The Kitten Skrevet 9. desember 2016 #1 Skrevet 9. desember 2016 Jeg jobber på et kjøpesenter, hvor vi må følge senterreglene for når det er lov til å stenge butikken. Vi er alltid to stykker sammen som stenger, og hun ene stenger alltid før vi egentlig har lov. Det er ikke det at jeg på død og liv må holde åpent til vi har lov til å stenge, og jeg kan gjerne stenge alene. Problemet er at hun tar ned portene (vi har to innganger) og da kommer jo ikke folk seg inn og begynner å ta inn kassene (noe vi ikke har lov til mens det er kunder i butikken). Tidligere denne uken sa jeg til henne "vi har ikke lov til å stenge ennå" og da svarte hun bare "ok, men jeg stenger nå jeg." Er det veldig kjipt av meg å si i fra til sjefen om det? Hadde det vært en gang hvor hun måtte løpe til bussen, så hadde jeg latt det gå, men det skjer hver eneste gang jeg jobber med henne. Min tanke er at sjefen har rett til å vite om en av hennes ansatte forsømmer jobben sin. I tillegg risikerer butikken bot fra senteret om vi stenger for tidlig, og jeg tror vi begge risikerer en advarsel. 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #2 Skrevet 9. desember 2016 Det er riktig av deg å si fra til sjefen om det. Anonymkode: c3802...760 10
The Kitten Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2016 Da kommer jeg til å si i fra til sjefen. Jeg burde ha gjort det for lenge siden, men vi har vært gjennom en prosess hvor det har vært snakk om nedbemanning så jeg var litt redd for at det skulle virke som om jeg bare ville sette henne i dårlig lys. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Jeg hadde nok ikke "sladret" direkte på en person, men heller bedt sjefen om at stengerutiner ble tatt opp på neste personalmøte. Anonymkode: a984f...c3d 3
The Kitten Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok ikke "sladret" direkte på en person, men heller bedt sjefen om at stengerutiner ble tatt opp på neste personalmøte. Anonymkode: a984f...c3d De ble tatt opp på forrige personalmøte, men hun bryr seg ikke. Og ja, hun var der så det er ikke slik at hun ikke har fått det med seg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #6 Skrevet 10. desember 2016 6 minutter siden, The Kitten skrev: Da kommer jeg til å si i fra til sjefen. Jeg burde ha gjort det for lenge siden, men vi har vært gjennom en prosess hvor det har vært snakk om nedbemanning så jeg var litt redd for at det skulle virke som om jeg bare ville sette henne i dårlig lys. Det er bra. Formidle også til sjefen din dette som du skriver i hovedinnlegget: " Min tanke er at sjefen har rett til å vite om en av hennes ansatte forsømmer jobben sin. I tillegg risikerer butikken bot fra senteret om vi stenger for tidlig " Anonymkode: c3802...760 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #7 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, The Kitten skrev: De ble tatt opp på forrige personalmøte, men hun bryr seg ikke. Og ja, hun var der så det er ikke slik at hun ikke har fått det med seg. Kan du få ordnet noe bevis på at hun gjør det, så står du sterkere? Filme uten at hun ser det, hvor du filmer at hun stenger/tar kassa og filmer klokka elns? Anonymkode: c8ea3...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #8 Skrevet 10. desember 2016 2 minutter siden, The Kitten skrev: De ble tatt opp på forrige personalmøte, men hun bryr seg ikke. Og ja, hun var der så det er ikke slik at hun ikke har fått det med seg. Ok... Da hadde jeg nok sagt fra til sjefen (selv om jeg er super-konfliktsky). Anonymkode: a984f...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #9 Skrevet 10. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du få ordnet noe bevis på at hun gjør det, så står du sterkere? Filme uten at hun ser det, hvor du filmer at hun stenger/tar kassa og filmer klokka elns? Anonymkode: c8ea3...0c6 Det er kanskje bedre med vitner? Evt kan Trådstarters sjef eller andre ta turen innom på disse tidspunktene når kollegaen bruker å stenge før tiden. Anonymkode: c3802...760 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #10 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje bedre med vitner? Evt kan Trådstarters sjef eller andre ta turen innom på disse tidspunktene når kollegaen bruker å stenge før tiden. Anonymkode: c3802...760 Godt forslag! Anonymkode: c8ea3...0c6 2
Gjest WeirdAlien Skrevet 10. desember 2016 #11 Skrevet 10. desember 2016 Jeg hadde nok sagt skikkelig ifra til henne om at man faktisk kan få bot for å stenge for tidlig. Neste gang hun stenger for tidlig og bare avslår deg, si at du nekter henne å stenge for tidlig fordi dere rett og slett ikke har lov. Hvis hun ikke retter seg etter det er du nødt til å si ifra til sjefen.
