Gå til innhold

Brist eller brudd i leggen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg falt og vrikka ankelen blant annet, også slo jeg sår på knærne. Ved hjelp kom jeg meg opp og fikk til å halt hjem. Med en gang jeg kom hjem begynte det å verke intenst øverst i samme leggen, det blir bare verre og verre. Når jeg prøver å røre på foten eller belaste den så kommer det en skarp stikkende smerte 3-4 cm øverst i leggen, så intens at tårene spruter. Jeg er ganske hoven i bena etter å ha stått på jobb i dag så greier egentlig ikke å se om den har hovnet opp noe. 

Burde jeg kontakte legevakta? Jeg skal på jobb i morgen og håper egentlig at det går over til da.. Er redd legevakta skal mene jeg ikke burde gå på jobb. 

Anonymkode: 3ef87...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt en tur på legevakta med den siden du skal på jobb i morgen.

Anonymkode: 67dbb...e71

Skrevet

Du bør kontakte legevakta og få tatt et røntgenbilde. 

(det kan være brudd selv om du klarer å stå og gå på foten.. datteren vår ramlet ned fra et tre på en fredag, hadde grisevondt i foten men gikk på den så vi trodde det var et overtråkk/forstuelse. Søndagen forsto vi at det ikke var det pga den hovnet mere og mere opp, tok henne med lege, og røntgen viste at det var brudd..)

• Liker 1
Skrevet

Om legevakta mener du ikke bør gå på jobb, så kan du likevel gå. Eneste forskjellen er at du da vet risikoen.

Anonymkode: ff6b6...fd2

Skrevet

Herregud skal du gå rundt med brudd i leggen eller?! Gå til legevakta din fjott

Anonymkode: 225f9...628

Skrevet

Ingenting å lure på. Dra til legevakten

Skrevet

Takk for hjelp alle sammen ☺ venter på røntgen nå. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelp alle sammen ☺ venter på røntgen nå. 

Har du funnet ut om det var beinbrudd? 

Anonymkode: c6010...244

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Sulosi, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...