Gå til innhold

Pussing av tenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, så kom det en tråd om det også :) 

Saken er at jeg har for første gang i mitt liv fått elektrisk tannbørste! wohoo! Undret meg bare litt når jeg leser bruksanvisningen, der det står at man skal pusse i 2 min totalt, 30 sek høyre oppe, 30 sek venstre oppe, 30 sek høyre nede, 30 sek venstre nede (samme hvilken rekkefølge selvfølgelig) 

Men i all min tid før, med vanlig tannkost, har jeg lært hjemmefra osv osv, at man pusser lenge, så jeg har pusset og pusset i nja ca 4 min alltid. Tenker at til lenger man holder på, til mer karius og baktius får man med seg og spytter dem ut. Tenker og at fluoren for sirkulere og godgjøre seg da.

Men elektrisk er det jo absolutt ikke slik, det blir jo litt tørrpussing i forhold til. Selvfølgelig er den mer effektiv, det vibrerte jo ordentlig, vet ikke hvor god den vibrasjonen er for hodet/hjernen etc da hehe! 

Men ja, er det bare jeg som tenker feil her? Kanskje man burde beholde tannkosten, og kanskje bruke den 2 ganger i uka, og eletrisk resten av uka eller no?!

Anonymkode: dcb5c...89c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elektrisk er i alle fall mer effektiv enn vanlig tannbørste

Anonymkode: f18b8...392

Skrevet

Jeg syns ikke elektrisk er bedre, pusseflaten blir mye mindre fordi tannkosten er så liten, det blir heller ikke noe renere hvis man er en person som rengjør ordentlig med vanlig kost. 

Anonymkode: d87c4...470

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke elektrisk er bedre, pusseflaten blir mye mindre fordi tannkosten er så liten, det blir heller ikke noe renere hvis man er en person som rengjør ordentlig med vanlig kost. 

Du får kjøpt elektriske tannkoster som er maken til de vanlige tannkostene

Skrevet
41 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du får kjøpt elektriske tannkoster som er maken til de vanlige tannkostene

Jeg foretrekker vanlig kost jeg.

Skrevet

Er det ikke logisk at en ikke trenger å pusse like lenge hvis den elektriske er mye mer effektiv enn manuel? bruk den metodisk, hold den inntil tannflaten og følg tannens kurvatur. Begynn bakfra og jobb deg framover, da slurver man ikke med jekslene ;)

Ikke heng deg opp i tid, teknikk er viktigere. For tennene blir ikke rene ved å pusse de samme stedene i fire, 10 eller 20 min.

Anonymkode: bd31b...e8a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke logisk at en ikke trenger å pusse like lenge hvis den elektriske er mye mer effektiv enn manuel? bruk den metodisk, hold den inntil tannflaten og følg tannens kurvatur. Begynn bakfra og jobb deg framover, da slurver man ikke med jekslene ;)

Ikke heng deg opp i tid, teknikk er viktigere. For tennene blir ikke rene ved å pusse de samme stedene i fire, 10 eller 20 min.

Anonymkode: bd31b...e8a

Min børste gir beskjed om at den er ferdig etter 2 minutter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...