Gjest lmari Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Hvordan gjør man egentlig det? Eller kan man egentlig det, er vel riktigere spørsmål....
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #2 Skrevet 30. november 2004 I min bank må jeg kontakte banken direkte (ikke nettbank, ikke giro) med kontoopplysninger for mottaker og vips, så er pengene borte
Sarabi Skrevet 30. november 2004 #3 Skrevet 30. november 2004 Du må fylle ut et skjema med mottakers navn, adr + mottakers bank. Det koster rundt 100 lappen å overføre hvis du overfører under et visst beløp.
Polly Ester Skrevet 30. november 2004 #4 Skrevet 30. november 2004 Vet ikke hvordan det er i andre bankers nettbank, men hvis du har postbanken nettbank, kan du betale regningen der. Da er det billigere. Hvis du vil betale den på posten koster det deg mellom 110 og 180 kr og betale den - det kommer an på hvordan du betaler. For å få betalt den på posten direkte må kontonummeret i Sverige være et postgironummer. Er det et bankkontonr. må du trekke pengene fra kontoen din. Det raskeste og enkleste - hvis du skal bruke posten ihvertfall - er å gjøre det via nettbanken.
Suzy Skrevet 30. november 2004 #5 Skrevet 30. november 2004 I min bank kan du gjøre det via nettbank - null problem.
Veslejenta Skrevet 30. november 2004 #6 Skrevet 30. november 2004 For å betale til utlandet gjennom nettbank eller skjema i banken din, og det er et bankkontonummer (ikke postgiro) trenger du: IBAN-nummer til den svenske kontoen. Dettte er det internasjonale kontonummeret og begynner med SE. Navn og adresse til den det er til. Helst SWIFT-koden til banken til mottaker. Navn på banken, gjerne også adresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå