AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Det var en dag jeg begynte å kjenne meg dårlig, jeg bor med ei eldre dame (hjelper henne) som ikke tåler så mye. Hun klarer ikke en influensa for hun er i risikogruppen og er veldig dårlig bare av en forkjølelse. Noe influensavaksine har hun nektet å tatt. Jeg har tatt vaksinen. En dag nå nylig begynte jeg å kjenne meg slapp og dårlig. Vondt i hodet. Ikke sånn veldig vondt, litt verking i kroppen mest nedover beina, litt sår i halsen. Ingen feber. Slapp og nedfor. Spesielt redd for jeg er så redd for at jeg har smittet henne jeg er oppi hele tiden og hjelper. Vi koser oss alltid om kveldene med te, spill, før hun legger seg. Hun sier jeg ikke skal være redd for jeg hadde vert dårligere hvis det var influensa pluss feber. Vaksinen gjør meg ikke akkurat immun. Jeg er så redd for at julen skal bli ødelagt. Jeg har bare henne. Dagen etter hadde jeg ikke så vondt i halsen. Bare litt sandpapir. Hodet var vondt. Over øynene. Kroppen verket. Ingen feber. Jeg er ikke sengeliggende og klarer å gjøre forskjellig. Bare slapp, trøtt og redd. Veldig stiv i nakken. Litt løs i magen, og føles varm ut i fjeset. Senere den dagen kom mensen. Litt kraftigere enn ellers synes jeg. Kan det være derfor jeg har vondt i kroppen? Dagen etter var det det samme. Ringte legevakten men de hadde ikke tid til meg. De sa også så lenge jeg ikke hadde feber og var så oppegående så skulle jeg ikke bekymre meg. Jeg har alltid hatt angst for influensa, men kan ikke stenge meg inne hver vinter. I dag har jeg vondere i halsen, men har ikke hatt noe feber. Slapphet følelsen er her og små verking i kroppen. Armene og nedover beina spesielt. Uken før var jeg forkjølet, kan det være bihulene som gjør sånn? Har litt tett nese når jeg ligger, ikke noe forkjølelses nese. Det var uken før. Av og til føler jeg meg litt bedre og av og til elendig. Har dere noen anelse og trøstende ord? Håper noen kan svare Jeg gråter og føler meg så alene. Anonymkode: 947c9...382
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 Hei Kan du ta en tur til fastlegen i morgen og eventuelt få tatt crp -prøve og bli undersøkt av legen for å finne ut hva det er? Har du symptomer på bihulebetennelse som du nevner da? Kan du skrive opp alle symptomene som du har og formidle det til fastlegekontoret + faslegen? Ettersom du er vaksinert mot influensa, så får du nok ikke influensa i denne sesongen. Hvorfor er du redd for å få influensa når du er vaksinert? Du trenger ikke å være redd for å gå ut i forbindelse med influensasmitte, når du er vaksinert. Hvor lenge er det siden du vaksinerte deg? Noen får en reaksjon på vaksinen som gir milde influensalignende symptomer. Anonymkode: 34c76...252
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Er det angst og alenefølelse som er det verste, så tenker jeg at du kanskje kan ta deg en liten samtale med hjelpetelefonen, tlf 116 123. Du kan nok stole på legevakten, du skal se du blir frisk snart. Symptomene er ganske vanlige for sånt som går i disse tider, jeg har hatt småtett nese og litt sår hals i en stund nå, og det verker noen ganger nedover beina når jeg har mensen. Det er angsten som tar deg med på tur her, så snakk med hjelpetelefonen så du slipper å føle deg alene med influensaangsten din i kveld. Anonymkode: 48933...e6c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Tusen takk for svar.Det jeg er mest redd for er at jeg har fått det og har smittet hun jeg bor med og trenger min hjelp. Så har jeg alltid hatt angst for influensa. Vet ikke hvorfor jeg har angst for det men det høres så tungt ut når folk sier de blir sengeliggende i to uker med 40 i feber. Tror det var 21 November jeg tok vaksinen. Anonymkode: 947c9...382
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå