Gå til innhold

Jeg hater facebook

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg leser hva slags tanker folk har rundt fb lurer jeg på hvorfor jeg noensinne har orket å være en del av dette samfunnet. Tenk at folk faktisk bryr seg om fb. :spy:Det er så jævla lavt nivå.

Anonymkode: 4b9e7...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i Facebook, men det har ingenting med likes og kommentarer å gjøre, for det bryr jeg meg ikke om. Jeg fikk nok av likes og kommentarer da jeg var aktiv der i starten, det har ingenting med misunnelse å gjøre heller. Jeg ser bare ingen grunn til å dele "alt" man gjør og legge ut nye bilder av seg selv og maten man spiser til stadighet. Nå gjør ikke alle det, men veldig mange. Jeg har ikke engang delt store ting som da jeg kjøpte meg ny hest for snart 4 år siden. De jeg har kontakt med vet det jo, så hvorfor skal jeg dele det med alle andre? Hesten er veldig god og jeg er selvsagt stolt av både den og den andre hesten min, men jeg ser likevel ingen grunn til å dele det. Jeg orket heller ikke dele den enorme smerten da gamlehesten min gjennom nesten hele livet ble avlivet selv om jeg sikkert hadde fått mange støttende kommentarer. Igjen, de nærmeste vet det jo og støtter meg, så hvorfor skal alle andre vite det? Jeg har fortsatt kontoen min for å følge med på hva som skjer av ridestevner og sånt i klubben min, men jeg bruker det ikke ellers og tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det. Jeg har heller ikke Instagram eller Twitter. Jeg blir på en vennlig og litt ertende måte sett på som litt rar som ikke bruker sosiale medier, selv foreldrene mine på 72 og 66 gjør det liksom, men det er bare ikke min greie.

Syns det er overfladisk å være så opptatt av likes og kommentarer også, må være fryktelig slitsomt. Syns rett og slett synd på folk som lar seg styre og påvirke av det, men sånn er verden blitt. 

• Liker 1
Skrevet

Javel. Og så da?

Anonymkode: 4f75f...fce

Skrevet

Dersom facebook tar opp en så stor del av livet ditt at du faktisk blir i dårlig humør av å ikke få nok likes og kommentarer så syntes jeg du skal slette kontoen din. Facebook er et nettsted! Det er IKKE så himla viktig som enkelte skal ha det til å være.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes jeg er stor, jeg. Takker deg jo og greier for at du får meg til å føle meg bedre. Du spredte noe positivt i dag! U made me feel better, er du ikke glad? Du burde jo være kjempeglad for at noen andre føler seg glad.

Jeg er ikke ts, og du gjør deg veldig liten nå. God bedring..

Anonymkode: ff067...4a4

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater facebook.
I det siste så har det skjedd mye positivt i livet mitt. Jeg har fått meg valp, ble tante for første gang og kjøpt min første leilighet. Alt dette hadde det vært naturlig å dele på facebook. Fordi jeg er glad, fordi jeg vil dele gleden med andre. Ikke skryting.. bare, ja du vet. Bobler av glede og vil rope det ut til alt og alle. 

Jeg er ikke en person som later som at alt er perfekt i livet. Har slitt med helsen i mange år, ingen vet det. Fordi det er en privatsak. Mistet bestefar i sommer, pappa hadde kreft.. mye vondt. Allikevel så later jeg ikke som at livet er perfekt på facebook.
Når det endelig skjer noe positivt så vil jeg jo dele det med andre. Jeg vil snakke om det, glede meg over det sammen med andre.

Jeg har så lyst til å dele gleden. Men har ikke gjort det. Fordi det er så sårt å se 5 likes og 3 kommentarer. 
Mamma, pappa, broren min og ei venninne som liker og kommenterer. Noen ganger kan det være en eller annen gammel klassevenninne som også liker eller kommenterer. 

Alle andre har 100, 200, 300 likes og kommentarer. Jeg er aldri over 10. 

Jeg hater facebook. 

Anonymkode: 9740d...dbb

Ha ha. 
Det er jo en side som er relativt lite brukt tror jeg, men for dere som mener det er viktig med masse "klikk" så blir det vel å sammenligne som et dataspill eller noe, så sånn sett skjønner jeg at du hater det hvis du ikke får klikk eller poeng.

Skrevet
7 timer siden, Sirah skrev:

Dersom facebook tar opp en så stor del av livet ditt at du faktisk blir i dårlig humør av å ikke få nok likes og kommentarer så syntes jeg du skal slette kontoen din. Facebook er et nettsted! Det er IKKE så himla viktig som enkelte skal ha det til å være.

:enig: 

Skrevet

Jeg er litt ferdig med å like sånne innlegg fordi jeg har sett de 10485373726 ganger før. Du har kjøpt deg en ny leilighet, flott, men det er allerede garantert 30 andre som også har lagt ut slikt. Da går en fort lei. Liker feks ikke spesielt bilder av barna til venninner lengre, fordi de legger ut 6-9 bilder i uken. Det blir liksom rotasjon. Legger ikke ut noe selv, fordi jeg hadde syntes det var flaut om jeg også fikk få likes, så jeg skjønner det, men jeg skjønner også hvorfor folk ikke "liker" alt lengre. Vi har jo sett det før! Flere ganger.

Anonymkode: 57c13...bd4

Gjest Elseby13
Skrevet

Er det obligatorisk å ha facebook da? Du får ingen sympati av meg ts. Dette er selve definisjon av first world problems. 

Skrevet (endret)
26 minutter siden, Elseby13 skrev:

Er det obligatorisk å ha facebook da? Du får ingen sympati av meg ts. Dette er selve definisjon av first world problems. 

Jeg regner med at 90% av alle personene som bor i Norge lider av "first world"-problems.  Tviler sterkt på at ikke du lar deg prege av noe tilsvarende.

Eller tar jeg feil her?

Anbefaler folk å ta seg en titt i speilet før de dømmer TS ;)

Endret av Froning
Skrevet
På 10.12.2016 den 4.37, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt ferdig med å like sånne innlegg fordi jeg har sett de 10485373726 ganger før. Du har kjøpt deg en ny leilighet, flott, men det er allerede garantert 30 andre som også har lagt ut slikt. Da går en fort lei. Liker feks ikke spesielt bilder av barna til venninner lengre, fordi de legger ut 6-9 bilder i uken. Det blir liksom rotasjon. Legger ikke ut noe selv, fordi jeg hadde syntes det var flaut om jeg også fikk få likes, så jeg skjønner det, men jeg skjønner også hvorfor folk ikke "liker" alt lengre. Vi har jo sett det før! Flere ganger.

Anonymkode: 57c13...bd4

Dette var litt rotete. Jeg skjønte ikke helt, jeg.

Anonymkode: d12c4...661

Gjest chisandra
Skrevet
På 9. desember 2016 den 15.42, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs, TS?

Blir du seriøst deppa av at så få har trykket LIKE på fb din? Overskygger det ALT det positive som har skjedd i livet ditt?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :skratte::skratte::skratte:

Jeg føler meg mye bedre enn deg nå .... Myyyyeee bedre! Tusen takk! :klemmer:

På 9. desember 2016 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Synes jeg er stor, jeg. Takker deg jo og greier for at du får meg til å føle meg bedre. Du spredte noe positivt i dag! U made me feel better, er du ikke glad? Du burde jo være kjempeglad for at noen andre føler seg glad.

Hva feiler det deg egentlig?

Ts, det er mange som har det som deg. Legg ut det du ønsker, og prøv å ikke bry deg om hvor mange likes du får. Og, som en annen foreslo, knytt deg til noen grupper. Det pleier å være hyggelig. :)

Skrevet
På 9.12.2016 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Ser jeg glemte å nevne en ting. Men de negative tingene i livet, jeg deler ikke det heller. Fordi det er en privatsak, og jeg ønsker ikke sympati fra andre enn nær familie og venner. 

Jeg liker og kommenterer andres ting hele tiden. 
Sender gratulasjoner til så å si alle. 
Jeg er aktiv på facebook, fordi jeg skriver med familien der, og venninnen min. 

ts

Anonymkode: 9740d...dbb

Aktiv som at du: kommenterer og liker andre enn din familie og din venninnes status, bilder etc.? 

Antall venner på Facebook har også en god del å si. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...