Gå til innhold

nevn en dialekt dere ikke liker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 11.12.2016 den 12.30, AnonymBruker skrev:

seriøst etter jeg har sett videobloggene til isabell raad og mammatilmichelle, har jeg kommet frem til, jeg takler ikke stavanger dialekt.

Synes rett og slett den er helt forferdelig !! klarer ikke høre på og må skru av filmer med slik dialet.

Jeg klarer ikke og høre på, helt forferdelig xD

Anonymkode: 1c7ce...91c

Jeg takler ikke mannlige bergensere! 

Jeg dør litt inni meg hver gang jeg hører dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndelag, Toten, Sandnes, Bergen, Kristiansund, Arendal.... 

Anonymkode: e69f3...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt alle dialekter, men jeg virkelig elsker dialekta til bergensere :roser: Ellers liker jeg (i motsetning til 90% av tråden her) stavangerdialekta. Trøndersk er også fint.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Jeg takler ikke mannlige bergensere! 

Jeg dør litt inni meg hver gang jeg hører dem. 

Åh, det er jo så digg! Jeg synes at sport er skikkelig, skikkelig kjedelig, men noen ganger har jeg på sportsnyhetene bare for å høre på den sexy dialekta til programlederne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stavangersk river i ørene, det samme gjelder dialektene i områdene Karmøy og Haugesund. Fælt. 

Lite til overs for trøndersk, skikkelig usexy! Men har godt inntrykk av trøndere, så det er litt synd at det ikke går bedre overens.

Ikke fan av Oslomål og Østfold. Bodøværinger har også en lei dialekt - litt som om de skal kaste opp.

Ellers; stor fan av sunnmørsk, finnmark, sørlandsk, innlands, sånn røfflig. 

Anonymkode: 4b57f...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt bodø-dialekten. Sorry til alle det gjelder..

Anonymkode: e8402...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så fan av nordnorsk dialekt, for å være helt ærlig. Men må innrømme at det er fordi jeg assosierer det med personer jeg ikke er spesielt begeistret for. Blir litt irriterende i hodet mitt, rett og slett. Bortsett fra det så elsker jeg at vi har alle dialektene vi har. Spesielt glad er jeg i vestlandsdialektene, og tenker særlig på Stavanger, Bergen, Førde. Er fra Telemark selv, og blir faktisk ofte misforstått! Her sier vi ''snål'' om noe som er søtt/skjønt, mens i resten av landet betyr det ''rart''. Mon tro hvordan venninnen min kikket på meg når jeg kalte datteren hennes snål... Haha :) 

Anonymkode: 6f712...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater pen-vestkant-oslo'sk :P Skikkelig saftig, brei østfolddialekt er kjempekult syns jeg! Er ellers ikke så begeistret for stavangerdialekten... De som bor midt i tjukkeste Gudbrandsdalen sliter jeg faktisk litt med å forstå - derfor sliter jeg med å ta dem alvorlig. Men det er ikke en stygg dialekt likevel, syns den er morsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det finnes flere slike tråder, men dialekter jeg ikke liker er dialekter fra Hedmark og Rogaland, for å ha nevnt noe. Men det er også hva man blir vant til å høre rundt seg. Jeg syntes trøndersk var ille tidligere, men etter at pappa flytta til Trondheim så ble den ikke så ille likevel ;P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogalandsk... det er verre... vanskelig å forstå...

hvergang Ole Klemetsen (bokser) snakket på tv tidligere, hatet jeg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergensk, Karmøy-dialekta og Fedrikstad-dialekta. Synes alle som snakker sistnevnte høres ut som babyer når de snakker.

Anonymkode: 37a9f...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man mislike dialekt? Hva gjør at dere gjør det?

Jeg misliker ikke, men det er noen jeg syns jeg ikke får med meg,hva de sier

Anonymkode: f54e0...526

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Elsker Stavanger-dialekt selv.  Liker ikke hedmarksdialekt,hvertfall ikke den som likner på totning eller 

Anonymkode: f7bab...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater trönder dialekt :frkk: fisj når dem snakker höres ut som dem er förste rett å snakke.

Anonymkode: e3178...a12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2016 den 8.41, johanan skrev:

Toten dialekt og enkelte deler av Oslo dialekta. 

Lik du itte dialækta mi, ama? Je syns no' den er ganske ålreit å jovvial je da, men. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...