AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1201 Del Skrevet 22. februar 2017 52 minutter siden, Marimba skrev: Du, det der er vel litt lavmåls? Nå sitter vi her inne og kritiserer hønehjørnet bl.a. for at de ikke takler kritikk, og når vi får kritikk her inne så begynner vi å rette skrivefeilene til den som kritiserer? Nei, ærlig talt. Vi må vel ha så stor takhøyde her inne at kritikk også mot oss er velkommen, så lenge den holder seg på et konstruktivt nivå. Og så kan vel vi nå hvertfall være såpass oppegående at vi svarer på kritikken på en ordentlig måte, også overser vi den eller rapporterer dersom det bare blir useriøst tull, også har vi takhøyde for at folk har ulike ferdigheter når det gjelder skriftlig norsk. Selv om jeg er helt i sjokk over hva folk deler der inne, er jeg veldig enig i dette. Folk har ulike utgangspunkt når det gjelder å formulere seg skriftlig, så slik kritikk burde vi holde oss for gode til. Anonymkode: b447b...3fc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1202 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg lurer på om.. Om transpersoner får lov å være med i gruppa.. "sorry, men du er født som mann du! Dette er en kvinnegruppe.." Anonymkode: 46176...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 22. februar 2017 #1203 Del Skrevet 22. februar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om.. Om transpersoner får lov å være med i gruppa.. "sorry, men du er født som mann du! Dette er en kvinnegruppe.." Anonymkode: 46176...ea7 Har man skiftet kjønn er man jo det kjønnet man har skiftet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1204 Del Skrevet 22. februar 2017 5 timer siden, Marimba skrev: Du, det der er vel litt lavmåls? Nå sitter vi her inne og kritiserer hønehjørnet bl.a. for at de ikke takler kritikk, og når vi får kritikk her inne så begynner vi å rette skrivefeilene til den som kritiserer? Nei, ærlig talt. Vi må vel ha så stor takhøyde her inne at kritikk også mot oss er velkommen, så lenge den holder seg på et konstruktivt nivå. Og så kan vel vi nå hvertfall være såpass oppegående at vi svarer på kritikken på en ordentlig måte, også overser vi den eller rapporterer dersom det bare blir useriøst tull, også har vi takhøyde for at folk har ulike ferdigheter når det gjelder skriftlig norsk. Ville bare hjelpe jeg. Unnskyld Anonymkode: b2c0c...770 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. februar 2017 #1205 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Jeg ELSKER, Hønehjørnet! Dette er min guilty pleasure. Sosialt porr av ypperste kvalitet! Mmmm Liker best disse navneforslags-trådene (Kent-Chris Remi-André *sukk* ) , samt hjemme-tattoo videoene, og "røyke-mens-vi-går-til-NAV"-videoer. Gotta love it! Endret 22. februar 2017 av Perle 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1206 Del Skrevet 22. februar 2017 27 minutter siden, Perle skrev: Jeg ELSKER, Hønehjørnet! Dette er min guilty pleasure. Sosialt porr av yppperste kvalitet! Mmmm Liker best disse navneforslags-trådene (Kent-Cris Remi-André *sukk* ) , samt hjemme-tattoo videoene, og "røyke-mens-vi-går-til-NAV"-videoer. Gotta love it! André var tydeligvis et populært navn hos enkelte ja Anonymkode: b447b...3fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1207 Del Skrevet 22. februar 2017 alt de legger ut. Lurer på om det er typen hennes? Anonymkode: d1110...e21 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 22. februar 2017 #1208 Del Skrevet 22. februar 2017 På den tråden om reptiler som kjæledyr (trodde ikke det var lov i Norge jeg da, men kan godt være jeg bommer helt her) så er det en dame som kommenterer "respekt!". Hvorfor i all verden skal man ha respekt for å ha et repildyr? Akkurat hva med det står det respekt av? Respekt fra meg er for de som tar til seg kattunger de fant på dumpa på gata, de som adopterer en syk hund, eller de som melder seg til å være fosterforledre. Det står ikke spesielt respekt av å velge et sjeldent dyr som kjæledyr - spesielt når det er burdyr som blir dratt langt vekk fra sitt opprinnelige habitat. Nei ærlig talt. Det står ikke respekt av å ha reptiler. Mange kan syntes det er kult, interessant, spennende eller uvanlig, men det er ikke noe som fortjener noe ekstra respekt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. februar 2017 #1209 Del Skrevet 22. februar 2017 31 minutter siden, mjauritz skrev: På den tråden om reptiler som kjæledyr (trodde ikke det var lov i Norge jeg da, men kan godt være jeg bommer helt her) så er det en dame som kommenterer "respekt!". Hvorfor i all verden skal man ha respekt for å ha et repildyr? Akkurat hva med det står det respekt av? Respekt fra meg er for de som tar til seg kattunger de fant på dumpa på gata, de som adopterer en syk hund, eller de som melder seg til å være fosterforledre. Det står ikke spesielt respekt av å velge et sjeldent dyr som kjæledyr - spesielt når det er burdyr som blir dratt langt vekk fra sitt opprinnelige habitat. Nei ærlig talt. Det står ikke respekt av å ha reptiler. Mange kan syntes det er kult, interessant, spennende eller uvanlig, men det er ikke noe som fortjener noe ekstra respekt. Da jeg jobbet på dyreklinilk, måtte man ha tillatelse for å ha reptiler i norske hjem. Vet ikke om dette fremdeles gjelder 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 23. februar 2017 #1210 Del Skrevet 23. februar 2017 Reptilforbudet gjelder enda dessverre. Ny høring snart tror jeg, og håper de artene som står på positivlista kommer igjennom, det er på tide. Og fysøren så utrolig dumme kvinnfolk som legger ut bilde av sitt ulovlige dyr på ei gruppe med 40.000 medlemmer.. garantert noen som jobber for Mattilsynet der, eller noen som vil melde ifra på pur faenskap, og blir de tatt må de artene som ikke er "spesielle"/uvanlige bøte med livet, mens de det ikke er nok av i dyreparker blir sendt dit sålenge de er friske. Veldig naivt og stor idioti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. februar 2017 #1211 Del Skrevet 23. februar 2017 5 timer siden, Gia_ skrev: Reptilforbudet gjelder enda dessverre. Ny høring snart tror jeg, og håper de artene som står på positivlista kommer igjennom, det er på tide. Og fysøren så utrolig dumme kvinnfolk som legger ut bilde av sitt ulovlige dyr på ei gruppe med 40.000 medlemmer.. garantert noen som jobber for Mattilsynet der, eller noen som vil melde ifra på pur faenskap, og blir de tatt må de artene som ikke er "spesielle"/uvanlige bøte med livet, mens de det ikke er nok av i dyreparker blir sendt dit sålenge de er friske. Veldig naivt og stor idioti Forbudet kan vel kanskje være for å bevare de utrydningstruede artene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1212 Del Skrevet 23. februar 2017 11 timer siden, mjauritz skrev: På den tråden om reptiler som kjæledyr (trodde ikke det var lov i Norge jeg da, men kan godt være jeg bommer helt her) så er det en dame som kommenterer "respekt!". Hvorfor i all verden skal man ha respekt for å ha et repildyr? Akkurat hva med det står det respekt av? Respekt fra meg er for de som tar til seg kattunger de fant på dumpa på gata, de som adopterer en syk hund, eller de som melder seg til å være fosterforledre. Det står ikke spesielt respekt av å velge et sjeldent dyr som kjæledyr - spesielt når det er burdyr som blir dratt langt vekk fra sitt opprinnelige habitat. Nei ærlig talt. Det står ikke respekt av å ha reptiler. Mange kan syntes det er kult, interessant, spennende eller uvanlig, men det er ikke noe som fortjener noe ekstra respekt. Nå blir dette litt utenfor tema for tråden, og jeg understreker at jeg ikke vet noe om den saken det refereres til, men jeg uttaler meg på generelt grunnlag. Jeg vet ingenting om hvorfor denne personen har et reptil som kjæledyr, men jeg vet at veldig mange av reptileiere mange har adoptert disse eksotiske dyrene, fordi tidligere eiere har mistet interessen for dem. (Fugler som roter og bråker, slanger som har vokst seg store osv). Det står ikke mindre respekt av å ta seg av disse, enn det gjør å adoptere en av de hundre kattungene som blir født på grunn av ansvarsløse katteeiere. Anonymkode: 3443a...bc2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 23. februar 2017 #1213 Del Skrevet 23. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå blir dette litt utenfor tema for tråden, og jeg understreker at jeg ikke vet noe om den saken det refereres til, men jeg uttaler meg på generelt grunnlag. Jeg vet ingenting om hvorfor denne personen har et reptil som kjæledyr, men jeg vet at veldig mange av reptileiere mange har adoptert disse eksotiske dyrene, fordi tidligere eiere har mistet interessen for dem. (Fugler som roter og bråker, slanger som har vokst seg store osv). Det står ikke mindre respekt av å ta seg av disse, enn det gjør å adoptere en av de hundre kattungene som blir født på grunn av ansvarsløse katteeiere. Anonymkode: 3443a...bc2 Var det sånn du tolket innlegget mitt? At det står mindre respekt av å ta seg av et reptil som er "kastet ut" enn en katt? For det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at det står ikke noe spesielt respekt av å eie et reptildyr i utgangspunktet. Om noen tar til seg et dyr fordi tidligere eiere har mistet interessen, og ny eier gir dem et bedre liv - supert, men det er ikke det vi snakker om angående denne tråden. Ingen i tråden skrev noe om å ha "reddet" dyret på noen måte fra en dyster skjebne, så da går jeg ut ifra at vedkommende har skaffet seg dyret fordi personen selv ønsker å ha et reptilkjæledyr - ikke for å være snill mot noen andre. Hvilket er helt greit det altså, jeg skaffet meg katt fordi jeg liker katter, men da fortjener man ikke noe "respekt" for å skaffe seg et dyr man bare rett og slett har lyst på. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1214 Del Skrevet 23. februar 2017 2 minutter siden, mjauritz skrev: Var det sånn du tolket innlegget mitt? At det står mindre respekt av å ta seg av et reptil som er "kastet ut" enn en katt? For det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at det står ikke noe spesielt respekt av å eie et reptildyr i utgangspunktet. Om noen tar til seg et dyr fordi tidligere eiere har mistet interessen, og ny eier gir dem et bedre liv - supert, men det er ikke det vi snakker om angående denne tråden. Ingen i tråden skrev noe om å ha "reddet" dyret på noen måte fra en dyster skjebne, så da går jeg ut ifra at vedkommende har skaffet seg dyret fordi personen selv ønsker å ha et reptilkjæledyr - ikke for å være snill mot noen andre. Hvilket er helt greit det altså, jeg skaffet meg katt fordi jeg liker katter, men da fortjener man ikke noe "respekt" for å skaffe seg et dyr man bare rett og slett har lyst på. Det var slik jeg tolket innlegget, men nå når du har utdypet ser jeg at jeg tolket det feil, og det beklager jeg. Jeg er ellers enig med deg. Anonymkode: 3443a...bc2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 23. februar 2017 #1215 Del Skrevet 23. februar 2017 1 time siden, Honey Dew skrev: Forbudet kan vel kanskje være for å bevare de utrydningstruede artene. Hæ? Forbudet for reptiler er ikke for å bevare de utrydningstruede artene. Forbudet er fordi noen i toppen visstnok mener at det ikke er bra dyrevelferd å ha reptiler, men er meget rart at Norge og Island er de eneste landene som har totalforbud, mens Singapore, New Zealand og Australia hvertfall får ha reptiler med sterke begrensninger. Forbudet kom i 1977, og da var det ikke i nærheten av samme kunnskap rundt dyrevelferd/dyrehold som det er idag, itillegg har utstyret man får kjøpt til reptiler utvikla seg såpass at man kan faktisk holde reptil uten at dyret lider. Siden det virker som om du snakker om saken uten å ha noe spesielt kunnskap om emnet, så har de laget en positivliste