The Kitten Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du få ordnet noe bevis på at hun gjør det, så står du sterkere? Filme uten at hun ser det, hvor du filmer at hun stenger/tar kassa og filmer klokka elns? Anonymkode: c8ea3...0c6 Det blir veldig vanskelig uten at hun oppdager det, Men det er flere som sier hun gjør det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 4 minutter siden, WeirdAlien skrev: Jeg hadde nok sagt skikkelig ifra til henne om at man faktisk kan få bot for å stenge for tidlig. Neste gang hun stenger for tidlig og bare avslår deg, si at du nekter henne å stenge for tidlig fordi dere rett og slett ikke har lov. Hvis hun ikke retter seg etter det er du nødt til å si ifra til sjefen. Og ta opp samtalen med mobil, slik at sjefen får høre hva som blir sagt. Anonymkode: c3802...760 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #14 Skrevet 10. desember 2016 4 minutter siden, The Kitten skrev: Det blir veldig vanskelig uten at hun oppdager det, Men det er flere som sier hun gjør det samme. Flere av kollegaene? Da stiller du sterkt, ettersom flere kan vitne om dette til sjefen deres. Eventuelt få en venninne til å komme innom butikken på den tiden din kollega bruker å stenge for tidlig, og at venninnen din filmer at kollegaen din stenger inngangen før tiden. Anonymkode: c3802...760 2
The Kitten Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #15 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flere av kollegaene? Da stiller du sterkt, ettersom flere kan vitne om dette til sjefen deres. Eventuelt få en venninne til å komme innom butikken på den tiden din kollega bruker å stenge for tidlig, og at venninnen din filmer at kollegaen din stenger inngangen før tiden. Anonymkode: c3802...760 Ja, flere av kollegaene. Likte ideen om å få en venninne til å komme innom butikken. Det er flere ting hun gjør som jeg reagerer på. F.eks så har hun tilsynelatende mensen og må ha mange pauser hver gang hun jobber. Noe som med andre ord vil si at hun har mensen hver uke. Så da bør hun jo dra til legen, eller finne på en bedre unnskyldning. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #16 Skrevet 10. desember 2016 11 minutter siden, The Kitten skrev: Ja, flere av kollegaene. Likte ideen om å få en venninne til å komme innom butikken. Det er flere ting hun gjør som jeg reagerer på. F.eks så har hun tilsynelatende mensen og må ha mange pauser hver gang hun jobber. Noe som med andre ord vil si at hun har mensen hver uke. Så da bør hun jo dra til legen, eller finne på en bedre unnskyldning. Fint at du likte ideen Få venninnen til å filme at butikkene ved siden av din butikk er åpne samtidig som din kollega stenger inngangen i din butikk (og gjerne også filme at de andre butikkene er åpne etter at hun har begynt å stenge inngangen). Da har du beviset veldig klart Anonymkode: c3802...760 2
The Kitten Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #17 Skrevet 10. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fint at du likte ideen Få venninnen til å filme at butikkene ved siden av din butikk er åpne samtidig som din kollega stenger inngangen i din butikk (og gjerne også filme at de andre butikkene er åpne etter at hun har begynt å stenge inngangen). Da har du beviset veldig klart Anonymkode: c3802...760 Takk for tips Jeg må innrømme at det irriterer meg veldig at hun ikke bryr seg om hva konsekvesene kan være for meg. Jeg bryr meg faktisk om jeg får en advarsel fra sjefen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #18 Skrevet 10. desember 2016 Hvor lenge før stenger hun butikken? Anonymkode: 4fdc5...a23 1
The Kitten Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #19 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge før stenger hun butikken? Anonymkode: 4fdc5...a23 Bare et par minutter, men vi risikerer bot om vi ikke venter til klokken er hel. 2
The Kitten Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #20 Skrevet 10. desember 2016 Bør jeg si det ansikt til ansikt til sjefen eller er det ok å ringe eller sende en melding om det? Det er veldig sjeldent jeg jobber samtidig som sjefen hennes (vi har ikke samme sjef).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå