Gå til innhold

Karimaritas

Anbefalte innlegg

Gjest FarDareisMai
Skrevet (endret)
48 minutter siden, Lovelulu skrev:

Jeg kommer ikke til å trekke meg mer ut av denne tråden/diskusjonen enn dere andre. Men er helt greit det blir slutt på all provokasjonen, for det kommer det ikke noe godt ut av. Det er helt greit det diskuteres på denne tråden, men det må vel være mulig å holde en diskusjon på et saklig nivå :)

Jeg lurer på en ting. Hva er det man egentlig skal diskutere? En blogg er jo personlig, så uansett hvor saklig man er, så går det på noe som er personlig, noe som er verdifullt for bloggeren. Når det gjelder Karimaritas, hva skal man diskutere? Den tar jo ikke opp kontroversielle temaer, slik som f.eks Maria Høili, eller barn og barneoppdragelse, som Pappahjerte og casa kaos gjør, og den er heller ingen forretningsforetak, slik som Caroline B. Eriksen sin blogg er. Så, hva mener du, @Lovelulu egentlig, er det veskene vi skal diskutere? Vektnedgangen? Dyrene? Uansett hva man sier, så blir det jo personlig og påvirker bloggernes følelser. Bloggen din er jo mer lik en dagbok i bildeform, med noen få setninger. Hva i den mener du vi skal diskutere?

Endret av FarDareisMai
Skrivefeil
Skrevet
8 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Jeg lurer på en ting. Hva er det man egentlig skal diskutere? En blogg er jo personlig, så uansett hvor saklig man er, så går det på noe som er personlig, noe som er verdifullt for bloggeren. Når det gjelder Karimaritas, hva skal man diskutere? Den tar jo ikke opp kontroversielle temaer, slik som f.eks Maria Høili, eller barn og barneoppdragelse, som Pappahjerte og casa kaos gjør, og den er heller ingen forretningsforetak, slik som Caroline B. Eriksen sin blogg er. Så, hva mener du, @Lovelulu egentlig, er det veskene vi skal diskutere? Vektnedgangen? Dyrene? Uansett hva man sier, så blir det jo personlig og påvirker bloggernes følelser. Bloggen din er jo mer lik en dagbok i bildeform, med noen få setninger. Hva i den mener du vi skal diskutere?

Det er vel opp til dere å bestemme, ikke meg. Det er forskjell på saklig og usaklig diskusjon. Det er vel noe alle skjønner.

Gjest FarDareisMai
Skrevet
2 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er vel opp til dere å bestemme, ikke meg. Det er forskjell på saklig og usaklig diskusjon. Det er vel noe alle skjønner.

Nei, jeg vil gjerne høre DIN mening om det. Hva mener du er saklig diskusjon om Karimaritas blogg?  

Skrevet (endret)
38 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Nei, jeg vil gjerne høre DIN mening om det. Hva mener du er saklig diskusjon om Karimaritas blogg?  

Som sagt det blander jeg meg ikke opp i :) Jeg skal vel ikke bestemme hva dere skal diskutere og ikke om min blogg.

Endret av Lovelulu
Gjest Zeitgeist
Skrevet
12 minutter siden, Lovelulu skrev:

Som sagt det blander jeg meg ikke opp i :) Jeg skal vel ikke bestemme hva dere skal diskutere og ikke om min blogg.

Men likevel forbeholder du deg altså retten til å diktere hva folk skal få mene og ikke mene om bloggen din, dømme de nord og ned og beskylde de for å komme med personangrep når de uttrykker en mening som ikke stryker deg med hårene? Det blir jo noget dobbeltmorals, dette siste utsagnet ditt tatt i betraktning. 

Gjest FarDareisMai
Skrevet
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Interessant. Vil ikke svare, eller vet ikke hva du skal svare til det? 

Føler at det blir som å diskutere dagboken til en eller annen tilfeldig person på gata. Jeg ville hatt mer respekt for deg hvis du hadde kommet med et godt og ærlig argument for hva vi skal diskutere. 

La meg formulere det på en annen måte. Hva mener du bloggen din kan bidra med i samfunnet vårt, som ikke andre blogger kan? Hvorfor er bloggen din så viktig at den må diskuteres?

