorfor gi seg mens leken er god? En unge til vil kunne holde det flytende enda et par år. Hun har hintet om "babysyke" gang på gang. Ja, jeg tror hun er dum nok til å ryke på en tredje unge. Hun er slu, men det går bare så langt når man ikke har evne til å tenke langsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 16. november 2017 #495 Del Skrevet 16. november 2017 2 timer siden, Masuka skrev: Synes hun har hatt mange slike litt vel inspirerte blogginnlegg. For en liten stund siden skrev hun et innlegg om at hun hadde overhørt ei jente spørre moren sin om hvorfor ingen kom i bursdagsselskapet hennes. Det er godt mulig jeg er paranoid, men jeg trodde ikke en døyt på det! Syns også hun ofte kommer opp i situasjoner hvor det blir diskutert "aktuelle" saker. Har også problemer med å tro på det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 16. november 2017 #496 Del Skrevet 16. november 2017 Ser flere påpeker at det er vanskelig å sette seg på skolebenken med 2 små? Den skjønner jeg ikke. Tok selv ny skolegang i alder av 28 år med tre små og jobbet ved siden av. Alt går, men så var jeg vel heller ikke avhengig av å brette ut livet mitt Norge og attpåtil tjene på det. Håper virkelig ikke at hun får en tredje unge på 4 år. UTDANNELSE er et must i 2018. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 16. november 2017 #497 Del Skrevet 16. november 2017 17 minutter siden, Pæddan skrev: Ser flere påpeker at det er vanskelig å sette seg på skolebenken med 2 små? Den skjønner jeg ikke. Tok selv ny skolegang i alder av 28 år med tre små og jobbet ved siden av. Alt går, men så var jeg vel heller ikke avhengig av å brette ut livet mitt Norge og attpåtil tjene på det. Håper virkelig ikke at hun får en tredje unge på 4 år. UTDANNELSE er et must i 2018. Det er jo også stor forskjell på å være 18 og 28. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 16. november 2017 #498 Del Skrevet 16. november 2017 7 minutter siden, millemåne1 skrev: Det er jo også stor forskjell på å være 18 og 28. Og derfor burde det være enklere å sette seg på skolebenken som 18 enn som nesten 30! Hun er voksen nå og har 2 unger som hun har ansvaret for og burde gå foran som et godt eksempel ved å ta utdannelse. Dette også fordi alle disse små jentungene på 14 år som ser opp til disse bloggerne som har utadgerende liv fra 13 års alder og skyter ut unger fortere enn prevensjonen virker Hun kunne da ha blogget om hvordan det er å være 18 år, tobarnsmor og alikevel klarer å ta en utdannelse! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 16. november 2017 #499 Del Skrevet 16. november 2017 43 minutter siden, Pæddan skrev: Og derfor burde det være enklere å sette seg på skolebenken som 18 enn som nesten 30! Hun er voksen nå og har 2 unger som hun har ansvaret for og burde gå foran som et godt eksempel ved å ta utdannelse. Dette også fordi alle disse små jentungene på 14 år som ser opp til disse bloggerne som har utadgerende liv fra 13 års alder og skyter ut unger fortere enn prevensjonen virker Hun kunne da ha blogget om hvordan det er å være 18 år, tobarnsmor og alikevel klarer å ta en utdannelse! Njei. Ikke helt enig i resonnementet ditt. Vet mange som taklet skole mye bedre i voksen alder enn i tenåra. Man modnes, man tenker mer langsiktig, man har bedre evne til å "ta seg sammen" etc... Men selvfølgelig enig i at hun hadde vært et godt forbilde om hun gjorde det. Er jo skremmende at noen ser opp til tenåringsmødre og beundrer dem for hva de får til uten utdannelse eller jobb. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. november 2017 #500 Del Skrevet 16. november 2017 2 timer siden, millemåne1 skrev: Njei. Ikke helt enig i resonnementet ditt. Vet mange som taklet skole mye bedre i voksen alder enn i tenåra. Man modnes, man tenker mer langsiktig, man har bedre evne til å "ta seg sammen" etc... Men selvfølgelig enig i at hun hadde vært et godt forbilde om hun gjorde det. Er jo skremmende at noen ser opp til tenåringsmødre og beundrer dem for hva de får til uten utdannelse eller jobb. Og fra hvilken samfunnsklasse kommer de her voksne fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg