Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle IDIOTENE som sniker og som slipper inn de som sniker i køen inn i avkjøringen til Ryen i Operatunnelen. Når den køen står gjennom hele fuckings tunnelen. Still dere i kø som alle andre, å snike seg inn foran i en kø vi andre har stått i i evigheter er utrolig respektløst, men det er også nesten uforståelig for meg at folk faktisk slipper dem inn foran i køen :murvegg:

Anonymkode: ed17a...122

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke nevneverdig at dette er nevnt før, av flere, men jeg mistet det totalt her om dagen. 

BLINKLYS

Det toppet seg med herren som presterte å ta en runde i rundkjøringen, hvor han likevel la seg slik at han skulle kjøre ut av armen hvor jeg kommer inn, dvs, jeg kunne ha kjørt. Heldigvis har jeg lært av pappa; Aldri stol på noen, så ventet noen milisekunder og jammen skulle han ikke helt rundt. Uten blinklys. 

Etter mye observasjon, virker det som blinklys er en trend her nede; ingen blinker, nei da blinker ikke jeg heller. Blinker en, blinker alle. 

Også de som kjører ut i mitt felt av veibanen når de har en sykklist på sin side. Nei, jeg kan jo enten bremse ned, kjøre ut av veibanen og ned i grøfta, eller frontkollidere med deg. (U)heldigvis har jeg en bil jeg liker veldig godt, så takk så meget, din lille fucker for at du ikke bare skaper en farlig situasjon, men du har nå brutt så mange trafikkregler at du burde være glad jeg ikke har noe dashcam som kunne ha blitt sendt til polisen. Uten blinklys denne herremannen også. 

Ellers; Den "kule" kompisgjengen som absolutt skulle kjøre forbi på 4-felten akkurat i det 4-felten blir til 2. Ingen biler som kunne ha hindret deg i å kjøre forbi, jeg sank farten for å få deg forbi, men neida, heldigvis virker bremsene enda. (Skjedde ved den siste lange strekningen med motorvei etter Larvik - Arendal). Mamma sa en gang at jeg aldri skulle vise fingeren i trafikken; fuck det. Begge opp og er du stokk idiot tegn. 

Drømmen om å bli UP blir større og større, for hver pendletur. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er to ting som irriterer meg veldig, folk som ikke skjønner at de har vikeplikt ved filbytte i rundkjøring (typisk de som ligger i venstre og skal ut av rundkjøringa, og som bare kjører slik at de i høyre må bråbremse) og syklister som sykler 2 i bredden, i 60 sona og er supertrege.. selv om det er gang/sykkelsti 1 meter unna og busslommer hvor de fint kan slippe forbi. Gjør de det for å provosere? Noen er selvfølgelig hyggelige og legger seg til høyre så man trygt kan kjøre forbi eller bruker sykkelstien.

Anonymkode: d8b1a...52f

• Liker 3
Skrevet

Det at folk ikke klarer å legge igjen en lapp dersom man har vet et uhell kjørt inn i noen. Hvor fett er det ikke å se to vertikale dype riper på bakfangeren? Det er heldigvis noe kan kan fikses med clayvoks og litt lakkeringspenn, men i satans helvete da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

....hun foran meg jeg tuta på som bråstoppa midt i krysset og skulle svinge til venstre, i et kryss det står klart og tydelig at det ikke er lov å ta til venstre.... Også får JEG fingern?! Dust.

Anonymkode: 7af8d...7d9

• Liker 5
Skrevet
På 3.5.2017 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Enig i det meste du sier, men dette avsnittet må da være tull? 

Det er anbefalt å rygge inn i parkeringsbåsen - det er mange grunner til det, og den viktigste er vel at man har mye bedre oversikt over hva som befinner seg bak en. Rygger en ut fra parkeringen, er sjansen for å skade biler og folk mye større. I tillegg er min erfaring at mange bruker vel så lang tid på å rygge ut av båsen. 

Rygg inn! Er det vanskelig, er det kun øvelse som skal til. 

Anonymkode: 67ea7...473

anbefalt ja, men mer enn 1 burde øvd på dette hjemme først "hvordan de skal rygge inn til parkering"..uten stoppe hele trafikken halve dagen.

Gjest Peanut
Skrevet
På 3.5.2017 den 17.55, Hemmingroad skrev:

Å de som feks legger seg ut på motorvei i 60 når det er 80 eller 100 km/t. Det er et akselerasjonsfelt! Kom dere opp i fart da! Men det aller verste er de som ligger under fartsgrensa, konstant! På tørt føre. Kom dere vekk fra veien, nå! 

Noen av dem kan være gamle, eller de kan være påvirket eller holde på med mobilen. Ellers så er det jo sånn at når man har henger uten bremser er maks hastighet 60. Uansett. Med bremser er det 80. Jeg har kjørt med tilhenger uten bremser, og har måttet forholde meg til å kjøre kun 60 km- selv på motorvei med 110 km. Hvis jeg hadde kjørt fortere og politiet hadde vært der ville jeg fått en stor bot fordi jeg kunne ha forårsaket farlige situasjoner. Når jeg da blir stygt glodd på eller gitt fingeren fordi jeg MÅ kjøre så sakte, blir jeg direkte oppgitt over uvitenheten.  

Ellers blir jeg lettere provosert når jeg ellers, uten henger, skal ut på motorveien og man ser at venstre felt er helt fri for biler, mens i høyre felt kommer én bil. Jeg skal akselerere og legge meg ut. Bilen kjører like fort som meg og legger seg ikke til venstre, så enten må jeg sakke ned og legge meg bak, eller akselere som F og legge meg foran. Noen få ganger har jeg gjort sistnevnte fordi jeg blir arg som et sinna troll (╬ಠ益ಠ) ! 

AnonymBruker
Skrevet

Folk som kjører forbi i sving, og hvor man ikke har sjans til å se utgangen av svingen. Som regel går det heldigvis fint, siden det ikke kommer bil i mot, men man vet jo aldri. Kommer det bil i mot er det krasj. Noen ganger har jeg ringt bilførere som foretar slike forbikjøringer og de virker som regel stokk dumme. Tenker ikke lengre enn til nesetippen tydeligvis. Det samme med de som får tydelig panikk når det er en hindring på deres side og de skal forbi. Da er det å sjanse på og kjøre forbi, selv med møtende trafikk, for tenk om de må bremse ned og vente noen sekunder på klar bane. 

Altså, det er greit dersom du ønsker å kjøre såpass idiotisk at det kan ende med at du kjører deg selv ihjel. Men ikke sett andres liv i fare. Vreng gjerne bilen i fjellveggen for min del, kjør på fjorden for min del, men ikke ta meg med. Jeg vil selv bestemme om jeg vil ende livet i fjellveggen den dagen jeg tar en hodeløs forbikjøring. Og da får jeg be på mine knær at jeg ikke tar med med familiefaren i møtende bil som bare vil hjem til kone og barn. 

Anonymkode: ad872...f85

• Liker 4
Skrevet
På 3.5.2017 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Kan det tenkes at du holdt litt vel lang avstand til køen foran den i det første eksempelet du forteller om? 

Det er nemlig veldig mange som ikke forstår at dette medfører lenger kø, ergo mer frustrasjon. Kanskje han ville banke det inn i den ferske nøtten, dersom den du kjørte med ikke ga deg beskjed om det. Dette gjelder jo selvsagt dersom det er tilfelle at du lå litt langt bak. 

Anonymkode: 67ea7...473

Så dersom det hadde vært tilfelle (hvilket det for ordens skyld ikke var, gratulerer med medlemskap i forutinntatthet-overfor-øvelseskjørere-klubben:phaedra:), så mener du at det gjør det helt greit å utsette meg for den risikoen for påkjørsel bakfra med påfølgende nakkesleng og andre helseproblemer? :klo:      

• 1 måned senere...
Skrevet

Henter opp tråden igjen, fordi i går holdte jeg på å miste fattningen rett som det var. 

Kommer kjørene på E18 ned mot Arendal, ferdig med omkjøringen ved Brevik/Bamble og tar igjen to biler forran meg. 70sone. 

Først i kolonnen (for det var nettopp det dét ble) ligger det en campingbil som helt klart kan gå i 100, da den har det klistremerket "100 sirkel" på baksiden, men neida, det stopper ikke denne fyren. 50, 60 og 70 lå vi i igjennom sonene 70, 80 og 90. Etter en liten stund med febrilsk lyshorn fra traileren bak, lyshorn fra personbilen forran meg, og tut bakover i kolonnen på 20 biler tenker jeg at dette er ikke mulig, vi har pr nå ligget i 60 i 90(!) sonen i 30 min, og jeg er klar for å bryte både den ene reglen etter den andre. Enden på visa, så blir det plutselig en stopp, da hadde noen allerede ringt på politiet og fyren ble stoppet. Hallelujah tenkte nå jeg. 

Nei. 

L, fair enough, men denne presterer også å ligge langt nok under fartsgrensen hvor det ikke er midtskiller, for å øke farten når midtskilleren kommer igjen, med andre ord; umulig å komme seg forbi. Heldigvis så kjenner jeg nå igjen hvor det kommer forbikjøringsfelt, og hvor langt det er. Jeg sikter meg inn, og gjør som jeg hater at andre gjør, legger meg relativt nærme og har allerede begynt å planlegge forbikjøringen. Merk at sjåføren lå i 70 i 90 sonen, men med en gang vi nå kom til forbikjøringsfeltet, presterte han ikke bare å øke farten til 100, men også å legge seg i venstre felt. 

En god tut og suser forbi i 125. Angrer nesten på at jeg ikke ringte politiet på den fyren også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I dag: Syklister med suicidale tendenser. 

Jeg kjørte landevei. Mye skau/trær langs veibanen, og sol. Slik at det blir mørke skyggefelt i veikanten. Og hvilke klær velger da sportssyklistene? Joda, svarte klær. 

Fartsgrensen er 80. Veien er svingete og tidvis smal. Man ser ikke de "kamuflasjekledde" syklistene før de omtrent ligger klistra under hjulene. 

Vi bilister har påbud om å alltid kjøre med lys. Syklistene burde hatt påbud om å bruke klær i sterke farger. 

Anonymkode: 8b61a...6a5

• Liker 4
Skrevet

Er så heldig at jeg har store veier overalt jeg ferder meg. Desverre kan 70% av populasjonen ikke kjøre bil og jeg hadde komt meg bedre fram med en trehjuling uten sete på en humpete grusvei. 

Fletting med kø er visst veldig vanskelig. Alle kommer senere fram, inkludert den bilen som nekter å flette med sidemannen.

Å gasse på i akselerasjonsfeltet er overvurdert, bedre å nesten krasje med meg (som regel fullt i venstrefilen, vi kommer til det) fordi du skal ligge i 60 og vrenger rett ut foran meg.

Å ligge i venstrefelt er tydeligvis kult, uansett om alle bilene til høyre kjører fortere enn deg. Spesielt med tåkelys på og i en volvo som har annen farge på den hjemmemonterte spoileren enn resten av den rustne bilen. 

Ser cirka en krasj i uken i en tofelts rundkjøring som ikke er noe vanskelig å navigere seg i what so ever. Man skal alltid se seg over skulderen til høyre hvis man ligger innerst, men dette er jo veldig slitsomt. I tillegg er blinklys en nymotens oppfinnelse som er vanskelig å navigere seg i. 

Et annet morsomt fenomen er de som fortsetter køen i rundkjøringen. Jeg skal rett til venstre, men siden alle skal sitte og kope i midten istedenfor å vente på tur, og dermed blir det lett en fem minutters pause der hver dag på meg. 

De verste er ikke disse som ikke kan kjøre bil, men de som har påberopet seg ansvaret som moralpoliti på veien. Du skal ikke få lov å kjøre forbi fordi "mitt speedometer viser 75" i 80-sonen, og øker farten når en stakkars jævel prøver å kjøre forbi. Her skal man ikke slippe forbi noen i køen bak, for de skal sette farten selv. For ekstra bonuspoeng filmer de hendelsen og sender det inn til vg hvor de kaller det en farlig forbikjøring. Eneste grunnen til at den ble farlig var fordi de ikke tok hensyn, og den andre billisten må bruke dobbel så lang strekning på å komme forbi og dermed havner både i feil felt rundt en sving og gjerne møter på andre biler. 

• Liker 3
Gjest Peanut
Skrevet

Så kommer jeg frem til et lyskryss i dag og sitter og venter på grønt lys....trykker så på gassen og en bil ved siden av gjør det samme. Jeg kom nesten først før fletting, men han speedet opp og slang seg inn foran meg. Det var litt sånn, å ja, det var en mann det der gitt :roll: Ikke vant han noe tid heller. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2017 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Vi bilister har påbud om å alltid kjøre med lys. Syklistene burde hatt påbud om å bruke klær i sterke farger. 

Anonymkode: 8b61a...6a5

Enig. Skjønner ikke at det ikke er noe påbud om det. Har ikke motorsyklister det? At de iallefall skal ha en sånn gul vest?

Anonymkode: 7af8d...7d9

Skrevet
På 11.2.2017 den 18.28, Perle skrev:

De eneste som skal blinke før en rundkjøring er de som skal rett til høyre. Alle andre skal blinke UT. 

Regelen er at du skal blinke inn om du skal til venstre eller høyre :). Ikke alle som vet det :)

Skrevet

Noe som irriterer meg er syklister. Uansett om du kjører på landevei eller i sentrum befinner syklistene seg i kjørebanen! :angry: Sist jeg var ute og kjøre møtte jeg to syklister i mitt kjørefelt som okkuperte hele kjørefeltet og jeg fikk ikke kjørt forbi. Dette skapte kø i flere minutter. Og det skaper farlige situasjoner. Hvorfor tror syklister at de har rett på hovedveien? Jeg mener at syklister SKAL være på fortauet. 

Skrevet
5 minutter siden, slagelse skrev:

Regelen er at du skal blinke inn om du skal til venstre eller høyre :). Ikke alle som vet det :)

Har skjønt det nå. :lillesky: Blinker nå som en gud! Lover! :smilyblomst:

Men helt seriøst, lærte faktisk ikke dette på trafikkskolen. Mantraét var at man BARE skulle blinke UT. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, slagelse skrev:

Noe som irriterer meg er syklister. Uansett om du kjører på landevei eller i sentrum befinner syklistene seg i kjørebanen! :angry: Sist jeg var ute og kjøre møtte jeg to syklister i mitt kjørefelt som okkuperte hele kjørefeltet og jeg fikk ikke kjørt forbi. Dette skapte kø i flere minutter. Og det skaper farlige situasjoner. Hvorfor tror syklister at de har rett på hovedveien? Jeg mener at syklister SKAL være på fortauet. 

Om du blir irritert av slikt og skaper farlige situasjoner, bør du slutte å kjøre. Det er fascinerende hvor mange som tar stygge forbikjøringer når de skal forbi syklister. Bare det å vente noen sekunder eller et lite minutt er mye bedre, enn å kjøre ned syklisten eller forårsake frontkollisjon med motgående trafikk. Syklister har lov til å kjøre på veien, det må bilister forstår. Man skal alle samarbeide for å skape trygge forhold i trafikken. Selv sykler jeg ikke, men kjører mye, spesielt over Hardangervidda, på smale vedtlandsveier og i byer. Syklister er det minste problemet. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du blir irritert av slikt og skaper farlige situasjoner, bør du slutte å kjøre. Det er fascinerende hvor mange som tar stygge forbikjøringer når de skal forbi syklister. Bare det å vente noen sekunder eller et lite minutt er mye bedre, enn å kjøre ned syklisten eller forårsake frontkollisjon med motgående trafikk. Syklister har lov til å kjøre på veien, det må bilister forstår. Man skal alle samarbeide for å skape trygge forhold i trafikken. Selv sykler jeg ikke, men kjører mye, spesielt over Hardangervidda, på smale vedtlandsveier og i byer. Syklister er det minste problemet. 

Det er ikke bilister som skaper farlige situasjoner, men syklister :). Syklister burde forstått at de ikke har noe på vår hovedvei å gjøre :). Syklister kommer aldri opp i 50-60 kmt. Når syklister skaper kø, så skaper de farlige situasjoner for bilister som ikke kan kjøre forbi. Da har man lov til å bli irritert. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, slagelse skrev:

Det er ikke bilister som skaper farlige situasjoner, men syklister :). Syklister burde forstått at de ikke har noe på vår hovedvei å gjøre :). Syklister kommer aldri opp i 50-60 kmt. Når syklister skaper kø, så skaper de farlige situasjoner for bilister som ikke kan kjøre forbi. Da har man lov til å bli irritert. :) 

Forbikjøring på uoversiktlige steder skaper farlige situasjoner, noe bilister gjør. Virker som enkelte får panikk når de har en syklist foran seg. Man klarer fint å kjøre forbi, om man evner å vente til det er klart for forbikjøring. De fleste syklister, traktorer eller andre saktegående kjøretøy bruker å vike, dersom forbikjøringen viser seg å være vanskelig. Noen få idioter finnes det selvsagt blant dem, men de er i mindretall. Syklister har lov til å sykle på veien, og de kommer til å fortsette å sykle. Man kan bli irritert, men man bør klare å la være å skape farlige situasjoner ved å kjøre forbi på uoversiktlige steder, ved møtende trafikk (som må stoppe) eller ved for lite avstand til syklisten, mopedisten, traktoren eller andre kjøretøy. 

Evner du ikke å kjøre forbi på en forsvarlig måte eller forholde deg til dine medtrafikanter, bør du sette deg på bussen. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...