Skrevet (endret)

Et lite forslag @FarDareisMai: Den er så viktig for henne, at den derfor må diskuteres.
Men nå venter jeg på svar til spørsmålet ditt jeg også

Endret av Vifte Reim
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

Men likevel forbeholder du deg altså retten til å diktere hva folk skal få mene og ikke mene om bloggen din, dømme de nord og ned og beskylde de for å komme med personangrep når de uttrykker en mening som ikke stryker deg med hårene? Det blir jo noget dobbeltmorals, dette siste utsagnet ditt tatt i betraktning. 

Jeg har ikke forbeholdt meg retten til noe av dette. 

Skrevet
1 time siden, FarDareisMai skrev:

Interessant. Vil ikke svare, eller vet ikke hva du skal svare til det? 

Føler at det blir som å diskutere dagboken til en eller annen tilfeldig person på gata. Jeg ville hatt mer respekt for deg hvis du hadde kommet med et godt og ærlig argument for hva vi skal diskutere. 

La meg formulere det på en annen måte. Hva mener du bloggen din kan bidra med i samfunnet vårt, som ikke andre blogger kan? Hvorfor er bloggen din så viktig at den må diskuteres?

Har jeg noen gang sagt den må diskuteres? Det er opprettet en tråd her om bloggen min, og dere får selv velge hva dere vil diskutere.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Lovelulu skrev:

Har jeg noen gang sagt den må diskuteres? Det er opprettet en tråd her om bloggen min, og dere får selv velge hva dere vil diskutere.

Vi kan diskutere hva vi vil da? Uten at du skal kverulere? 

Endret av LeilaS
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, LeilaS skrev:

Men da må vi diskutere innholdet, vet du, og det fordrer at vi leser bloggen. Altså en vinn-vinn for bloggeren.

Skrevet
6 minutter siden, Fantastica skrev:

Men da må vi diskutere innholdet, vet du, og det fordrer at vi leser bloggen. Altså en vinn-vinn for bloggeren.

Jeg har vært innom bloggen noen få ganger, men den intresserte meg ikke så mye. Designervesker synes jeg ikke er så spennende å lese om og se bilder av. Flott hun har gått ned i vekt, men det stopper der.

Gjest FarDareisMai
Skrevet
14 minutter siden, Lovelulu skrev:

Da har du bevist det jeg trodde hele tiden. Du klarer ikke å delta i en saklig diskusjon, du klarer ikke å hoste opp gode argumenter, bortsett fra at folk er misunnelige eller ute etter å ta deg. Det eneste du vil er at vi skal lese bloggen din, og du gjør alt for å holde liv i denne tråden fordi du ikke vil at vi skal glemme deg og bloggen din. Uten shouteknappen og disse trådene på kg, så hadde du hatt kun en håndfull lesere, om noen, i det hele tatt. Hvis vi skal diskutere bloggen din fritt og saklig, så kan du strengt tatt ikke delta, siden du er inhabil. Noe som i for seg ikke er rart, siden det faktisk er dagboken og ditt liv vi liksom skal diskutere. Uansett hvor mye man vrir og vender på det, det blir personlig, og går ut på deg og dine valg. 

Jeg utfordrer deg til å legge ut et innlegg om dagen, ikke shoute, og ikke delta i noen tråd her som omhandler bloggen din i en ukes tid, så ser vi hvor mange lesere du egentlig har, og du får muligheten til å bevise påstanden din om at disse trådene ikke har noe å si for leserantallet.

Du vil nok påstå at du har like mye rett til å delta her, og det er nok korrekt, men om det er klokt, se det er en annen sak. 

Skrevet
26 minutter siden, LeilaS skrev:

Jeg kverulerer ikke mer enn dere andre her, så bare diskuter det dere måtte ønske 😊

Skrevet (endret)
4 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Da har du bevist det jeg trodde hele tiden. Du klarer ikke å delta i en saklig diskusjon, du klarer ikke å hoste opp gode argumenter, bortsett fra at folk er misunnelige eller ute etter å ta deg. Det eneste du vil er at vi skal lese bloggen din, og du gjør alt for å holde liv i denne tråden fordi du ikke vil at vi skal glemme deg og bloggen din. Uten shouteknappen og disse trådene på kg, så hadde du hatt kun en håndfull lesere, om noen, i det hele tatt. Hvis vi skal diskutere bloggen din fritt og saklig, så kan du strengt tatt ikke delta, siden du er inhabil. Noe som i for seg ikke er rart, siden det faktisk er dagboken og ditt liv vi liksom skal diskutere. Uansett hvor mye man vrir og vender på det, det blir personlig, og går ut på deg og dine valg. 

