AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #1 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har lagt merke til at noen av de som ikke drikker eller er imot alkohol er veldig glad i å snakke nedsettende om de som drikker. Da snakker jeg om utsagn som "Må dere drikke for å ha det gøy? Det må ikke jeg!" og "Må dere drikke for å kose dere?" og ting i den duren. Hvorfor gjør dere egentlig dette? Hvorfor plager det dere at andre drikker? Jeg regner med at det er et fåtall av de som er avholds som driver på sånn, bare så det er sagt Anonymkode: 4046a...32a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #2 Skrevet 10. desember 2016 Det er akkurat det som samme med noen tidligere røykere og nyfrelste. De har sett 'lyset' og vil å gjerne at det skal skinne på alle og at det er kun en vei som er den rette og den må alle gå. Hallelulja liksom Anonymkode: db0c8...57e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #3 Skrevet 10. desember 2016 Nå finnes det sorte får i alle folkegrupper, ikke bare blant de som var avholds. Jeg drakk ikke alkohol før for ca 5 år siden, da startet jeg etter åtte år som helt tørrlagt. Det jeg faktisk opplevde var at veldig, VELDIG mange gjerne skulle utfordre meg på valgene mine, virkelig grave i mine årsaker til hvorfor jeg valgte å ikke drikke. Jeg opplevde med andre ord det samme som deg bare fra andre siden; alkoholdrikkere som snakket nedsettende om mitt valg å være avholds, og som ikke bare lar mitt valg være mitt valg. Som sagt; det er sorte får i alle folkegrupper. Anonymkode: f5ba3...83d 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå finnes det sorte får i alle folkegrupper, ikke bare blant de som var avholds. Jeg drakk ikke alkohol før for ca 5 år siden, da startet jeg etter åtte år som helt tørrlagt. Det jeg faktisk opplevde var at veldig, VELDIG mange gjerne skulle utfordre meg på valgene mine, virkelig grave i mine årsaker til hvorfor jeg valgte å ikke drikke. Jeg opplevde med andre ord det samme som deg bare fra andre siden; alkoholdrikkere som snakket nedsettende om mitt valg å være avholds, og som ikke bare lar mitt valg være mitt valg. Som sagt; det er sorte får i alle folkegrupper. Anonymkode: f5ba3...83d Har ikke sagt noe om at det ikke finnes sorte får i alle folkegrupper. Det er jeg klar over, men her var jeg nysjerrig på de som er som beskrevet i HI. Jeg gjorde det også klart i HI at det ikke på noen måte snakk om alle Jeg regner med at det finnes folk som drikker som snakker nedsettende til de som er avholds, men det var ikke det jeg lurte på i denne tråden Anonymkode: 4046a...32a
Gjest Påndus Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 (endret) Snakker ikke nedsettende om de som drikker, men tipper de som drikker er lite bevisst på hvor mye piss de kan finne på å si, og at det egentlig bare er en høflig måte å be deg om å holde kjeft på. Endret 10. desember 2016 av Påndus
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt merke til at noen av de som ikke drikker eller er imot alkohol er veldig glad i å snakke nedsettende om de som drikker. Da snakker jeg om utsagn som "Må dere drikke for å ha det gøy? Det må ikke jeg!" og "Må dere drikke for å kose dere?" og ting i den duren. Hvorfor gjør dere egentlig dette? Hvorfor plager det dere at andre drikker? Jeg regner med at det er et fåtall av de som er avholds som driver på sånn, bare så det er sagt Anonymkode: 4046a...32a Hei du. Jeg skrev noe sånt i tråden du sikter til, og jeg er ikke avholds selv. Du hopper visst til konklusjoner litt for kjapt. Anonymkode: 59632...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 Jeg drikker ikke noe alkohol, ikke funnet noe jeg synes er godt å drikke. Jeg har prøvd mye forskjellig, men det byr meg i mot. Det har resultert i at jeg aldri blir bedt bort mer. Grunnen er som venner har sagt er "at jeg husker alt dagen derpå", akkurat som jeg skulle sladre om hva andre har gjort i "fylla". Folk får gjøre hva de vil for meg, bare jeg slipper. Jeg er jo i mora deres! Anonymkode: 1d9ca...31e
dillyduzit Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har ikke noe i mot at folk drikker, tvert i mot så skal de få lov til å drikke så mye de vil- men, dersom de vil begynne å grave om hvorfor jeg ikke drikker, og kaller meg kjip fordi "jeg kan neppe ha det gøy" når jeg er edru og vil ha fullstendig kontroll på hva jeg putter i kroppen, så selvfølgelig, da skal de få den samme dritten tilbake. 2
Gjest canacas Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 Vel, jeg forstår ikke poenget rus generelt.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 Jeg er ikke avholds, men drikker lite og sjeldent. Det er maks ett glass vin eller noe lignende. Og jeg har aldri sagt slikt du nevner til andre som drikker, eller ikke drikker. Men jeg har opplevd å få pes av de som synes jeg drikker for lite. Min løsning er å ikke omgås mennesker som synes det er ok å drikke mye og ofte. Det sparer meg for mye dritt. Anonymkode: e2bd8...b4e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 15 minutter siden, Påndus skrev: Snakker ikke nedsettende om de som drikker, men tipper de som drikker er lite bevisst på hvor mye piss de kan finne på å si, og at det egentlig bare er en høflig måte å be deg om å holde kjeft på. Den er jeg med på. Men noen er også ivrig i å si det til folk som drikker en øl eller ett glass vin. Noe som sjelden fører til synlig beruselse, og da heller ikke masse piss. Anonymkode: 4046a...32a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #12 Skrevet 10. desember 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei du. Jeg skrev noe sånt i tråden du sikter til, og jeg er ikke avholds selv. Du hopper visst til konklusjoner litt for kjapt. Anonymkode: 59632...dbc Om du ikke er avholds er ikke spørmålet rettet mot deg Anonymkode: 4046a...32a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke avholds, men drikker lite og sjeldent. Det er maks ett glass vin eller noe lignende. Og jeg har aldri sagt slikt du nevner til andre som drikker, eller ikke drikker. Men jeg har opplevd å få pes av de som synes jeg drikker for lite. Min løsning er å ikke omgås mennesker som synes det er ok å drikke mye og ofte. Det sparer meg for mye dritt. Anonymkode: e2bd8...b4e Som jeg skrev, tydelig flere ganger: det gjelder noen, og rjeg regner med at det ikke gjelder flertallet Anonymkode: 4046a...32a
Gjest antbug Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 Jeg har lagt merke til det samme. Det er vel bare enda en ting folk bruker for å fortelle andre at de er bedre mennesker enn dem, kanskje. For de som kommer med sånne kommentarer er det kanskje litt kjedelig å være avholds hvis ingen vet hvor flinke de er? Det gamle vanlige prektighetsskrytet, altså.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #15 Skrevet 10. desember 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drikker ikke noe alkohol, ikke funnet noe jeg synes er godt å drikke. Jeg har prøvd mye forskjellig, men det byr meg i mot. Det har resultert i at jeg aldri blir bedt bort mer. Grunnen er som venner har sagt er "at jeg husker alt dagen derpå", akkurat som jeg skulle sladre om hva andre har gjort i "fylla". Folk får gjøre hva de vil for meg, bare jeg slipper. Jeg er jo i mora deres! Anonymkode: 1d9ca...31e Det er dumt at vennene dine oppfører seg slik. Det er selvfølgelig ikke greit det heller. Anonymkode: 4046a...32a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #16 Skrevet 10. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke er avholds er ikke spørmålet rettet mot deg Anonymkode: 4046a...32a Hvorfor ikke? Jeg skrev jo de tingene, som "Må dere drikke for å ha det gøy? Det må ikke jeg!" og "Må dere drikke for å kose dere?" Og ting i den duren. Anonymkode: 59632...dbc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #17 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Jeg skrev jo de tingene, som "Må dere drikke for å ha det gøy? Det må ikke jeg!" og "Må dere drikke for å kose dere?" Og ting i den duren. Anonymkode: 59632...dbc Og jeg skrev tydelig at spørsmplet var rettet mot de som ikke drikker eller er imot alkohol. Jeg skrev ikke noen ting om at folk som drikker ikke kommer med slikt. Så å skrive at jeg hopper til konklusjoner blir helt feil. Men for all del, jeg kan utvide spørsmålet til de som kommer med sånne kommentarer generelt Anonymkode: 4046a...32a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #18 Skrevet 10. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg skrev tydelig at spørsmplet var rettet mot de som ikke drikker eller er imot alkohol. Jeg skrev ikke noen ting om at folk som drikker ikke kommer med slikt. Så å skrive at jeg hopper til konklusjoner blir helt feil. Men for all del, jeg kan utvide spørsmålet til de som kommer med sånne kommentarer generelt Anonymkode: 4046a...32a Er det verre at folk som er avholds sier det enn når folk som drikker selv sier det? Personlig tenker jeg at det er omvendt Anonymkode: 59632...dbc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #19 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det verre at folk som er avholds sier det enn når folk som drikker selv sier det? Personlig tenker jeg at det er omvendt Anonymkode: 59632...dbc Jeg mente ikke å antyde at det er verre. Som jeg skrev, kan jeg utvide spørsmålet til å inkludere de som drikker og. Anonymkode: 4046a...32a
Daria Skrevet 10. desember 2016 #20 Skrevet 10. desember 2016 Det plager meg forsåvidt ikke at at andre drikker (derimot kan det være ganske plagsomt at folk er fulle, men det er en annen diskusjon), og jeg pleier ikke å kommer med den typen kommentarer. Men jeg stusser litt over hvor viktig det å drikke er for en del i alle sammenhenger. Dette kommer særlig til syne i debatter og diskusjoner om drikking på offentlig steder, hvor jeg har sett det blitt framstilt som at det nærmest er bortkastet å delta på piknik i parken, fotballkamper og konserter hvis de ikke kan ta en øl samtidig. Den argumentasjonen faller jeg av, fordi jeg har stor glede av sånne arrangementer i edru tilstand og ikke kan skjønne at det å få drikke faktisk er en så viktig del av opplevelsen for enkelte (-Får jeg ikke drikke alkohol på tribunen, kan jeg like gjerne bli hjemme og se det på tv). 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå