Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg skrev fra venstre i rundkjøringen, mente jeg at man er inni selve rundkjøringen, sånn typisk når man skal helt rundt. 

Anonymkode: e4ad4...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hva som gjør at alle mener det er en selv som er så jævla flink til å kjøre bil. 

Jeg er ganske usikker og liker ikke så godt å kjøre. Jeg er ikke så god på å kjøre bil jeg. Og gjør feil hele tida. Så håper folk ikke får hjerteinfarkt av å ligge bak meg... eller kanskje litt... 

Anonymkode: cb8b0...2dd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva som gjør at alle mener det er en selv som er så jævla flink til å kjøre bil. 

Jeg er ganske usikker og liker ikke så godt å kjøre. Jeg er ikke så god på å kjøre bil jeg. Og gjør feil hele tida. Så håper folk ikke får hjerteinfarkt av å ligge bak meg... eller kanskje litt... 

Den eneste gangen jeg hittil har krasjet, er med en slik person foran meg. Det er verst når usikre folk i trafikken hogger inn bremsen hardt inn i et kryss, i 30-sonen, når de ser en bil 1000 m til venstre for seg. Der står de med bilen min inn i støtfangeren, mens bilen de bremset for, bruker nesten 5 min å kjøre inn i krysset.

Anonymkode: 13d20...d48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste gangen jeg hittil har krasjet, er med en slik person foran meg. Det er verst når usikre folk i trafikken hogger inn bremsen hardt inn i et kryss, i 30-sonen, når de ser en bil 1000 m til venstre for seg. Der står de med bilen min inn i støtfangeren, mens bilen de bremset for, bruker nesten 5 min å kjøre inn i krysset.

Åja, det ble jo en trafikkfarlig situasjon av det der ja. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk er så agresive når de kjører.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg ble ikke irritert av han her, men skjønner ikke helt greia. Tror han var veldig irritert da. 

Jeg, mann og barn kjører langs e39, ligger bak en suv som vingler opp og ned i fart. Mannen bestemmer seg for å kjøre forbi. Forbikjøringen ble gjort. Ikke noe farlig, lang fin strekning uten møtende biler. Kjørte heller ikke over fartsgrensa. Denne bilen blinker som en gal!!! Vi skjønte ikke hvorfor, for ingenting var farlig eller dum med den forbikjøringen.  Kjører videre. Denne suven ligger bak oss nå og da. Kommer i en tunnel med forbikjøringsfelt, ser at denne bilen blir forbikjørt av en annen bil, og begynner å blinke som en gal med lysene igjen. På alle som kjører forbi.. 

Anonymkode: 3a58e...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.8.2017 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ikke irritert av han her, men skjønner ikke helt greia. Tror han var veldig irritert da. 

Jeg, mann og barn kjører langs e39, ligger bak en suv som vingler opp og ned i fart. Mannen bestemmer seg for å kjøre forbi. Forbikjøringen ble gjort. Ikke noe farlig, lang fin strekning uten møtende biler. Kjørte heller ikke over fartsgrensa. Denne bilen blinker som en gal!!! Vi skjønte ikke hvorfor, for ingenting var farlig eller dum med den forbikjøringen.  Kjører videre. Denne suven ligger bak oss nå og da. Kommer i en tunnel med forbikjøringsfelt, ser at denne bilen blir forbikjørt av en annen bil, og begynner å blinke som en gal med lysene igjen. På alle som kjører forbi.. 

Anonymkode: 3a58e...58e

Vedkommende høres jo ut som om han kanskje var ruset? Kan evt. tenke på å varsle politiet nestse gang?

Anonymkode: 67ea7...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ingen kan legge seg riktig i rundkjøringer lenger. Et oppfriskningskurs for de over 40 hadde vært fint, da tidene forandrer seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.12.2016 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg vet i trafikken er biler med L. Ikke kjøreskolebiler, men privat øvelseskjøring! De nøler i veikryss, rundkjøringer, lyskryss, og stopper 10-15 sekunder FØR en fotgjenger nærmer seg gangfeltet. I tillegg ligger de gjerne 20-30 km under fartsgrensen mens de skaper kø, uten å slippe trafikken forbi. Ja, jeg tuter på slike! Hvis poden ikke er moden for å kjøre på trafikert vei får du vente med å slippe poden ut på veien tenker jeg vi sier!

Anonymkode: eac1c...4bf

Drittsekk.

Anonymkode: 439f7...9c8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg vet at som bilist har man vikeplikt for syklister som kjører forbi på fortau eller sykkelvei forbi utkjørsel, men man kan jo SE/TENKE litt som syklist og IKKE STOPPE HELT OPP RETT FORAN utkjørsel :raven:og så bare stå der som en FJOTT  d015.gif (Blir som folk som står rett foran en utgangsdør eller stopper rett foran på fortauet en travel lørdag i byen. Altså... 凸ಠ益ಠ)凸 )

(Ellers, sååå lei av syklister som plinger på gående på fortauet. s075.gif )

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder på å klikke av folk som ikke blinker i rundkjøringer. ER det virkelig så fryktelig tungt og vanskelig???

Anonymkode: e981d...be1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klikker snart av folk som ikke klarer å plassere seg riktig når de skal svinge ut på en annen vei! Ofte er det plass til to biler ved siden av hverandre i et kryss som skal ut på en forkjørsvei. Da kan f.eks den som skal til høyre kjøre selv om den som skal til venstre ikke har klar bane ennå. Men neida, legge seg i MIDTEN slik at ingen kommer forbi :frustrert: Så da blir køen bak bare lengre og lengre! Skjønner du ikke dette du som står der midt i veien??

Anonymkode: e2ad1...564

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det kan sjå ut som om det er mange som blir ofseleg irriterte av å køyre bil, de bør prøve å sykle og gå i staden, så blir ein i mykje betre form både mentalt og fysisk! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Tigress skrev:

Det kan sjå ut som om det er mange som blir ofseleg irriterte av å køyre bil, de bør prøve å sykle og gå i staden, så blir ein i mykje betre form både mentalt og fysisk! :-) 

Jeg har en teori om at du er av den typen bilister som kan irritere på deg en sten, der du kjører rundt i din rosa sky og ignorerer det ene og det andre (speil, fartsgrense, vikeplikt, etc.). Og så føler du deg SÅ fjong og fornuftig der du sitter på din høye hest og ser ned på andre som irriterer seg, de som er opptatt av samspillet i trafikken, de som vet og forstår verdien samfunnet har av god trafikkflyt. 

Beklager, men jeg tror nok det er du som helst skal sitte deg på en sykkel - en slik med kurv foran, selvsagt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en teori om at du er av den typen bilister som kan irritere på deg en sten, der du kjører rundt i din rosa sky og ignorerer det ene og det andre (speil, fartsgrense, vikeplikt, etc.). Og så føler du deg SÅ fjong og fornuftig der du sitter på din høye hest og ser ned på andre som irriterer seg, de som er opptatt av samspillet i trafikken, de som vet og forstår verdien samfunnet har av god trafikkflyt. 

Beklager, men jeg tror nok det er du som helst skal sitte deg på en sykkel - en slik med kurv foran, selvsagt. 

Det der er inga teori, det er i beste fall ei særleg dårlig fundert hypotese. Kan vel heller ikkje kallast "educated guess", meir "uneducated guess". 

Men det kan sjå ut som du treng litt sjelefred, eg vil tilrå mosjon og frisk luft, altså. Eg har fred i sjela eg, men så er eg jo også multitrafikant allereie. 

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7/24/2017 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Viss du kjører inn i bilen foran deg, er det du som har ligget for nærme. Ingen unnskyldninger.

Anonymkode: 381a7...75c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Her dummer du deg ut. Alle vet at om du presterer å kjøre inn i bilen foran deg, som kjører i 30 km/t attpåtil, så er det ikke bilen foran som er problemet, men DU. Som bilfører skal du klare å justere farten etter hva som skjer foran deg, du må holde bedre avstand og kjøre saktere i trafikken om du driver å kjører inn i bilene foran. Her er det faktisk du som er en farlig billist. 

Anonymkode: 260d6...ec6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 10.8.2017 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Her dummer du deg ut. Alle vet at om du presterer å kjøre inn i bilen foran deg, som kjører i 30 km/t attpåtil, så er det ikke bilen foran som er problemet, men DU. Som bilfører skal du klare å justere farten etter hva som skjer foran deg, du må holde bedre avstand og kjøre saktere i trafikken om du driver å kjører inn i bilene foran. Her er det faktisk du som er en farlig billist. 

Anonymkode: 260d6...ec6

Det er vel heller todelt spør du meg. Hvis bilen foran deg hogger i bremsen uten grunn, så er det faktisk bilen foran som skaper en situasjon for de som kjører bak. Da er det ikke alltid at avstand spiller den største rollen. Alle har ansvar for trygg ferdsel i trafikken. Nervøse bilister kan lage situasjoner. Selv om du selv er en trygg sjåfør, så kan ting skje også med deg på grunn av andres ubetenksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2017 den 9.20, Peanut skrev:

Jeg vet at som bilist har man vikeplikt for syklister som kjører forbi på fortau eller sykkelvei forbi utkjørsel, men man kan jo SE/TENKE litt som syklist og IKKE STOPPE HELT OPP RETT FORAN utkjørsel :raven:og så bare stå der som en FJOTT  d015.gif (Blir som folk som står rett foran en utgangsdør eller stopper rett foran på fortauet en travel lørdag i byen. Altså... 凸ಠ益ಠ)凸 )

(Ellers, sååå lei av syklister som plinger på gående på fortauet. s075.gif )

Syklister har ingenting på veien å gjøre. De skulle vært på fortau og ikke skapt situasjoner på veien for bilister. Faktisk er det syklistene som lever farligst om det skulle skje noe alvorlig, så jeg skjønner ikke hvorfor de vil risikere livet med å ferdes på veien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, slagelse skrev:

Syklister har ingenting på veien å gjøre. De skulle vært på fortau og ikke skapt situasjoner på veien for bilister. Faktisk er det syklistene som lever farligst om det skulle skje noe alvorlig, så jeg skjønner ikke hvorfor de vil risikere livet med å ferdes på veien. 

Hvor skal syklistene i blant annet Arctic Race og i Tour de France sykle hen da? :blink: Det er jo ikke alltid såå mange fortau langs landeveiene O_o 

For min del da jeg pleide å sykle rundt i Oslo, så gikk det helt fint å sykle i veien. Jeg har falt av sykkelen én gang og det var på et fortau :P Fotgjengere er mer uforutsigbare. Jeg bruker  sparkesykkelen min og i sykkelveien fordi det kan gå rimelig fort (ballonghjul) og jeg vil ikke da ha hindringer foran (vimsete fotgjengere osv) og hvis jeg skal gå så går jeg på fortauet  ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt igjen (sannsynligvis) samme syklist på samme sted til samme tid to ganger siste uka. Begge gangene har det vært mye trafikk imot, og helt umulig å komme forbi. Begge ganger har syklisten benyttet første mulige luke til å krysse veien for å fortsette på sykkelveien som starter noen hundre meter etter der jeg har tatt ham igjen. Han har brukt tydelige håndsignaler og vært tydelig bevisst på å samarbeide i trafikken. 

Likeledes har jeg holdt god avstand mens jeg har ligget bak, unngått å stresse eller skremme ham, og ventet på en trygg mulighet til å passere. 

Her om dagen lå jeg bak en bil som lå i 60-70 i 80-sone. Jeg liker i utgangspunktet ikke å kjøre forbi, jeg synes det er vanskelig å vurdere om jeg har god nok sikt og nok plass. I tillegg opplever jeg den spesifikke strekningen som litt uoversiktlig, med små dumper og topper og noen slakke svinger. Ergo valgte jeg å bare ta det med ro, jeg hadde uansett rikelig med tid. Makan til styr med blinking til høyre har jeg aldri opplevd. Det var meget tydelig at han ville ha meg forbi. Jeg har som prinsipp at jeg aldri kjører forbi basert på at kjøretøyet foran blinker til høyre - jeg vil se og vurdere selv om det er forsvarlig å kjøre forbi. Det er mitt ansvar som fører. Han blinket og blinket, hver eneste gang han selv ville valgt en forbikjøring. Sånn i stedet for å legge seg inn i en av de mange busslommene på strekningen hvis det var så viktig å ikke ha meg bak seg.

Anonymkode: 4aa06...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...