Jeg utfordrer deg til å legge ut et innlegg om dagen, ikke shoute, og ikke delta i noen tråd her som omhandler bloggen din i en ukes tid, så ser vi hvor mange lesere du egentlig har, og du får muligheten til å bevise påstanden din om at disse trådene ikke har noe å si for leserantallet.

Du vil nok påstå at du har like mye rett til å delta her, og det er nok korrekt, men om det er klokt, se det er en annen sak. 

Jeg har rundt 200 lesere daglig uten hverken å shoute eller når det ikke har vært noe tråder her om bloggen min. Så jeg er veldig fornøyd med det jeg 😊

Endret av Lovelulu
Gjest FarDareisMai
Skrevet
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Jeg har rundt 200 lesere daglig uten hverken å shoute eller når det ikke har vært noe tråder her om meg. Så jeg er veldig fornøyd med det jeg 😊

Det er jo bra for deg. Så hvis du er fornøyd, hvorfor trangen til å dra opp bloggen din her på kg, spesielt når trådene har ligget døde en stund?

Fremdeles ingen gode argumenter fra din side. Not impressed. 

Skrevet
Akkurat nå, FarDareisMai skrev:

Lurer litt på den regelen. Det er jo lov å diskutere spesifikke blogger, og det er ingen regel mot at bloggere har bruker her på kg. For alt jeg vet, så har kanskje noen av de andre bloggerne som diskuteres her en bruker, men de holder seg klokelig unna tråder som handler om deres blogg. Spørsmålet er da motivet til bloggeier i dette tilfellet, vil hun reklamere for bloggen sin, eller genuint diskutere noe fra bloggen sin. Hittil har det ikke kommet noe svar der.  

Det er jo det samme om og om igjen. Mitt inntrykk er at hun forsøker å holde liv i denne tråden for å få klikk til bloggen

• Liker 3
Gjest Vilunich
Skrevet

Jeg har som prinsipp å ikke si noe her på KG med mindre det er for å forsvare eller rose - men sliter litt her.. nettopp fordi jeg hele tiden ser på blogg.no at bloggeren betaler for "shoutouts" og forside, imens hun hardnakket påstår å ikke "bry seg om lesertall" her inne. Det sier seg jo selv at en som "ikke bryr seg" heller ikke bruker penger på å bli sett på forsiden... og det at hun svarer ALLE her inne, og ikke kun de provoserende og/eller spørrende - enten det er med en emoji eller tekst, viser for meg tydelig at hennes ønske er å holde tråden "het"... denne tråden handler om den mest uinteressante bloggen jeg noen sinne har sett. 

der brøt jeg positiv-løftet mitt.. uff... men(!) dette er vondt å se på - så man mååååå nesten si noe 

Gjest FarDareisMai
Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Det er jo det samme om og om igjen. Mitt inntrykk er at hun forsøker å holde liv i denne tråden for å få klikk til bloggen

Samme tenker jeg også, siden bloggeier har snodd seg unna spørsmålene mine med intetsigende og generelle svar. Temaene hun tar opp i bloggen sin kunne fint ha blitt diskutert i andre underforum, f.eks merkevesker i klær og mote forumet, eller generell debatt-forumet. Eller slankemetodene hennes i underforumet for helse og kosthold. Men hun vrir seg unna, så det er tydelig at hun ønsker fokus på bloggen, ikke temaene i seg selv. 

Skrevet

Nemlig, bloggeren svarer på nesten alle innlegg. Både i denne og andre/tidligere tråder. 

Ros takkes for, kritikk avfeies med at bloggeier er uenig. Dermed er det kun for ros og for å holde poteten (les: bloggen) varm trådene eksisterer.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...