med dyrearter som er ufarlige og fint kan ha ett bra liv i fangenskap, mange av de er dyr som ikke krever stor plass å bo på engang, meeen landbruksministeren avfeide å gjøre noen arter lovlig, uten å sette seg skikkelig inn i saken. Å ha en frosk eller slange er mindre arbeid enn å ha hund eller foreksempel en papegøye, så lovverket er tåpelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1216 Del Skrevet 23. februar 2017 Voldsom avsporing her!? Anonymkode: 95839...415 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 23. februar 2017 #1217 Del Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, Gia_ skrev: Hæ? Forbudet for reptiler er ikke for å bevare de utrydningstruede artene. Forbudet er fordi noen i toppen visstnok mener at det ikke er bra dyrevelferd å ha reptiler, men er meget rart at Norge og Island er de eneste landene som har totalforbud, mens Singapore, New Zealand og Australia hvertfall får ha reptiler med sterke begrensninger. Forbudet kom i 1977, og da var det ikke i nærheten av samme kunnskap rundt dyrevelferd/dyrehold som det er idag, itillegg har utstyret man får kjøpt til reptiler utvikla seg såpass at man kan faktisk holde reptil uten at dyret lider. Siden det virker som om du snakker om saken uten å ha noe spesielt kunnskap om emnet, så har de laget en positivliste med dyrearter som er ufarlige og fint kan ha ett bra liv i fangenskap, mange av de er dyr som ikke krever stor plass å bo på engang, meeen landbruksministeren avfeide å gjøre noen arter lovlig, uten å sette seg skikkelig inn i saken. Å ha en frosk eller slange er mindre arbeid enn å ha hund eller foreksempel en papegøye, så lovverket er tåpelig. Trodde forbudet først og fremst var fordi myndighetene ikke vil ha disse dyrene i vår natur (hvis de skulle komme seg løs)? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 23. februar 2017 #1218 Del Skrevet 23. februar 2017 8 minutter siden, Brimi skrev: Trodde forbudet først og fremst var fordi myndighetene ikke vil ha disse dyrene i vår natur (hvis de skulle komme seg løs)? Har googla litt kjapt, eneste jeg finner som en noenlunde grunn er dyrevelferden.. fordi det visstnok skal være vanskelig å se om en slange er redd eller stresset. Tviler på det er pga dyrene kan komme seg da mange av de trenger varme og diverse, de vil mao ikke overleve i norsk natur med mindre det er en veldig hardfør art, som feks rødøret terrapin (sumpskilpadde), men den står jo heller ikke på positivlista Mattilsynet har laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1219 Del Skrevet 23. februar 2017 Dette er ikke en tråd om reptiler.. Anonymkode: 17b13...827 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2017 #1220 Del Skrevet 24. februar 2017 Satt på jobb og gikk innom hh. Herregud, jeg blir målløs. En som la ut om at hun hadde blitt "tante" til x sin sønn på 2.5 år. Skrev bla at ungen ikke har kontakt med sin mor. Var en som kommenterte om personvern. Hun svarer at de få som kjente,henne på gruppen viste om det,og ikke at dette var noen hemmelighet. Hun får svar bla om personvern osv. En annen person svarer at dette er lavmål,og at hun bør få seg et liv. Opphøyer ts til en helt for jobben hun gjør. Hun som svarte, begrunnet sitt svar ang personvernet, og ikke jobben hun gjorde for barnet. Og at dette ikke er kjekt for barnet eks når det er voksen. Ts.svarer at: tror du jeg vil vise barnet dette? Så på profilen til ts at hun er sykepleier. En sykepleier som ikke kan mere om dette temaet? Fikk ikke tatt screenshot på jobben. Sitter på bussen på vei hjem,og skal se når jeg kommer hjem. En annen svarte: hadde dette vært brudd på personvern, har admin slettet det. Ikke vet jeg hva de kan om personvern,men de bør få seg et kurs. Dessuten er det en lukket gruppe. Ja på lukket gruppe,har folk tausetsplikt.😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 3b0e2...0b1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå