AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #1 Skrevet 11. desember 2016 Vil gjerne ha svar fra dere som har bipolar lidelse, eller mani/depresjon i en eller annen form. Jeg har selv maniske trekk, men har aldri tenkt på det som en diagnose selv om det står i papirene mine fra psykolog. For meg utløses de maniske "anfallene" av en eller annen stor idé, eller et tema jeg blir helt oppslukt av, evt forelskelse eller noe annet jeg blir lidenskapelig opptatt av. Det kan vare i alt fra én uke til 3 mnd. Kan bli nedstemt i en periode etterpå, men ikke depressiv. Det jeg lurer på, er hvor lenge varer deres maniske episoder, og hvor lenge varer de depressive? Hva utløser manien? Eksempler på hva dere gjør i en manisk periode? Spør litt fordi økt interesse pga SKAM, men også pga mine egne erfaringer og ønsker å høre andres. Håper jeg ikke blir manisk opptatt av mani nå da... Anonymkode: d6835...d4f
aiba Skrevet 11. desember 2016 #2 Skrevet 11. desember 2016 (endret) Manien varer en måned til seks måneder, blir lagt inn hver gang. Kler meg naken i sinne, onanerte med en pute foran pleierne, knuste en dør, blir psykotisk osv Endret 11. desember 2016 av aiba
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #3 Skrevet 11. desember 2016 Har noen ganger blitt lagt inn i maniske perioder, fordi det har gått over stokk og stein. Andre ganger går det relativt bra. De varer som regel mellom et par uker til et par måneder, sjelden mer enn tre måneder. Blir vanvittig hekta og oppslukt av et eller annet prosjekt, ikke alltid like heldig. En gang brukte jeg 90.000 kr på å investere i et øko-prosjekt i Sør-Afrika, som selvsagt gikk ad dundas. Anonymkode: 99fb3...108
aiba Skrevet 11. desember 2016 #4 Skrevet 11. desember 2016 Får dere hukommelsestap når dere er maniske? Det får jeg. På det verste er 1 hel måned av livet mitt borte
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #5 Skrevet 12. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne ha svar fra dere som har bipolar lidelse, eller mani/depresjon i en eller annen form. Jeg har selv maniske trekk, men har aldri tenkt på det som en diagnose selv om det står i papirene mine fra psykolog. For meg utløses de maniske "anfallene" av en eller annen stor idé, eller et tema jeg blir helt oppslukt av, evt forelskelse eller noe annet jeg blir lidenskapelig opptatt av. Det kan vare i alt fra én uke til 3 mnd. Kan bli nedstemt i en periode etterpå, men ikke depressiv. Det jeg lurer på, er hvor lenge varer deres maniske episoder, og hvor lenge varer de depressive? Hva utløser manien? Eksempler på hva dere gjør i en manisk periode? Spør litt fordi økt interesse pga SKAM, men også pga mine egne erfaringer og ønsker å høre andres. Håper jeg ikke blir manisk opptatt av mani nå da... Anonymkode: d6835...d4f Jeg blir ikke manisk, men hypoman, så har aldri vært psykotisk eller gjort helt forferdelig ting. Jeg blir ekstremt sugen på alkohol, og får ekstremt oppheng på ting, føler meg supersexy og tror alle digger meg og er forelsket i meg... så blir jeg plutselig deprimert når jeg innser hva slags vrangforestillinger jeg har hatt og noia for at noen har merket det. kjæresten pleier å hinte om det. mine varer ca 1 ukes tid eller kortere. bipolar 2... mye stress og om det skjer noe som gjør meg sykt glad kan dytte meg inn i det, lite søvn eller alkohol. Merker varselsignalene som at jeg ikke sover og da tar jeg atarx eller seroquel for å tvinge meg til å sove uansett også unngår jeg alkohol! Men sove-tvangen holder meg frisk. Jeg sliter mest med depresjoner jeg og brenner meg ut med de hypomane periodene om jeg lar de pågå. Gått på lamictal i mange år, så er i hovedsak veldig lite plaget med periodene mine, før var de mye sterkere😊 Anonymkode: f24cf...7ed
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #6 Skrevet 12. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg blir ikke manisk, men hypoman, så har aldri vært psykotisk eller gjort helt forferdelig ting. Jeg blir ekstremt sugen på alkohol, og får ekstremt oppheng på ting, føler meg supersexy og tror alle digger meg og er forelsket i meg... så blir jeg plutselig deprimert når jeg innser hva slags vrangforestillinger jeg har hatt og noia for at noen har merket det. kjæresten pleier å hinte om det. mine varer ca 1 ukes tid eller kortere. bipolar 2... mye stress og om det skjer noe som gjør meg sykt glad kan dytte meg inn i det, lite søvn eller alkohol. Merker varselsignalene som at jeg ikke sover og da tar jeg atarx eller seroquel for å tvinge meg til å sove uansett også unngår jeg alkohol! Men sove-tvangen holder meg frisk. Jeg sliter mest med depresjoner jeg og brenner meg ut med de hypomane periodene om jeg lar de pågå. Gått på lamictal i mange år, så er i hovedsak veldig lite plaget med periodene mine, før var de mye sterkere😊 Anonymkode: f24cf...7ed Blir veldig partygal, tåler ekstreme mengder med alkohol, ekstremt flørtende og veldig tiltrukket av andre (litt skummelt siden jeg har kjæreste.) Også slår jeg opp ganske ofte når jeg er hypoman, fordi jeg vil være fri og "leve livet." Heldigvis kjenner han meg godt og ser tegnene. Skravler vilt og er alt for åpen (føler jeg i ettertid, skammer meg over ting jeg har sagt), lyver nesten litt og blir veldig selvopptatt. Også får jeg lyst til å slutte på medisinene mine fordi jeg tror jeg er frisk... Kan f.eks tegne i 7-12 timer i strekk, komme på sykt mange gode ideer som ikke egentlig er så flotte, begynner å skrive bok og ja... prosjekter, prosjekter ..: huff Anonymkode: f24cf...7ed
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #7 Skrevet 12. desember 2016 17 timer siden, aiba skrev: Manien varer en måned til seks måneder, blir lagt inn hver gang. Kler meg naken i sinne, onanerte med en pute foran pleierne, knuste en dør, blir psykotisk osv Du behøver ikke svare, men ble nysgjerrig. Akkurat der og da, får du seksuell nytelse av de seksuelle handlingene eller er det "bare" manisk/teknisk utført? Om du forstår hva jeg mener... Takk for at dere deler! Jeg har veldig, veldig milde perioder med mani. Var før manisk depressiv, med mest depressive perioder, var som en stort lokk som senket seg ned over meg, kunne vare alt fra noen minutter til uker. Og som de fleste, mine maniske sider, er at jeg blir veldig opptatt og engasjert i noe. Ofte kreativt, men også at jeg vil flytte og bruker mange timer på å se på andre hus eller hva det nå er som er gjenstand for oppmersomheten for tiden. Anonymkode: dc4c9...766
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #8 Skrevet 12. desember 2016 Er bipolar og for meg varierer det veldig. Som regel varer periodene 1-3 uker. Men jeg blir ikke veldig manisk bare mere spontan og vil få mest ut av døgnet og trener og går mye tur. Har mere av mine depressive perioder Anonymkode: 13f24...7c1
aiba Skrevet 12. desember 2016 #9 Skrevet 12. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du behøver ikke svare, men ble nysgjerrig. Akkurat der og da, får du seksuell nytelse av de seksuelle handlingene eller er det "bare" manisk/teknisk utført? Om du forstår hva jeg mener... Takk for at dere deler! Jeg har veldig, veldig milde perioder med mani. Var før manisk depressiv, med mest depressive perioder, var som en stort lokk som senket seg ned over meg, kunne vare alt fra noen minutter til uker. Og som de fleste, mine maniske sider, er at jeg blir veldig opptatt og engasjert i noe. Ofte kreativt, men også at jeg vil flytte og bruker mange timer på å se på andre hus eller hva det nå er som er gjenstand for oppmersomheten for tiden. Anonymkode: dc4c9...766 Jeg husker ikke at jeg gjorde det, jeg bare leste det i journalen ! Men ingenting slår å få håret vasket jos frisøren eller berøring/massasje eller sex når manisk psykotisk. Hvert minste finer er SÅ følsom , fikk orgasme i hele kroppen og latterkrampe . Men kunne også være vondt å ta buss , mye folk , om de sa noe eller kom borti meg pga søvnmangelen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå