AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #21 Skrevet 10. desember 2016 4 minutter siden, Daria skrev: Det plager meg forsåvidt ikke at at andre drikker (derimot kan det være ganske plagsomt at folk er fulle, men det er en annen diskusjon), og jeg pleier ikke å kommer med den typen kommentarer. Men jeg stusser litt over hvor viktig det å drikke er for en del i alle sammenhenger. Dette kommer særlig til syne i debatter og diskusjoner om drikking på offentlig steder, hvor jeg har sett det blitt framstilt som at det nærmest er bortkastet å delta på piknik i parken, fotballkamper og konserter hvis de ikke kan ta en øl samtidig. Den argumentasjonen faller jeg av, fordi jeg har stor glede av sånne arrangementer i edru tilstand og ikke kan skjønne at det å få drikke faktisk er en så viktig del av opplevelsen for enkelte (-Får jeg ikke drikke alkohol på tribunen, kan jeg like gjerne bli hjemme og se det på tv). Jeg er helt enig med deg der. Det virker som noen er veldig opptatt av at det faktisk må være alkohol inne i bildet i visse sammenhenger. Anonymkode: 4046a...32a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #22 Skrevet 11. desember 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt merke til at noen av de som ikke drikker eller er imot alkohol er veldig glad i å snakke nedsettende om de som drikker. Da snakker jeg om utsagn som "Må dere drikke for å ha det gøy? Det må ikke jeg!" og "Må dere drikke for å kose dere?" og ting i den duren. Hvorfor gjør dere egentlig dette? Hvorfor plager det dere at andre drikker? Jeg regner med at det er et fåtall av de som er avholds som driver på sånn, bare så det er sagt Anonymkode: 4046a...32a Jeg er ikke avholds, men jeg kan si slike ting du reagerer på. Da er det ofte på grunn av at noen sier at de drikker for å "ha det gøy" og "kose seg", og da kan jeg stille spørsmål ved argumentet ved å spørre "Må dere drikke for å ha det gøy?", og "må dere drikke for å kose dere?". Jeg forstår at det blir oppfattet nedlatende selv om det er ikke er ment slik, men hvorfor brukes slike argumenter for å rettferdiggjøre å ta seg et glass eller ti? Hvorfor ikke bare si at de har lyst til å drikke? Hvorfor ikke bare si at de har lyst til å kjenne effekten alkoholen har på hodet og kroppen? Hvorfor ikke bare si at de liker vinen/ølet til måltidet fordi det fremhever smaken? Hvorfor må alkohol hele tiden kobles til "gøy" og "kos"? Anonymkode: ec52f...3be 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #23 Skrevet 11. desember 2016 Når man ser og hører alt det idiotiske fulle folk gjør og sier, så synes jeg det er bra noen tør å ta det opp. Selv sier jeg ingenting. Jeg drikker ikke og må gjerne forklare meg titalls ganger på en kveld om hvorfor jeg ikke drikker. Anonymkode: 95cfc...7ee
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 #24 Skrevet 11. desember 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt merke til at noen av de som ikke drikker eller er imot alkohol er veldig glad i å snakke nedsettende om de som drikker. Da snakker jeg om utsagn som "Må dere drikke for å ha det gøy? Det må ikke jeg!" og "Må dere drikke for å kose dere?" og ting i den duren. Hvorfor gjør dere egentlig dette? Hvorfor plager det dere at andre drikker? Jeg regner med at det er et fåtall av de som er avholds som driver på sånn, bare så det er sagt Anonymkode: 4046a...32a Prøv å ikke drikke engang, så vil du se at det som virkelig plager mange er at noen ikke drikker. Anonymkode: 95cfc...7ee
momo Skrevet 11. desember 2016 #25 Skrevet 11. desember 2016 Jeg drikker nesten ikke alkohol. Drikker vel 1-2 ganger i året, og da er det ett glass vin til maten. Og jeg får alltid så utrolig mye pes, fordi jeg ikke drikker. Og etter jeg har hørt det gang på gang, så sier jeg gjerne at man trenger ikke alkohol for å ha det gly. Nå er jeg og sosial, skravler mye, danser og er med. Jeg sitter ikke stille i et hjørne. Og jeg kritiserer aldri de som velger å drikke, de må gjerne drikke. Men jeg har vært på fest, hvor alle har vært skikkelig drita, og hjelpes meg det er lite sjarmerende å se på. Og da er det på tide å gå. Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn, må drikke seg så fulle.
exictence Skrevet 11. desember 2016 #26 Skrevet 11. desember 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør dere egentlig dette? Hvorfor plager det dere at andre drikker? Anonymkode: 4046a...32a Noen ganger kan det plage meg veldig at andre drikker hvis de drikker seg godt beruset, er plagsom innpåsliten, gjentar seg til det irriterende, snakker vrøvl mm. Det gjør også vondt i hjerte å se sine kjære drikke for mye og forandre seg totalt. Ofte er sånne folk ufine. Er det snakk om folk som bare drikker litt til maten og smånipper evt til kaffen, er det noe helt annet. Da er det bare hyggelig. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå