Polly Ester Skrevet 3. desember 2004 #41 Skrevet 3. desember 2004 Hører om folk på jobben som har problemer med at ungene kommer opp i sengene deres om nettene. De forteller om netter med elendig søvn, og menn som går i barnas seng og legger seg for i det hele tatt å få sove. Er ihvertfall kjempeglad for at jeg slipper det ... har faktisk til gode å høre noen snakke positivt om det. Hvis det er et problem så er det et problem, og da må man gjøre noe med det... Men, når det ikke er noe problem, så hvorfor gjøre det til et problem? Jeg hadde heller ikke syns noe om det personlig, men siden det er greit for faren og denne sønnen, så skjønner jeg ikke hvorfor det er negativt... og som tidligere nevnt her; han sover jo godt i sin egen seng hos moren, så han har jo ikke noe problem med å være alene heller. Og som noen nevnte; hva hvis faren får seg kjæreste? Vel, da tar de vel opp problemstillingen da...
Gjest Gjest1 Skrevet 3. desember 2004 #42 Skrevet 3. desember 2004 Det er vel ikke noe fasitsvar på dette...... Synes for min del at barn i utgangspunktet skal sove i egen seng. Et av mine barn bor hos min eks til vanlig, og hun har ligget en del i dobbelsenga mi. Nå er hun 8, og får lov til det av og til. I helgene kommer hun inn på morran, og vi koser litt før barne-TV. Og jeg bruker alltid tid med henne før hun sovner i egen seng, synger/leser/snakker.... Uansett, det er ihvertfall én situasjon hvor det å ligge i senga med den ene foreldren kan bli uheldig, og det er dersom/når vedkommende voksne får seg kjæreste. En slik endring kan i seg selv være vanskelig for barnet, og dersom det i tillegg føler seg presset ut av senga av farens/morens nye kjæreste kan det være uheldig.
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #43 Skrevet 3. desember 2004 .... Uansett, det er ihvertfall én situasjon hvor det å ligge i senga med den ene foreldren kan bli uheldig, og det er dersom/når vedkommende voksne får seg kjæreste. En slik endring kan i seg selv være vanskelig for barnet, og dersom det i tillegg føler seg presset ut av senga av farens/morens nye kjæreste kan det være uheldig. Presis!! Så det er fullstendig unødvendig å skjemme bort barnet ved å la det dele forelderens seng.
Gjest Serasta Skrevet 3. desember 2004 #44 Skrevet 3. desember 2004 Syns faren virker litt tvilsom, han er så ensom at sønnen er nødt til å komme å sove i senga med ham?? "Buhuhu jeg stakkar gamle mann, kanke du lille barn komme å holde meg med selskap til jeg får meg dame igjen?" Hva tror dere Michael Jackson sier når han vil ha selskap i sengen av sine små venner?
Gjest Tex Skrevet 3. desember 2004 #45 Skrevet 3. desember 2004 Det er da vitterlig en bitteliten forskjell på å krype opp i senga til mor eller far om morgenen, og det å ha permanent soveplass bak pappas rompe. Min datter er elleve og min sønn er syv, de kommer fremdeles inn til oss lørdag eller søndagsmorgenen for å kose litt. Kjempehyggelig! Men å ha de der hver eneste natt...? Nei, vet du hva, det tror jeg ikke kan være særlig sunt hverken for store eller små.
Marpessa Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #46 Skrevet 3. desember 2004 Syns faren virker litt tvilsom' date=' han er så ensom at sønnen er nødt til å komme å sove i senga med ham?? "Buhuhu jeg stakkar gamle mann, kanke du lille barn komme å holde meg med selskap til jeg får meg dame igjen?" Hva tror dere Michael Jackson sier når han vil ha selskap i sengen av sine små venner? [/quote'] Faren er dessverre ikke "helt god"... - Men ikke snakk om misbruk, altså! Bare for å presisere det! Men det er en annen lang historie...
Gjest Pet Skrevet 3. desember 2004 #47 Skrevet 3. desember 2004 Min datter er elleve og min sønn er syv, de kommer fremdeles inn til oss lørdag eller søndagsmorgenen for å kose litt. Kjempehyggelig! Men å ha de der hver eneste natt...? Nei, vet du hva, det tror jeg ikke kan være særlig sunt hverken for store eller små. Og hva er det som er usunt med det så lenge det oppleves som ok for de som gjør det? Som sagt så delte jeg dobbeltsenga mi med sønnen fra han var ca 3 til han var 10.
Marpessa Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #48 Skrevet 3. desember 2004 Og hva er det som er usunt med det så lenge det oppleves som ok for de som gjør det? Som sagt så delte jeg dobbeltsenga mi med sønnen fra han var ca 3 til han var 10. Hvorfor holdt dere opp å dele seng akkurat når han var 10? - Bare lurer....
Gjest Pet Skrevet 3. desember 2004 #49 Skrevet 3. desember 2004 Hvorfor holdt dere opp å dele seng akkurat når han var 10? - Bare lurer.... For da flyttet vi og han fikk eget rom. Med egen seng som det var helt uproblematisk å begynne å sove i.
Marpessa Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #50 Skrevet 3. desember 2004 Han fikk eget rom og seng sier du... Og da begynte han å sove i egen seng. Hvorfor fortsatte dere ikke å sove i samme seng uansett om det funket så bra? :o Eller var det slik at du faktisk syntes han begynte å bli for stor? Noe jeg gjør i min sønns tilfelle.
Gjest Pet Skrevet 3. desember 2004 #51 Skrevet 3. desember 2004 Han fikk eget rom og seng sier du... Og da begynte han å sove i egen seng. Hvorfor fortsatte dere ikke å sove i samme seng uansett om det funket så bra? :o Eller var det slik at du faktisk syntes han begynte å bli for stor? Noe jeg gjør i min sønns tilfelle. Han syntes det var stas å få eget rom og ville også sove der. Hadde ikke mulighet til å bygge på et ekstra soverom i den forrige leiligheten. Et halvt år etter flyttet samboeren min inn.
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #52 Skrevet 3. desember 2004 Syns faren virker litt tvilsom' date=' han er så ensom at sønnen er nødt til å komme å sove i senga med ham?? "Buhuhu jeg stakkar gamle mann, kanke du lille barn komme å holde meg med selskap til jeg får meg dame igjen?" Hva tror dere Michael Jackson sier når han vil ha selskap i sengen av sine små venner? [/quote'] Det er slike som deg som gjør at foreldre knapt våger å ha ungene på fanget. Snakke meg om fordommer. Overgripere er mye mer utspekulerte enn som så. Ronja_80
Marpessa Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #53 Skrevet 3. desember 2004 Han syntes det var stas å få eget rom og ville også sove der. Hadde ikke mulighet til å bygge på et ekstra soverom i den forrige leiligheten. Et halvt år etter flyttet samboeren min inn. Skjønner! Forklaring godtatt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå