Gjest lurer på dette Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Er det noen som vet hva slags selvangivelse man må levere hvis man driver et enkeltmannsforetak? Leverer man en egen selvangivelse for firmaet, eller fører man det på den vanlige selvangivelsen? Håper noen vet.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #2 Skrevet 30. november 2004 Da jeg drev enkeltmannsforetak leverte jeg to selvangivelser - en for firma og en privat. Det var regnskapsfører som gjorde den delen av jobben, så jeg vet ikke om du er nødt til å gjøre det slik. Det er sikkert lurt å ringe ligningskontoret og spørre - både om hvilke muligheter du har og ikke minst om det å levere en samlet selvangivelse byr på noen ulemper med tanke på fradrag osv.
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2004 #3 Skrevet 30. november 2004 Du får tilsendt en selvangivelse for næringsdrivende samt næringsoppgave. Var det en ting til da? Husker ikke, dessverre. Jeg fylte ut mine deler selv, men med hjelp av ei som forstår sjargongen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå