Gå til innhold

Salmonella

Vercetti

Anbefalte innlegg

Noen som har noe mer inngående forklaring om åssen dette innvirker på menneskekroppen? Hvor lenge er man normalt sett syk? Hvor lenge sitter det etterpå? Hvordan blir man best kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

dersom du får salmonella feks av rukkola salat da som det er så mye snakk om så skal jeg love deg at du merker det...du vil kanskje få litt feber og slikt, men du vil hvertfall k jenne på kroppen at noe er galt.. dessuten vil du nok kunne bosette deg på toalettet for en stund, for da får du virkelig renset tarmene skal jeg si deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hvis du har mistanke om salmonella, burde du ha deg til legen så raskt du kan. Det er skumle saker, og verre enn bare litt diare i noen dager. Ei jente jeg kjente, ble smittet på ferie i Portugal, og raste ned 15 kg i vekt (hun var tynn fra før), og måtte ligge på sykehuset i en uke, og fraktes rundt i rullestol...

Når slikt kan skje en aktiv idrettsjente, kan man jo bare tenke seg hva konsekvensene kan bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel. hatt diare i over en uke, kvalm og noe feber. hodepine og noe som kjennes ut som tannpine. vondt i ledd og totalt uten krefter igjen i kroppen.

makter ikke å spise, for da skjer det ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
vel. hatt diare i over en uke, kvalm og noe feber. hodepine og noe som kjennes ut som tannpine. vondt i ledd og totalt uten krefter igjen i kroppen.

makter ikke å spise, for da skjer det ting :P

Og jeg gjentar: dra til legen!, det der er ikke noe å spøke med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv hatt de samme symptomene de siste fire dagene men jeg har heldigvis blitt frisk nå.

Har du spist noe så du har grunn til å tro du har salmonella?

Generellt sett sier de ofte at det ikke er stort å gjøre med salmonella. Hvis man er syk mye over en uke bør man ta en tur til legen. Der kan det hende du får antibiotika eller penicilin. Hvis almenntilstanden er svært dårlig bør du uansett tilkalle lege.

Vanlig varighet på salmonella (som jeg har hørt) er 1 uke.

Er du redd så kan du ringe legen og høre!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...