Gå til innhold

Lykkefølelse etter mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste dagene av mensen og i ca en uke etterpå føler jeg meg veldig lykkelig og tenker ekstremt positivt om fremtiden og setter pris på hva jeg har og hvor jeg er i livet. Mister også mye vannvekt og føler meg lettere og klærne sitter bedre. En uke før mensen føler jeg meg ganske deppa og er egentlig ikke glad for noe som helst. Har da også et enormt behov for sukker, salt og drikker mer. Skal rett og slett mye mer til for at jeg føler meg mett og fornøyd. 

Er alt dette hormoner? Andre som har et sånt følelsesliv i de ulike delene av syklusen?

Anonymkode: 0435a...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp. Gotta love them hormons😝

Skrevet

Ja, føler meg ofte bipolar pga mensen. 

Anonymkode: 24985...e55

• Liker 2
Skrevet

Helt sikkert hormoner, blir alltid mer kåt når dama har mensen...

Anonymkode: 37ccc...039

Skrevet

Hadde det slik når jeg gikk på hormonprevensjon. Nå er det litt svingninger i energinivået, men ikke direkte i humøret.

Anonymkode: 38a43...cbf

Skrevet

Ja, føler meg mye lettere til sinns på slutten av mensen og fram til eggløsning, så går det bare gradvis nedover igjen. Skikkelig "stålkvinne" som har masse energi, klarer alt og ikke tar meg nær av noe, liksom.

Anonymkode: b1f2a...c74

Skrevet

Samme her. Føler meg lettere etter mensen. Før mensen derimot... Blir ikke så sur og sint, men er bare ekstra sensitiv. Kan bli irritert fortere. Dette skjer hver gang før mensen. Er irriterende å ikke ha kontroll over humøret - man VIL være glad og smilende og føle seg bra, men det går bare ikke... 

Skrevet

Merker ingenting, men så går ikke jeg på hormonell prevensjon. 

Anonymkode: 9a083...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...