Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er de med bmw eiere som kjører 60-70 i 80-sonen på dagtid med tørre fine veier og som gasser opp i over 100 når en stakkar som har ligget bak en stund prøver å kjøre forbi på en rett strekning?

(mellom Hølen og Vestby)

Anonymkode: 13d20...d48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antbug

Hva er det som får menn til å ta unødvendige forbikjøringer når de likevel skal stoppe og for eksempel spise pølse på Shell-stasjonen et steinkast unna? Den greia der har jeg aldri skjønt. Jeg skriver menn, for det er alltid menn som gjør sånne ting. Ja, det var et seriøst spørsmål:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er irritert på de som ikke blinker eller blinker rett før de skal svinge av.

Dere tenker ikke på at vi står i et kryss og venter på å komme ut på veien, men så kommer du i full fart uten noe tegn på at du har tenkt å svinge inn på min vei? Du har en god lomme bak deg, og om du skulle inn på min vei, så kunne jeg bare kjøre ut på veien... men du har stor fart og jeg tror du skal kjøre rett frem slik at jeg ikke kan kjøre ut på veien uten fare for å kræsje... så jeg venter til jeg ser at du evnt. setter på blinklyset. Men OM du setter på blinklyset, så gjør du det rett før du skal svinge av, slik at jeg går glipp av den lomma som var bak deg, for plutselig kommer det flere biler, og jeg må vente lenger.

Man SKAL blinke et godt stykke før man skal svine av, da vet bilene bak deg og biler som står og venter på å få komme ut i krysset i god tid hva du har planlagt!

Og samme i rundkjøringer, blink hvilken vei du skal inn - selv om noen sier det ikke er nødvendig. Skal du til høyre/venstre? Hvordan vil bilene i de andre lukene lese deg? Flyten går bedre om man kommuniserer, og det gjør man ved riktig plassering i krysset og riktig bruk av blinklys. Og blink deg ut for all del! Hvorfor i faen i helvete gjør du ikke det? Ikke bare for at du kan få en feit bot om dette oppdages, men det ødelegger flyten og kan skape farlige situasjoner fordi folk ikke ser hva du har tenkt til å gjøre!

Anonymkode: 2ec80...1ca

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, antbug skrev:

Hva er det som får menn til å ta unødvendige forbikjøringer når de likevel skal stoppe og for eksempel spise pølse på Shell-stasjonen et steinkast unna? Den greia der har jeg aldri skjønt. Jeg skriver menn, for det er alltid menn som gjør sånne ting. Ja, det var et seriøst spørsmål:)

Jeg jeg opplevde noe slikt nylig. Opp en bakke der jeg bor er det 30 sone, men jeg ser flere som holder 50 der...

En dag kjørte jeg opp denne bakken og bak meg kom en bil, jeg lå litt over 30, men han MÅTTE forbi treige meg vettu... og mot meg kom flere biler, han rakk akkurat å kjøre ut på sin side av veien og unngå kræsj... 

og hvor skulle denne mannen som hadde så dårlig tid? 
Jo, han skulle på matbutikken, som lå til venstre, rett ved toppen av bakken. Verdt å kræsje for ja... 
Om man har dårlig tid, så er det ikke noen god ide å kræsje, for da må man kjøre til siden, skrive ut skademelding, kanskje bilen ikke er kjørbar engang... kanskje du er uheldig om må på sykehuset... eller dør.... Skal si du sparte tid da for å ta den dumme forbiforkjøringen som hadde spart deg 3 sekunder. Woooooooooooooooooh... Smarte mannfolk. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er irritert på de som ikke blinker eller blinker rett før de skal svinge av.

Dere tenker ikke på at vi står i et kryss og venter på å komme ut på veien, men så kommer du i full fart uten noe tegn på at du har tenkt å svinge inn på min vei? Du har en god lomme bak deg, og om du skulle inn på min vei, så kunne jeg bare kjøre ut på veien... men du har stor fart og jeg tror du skal kjøre rett frem slik at jeg ikke kan kjøre ut på veien uten fare for å kræsje... så jeg venter til jeg ser at du evnt. setter på blinklyset. Men OM du setter på blinklyset, så gjør du det rett før du skal svinge av, slik at jeg går glipp av den lomma som var bak deg, for plutselig kommer det flere biler, og jeg må vente lenger.

Man SKAL blinke et godt stykke før man skal svine av, da vet bilene bak deg og biler som står og venter på å få komme ut i krysset i god tid hva du har planlagt!

Og samme i rundkjøringer, blink hvilken vei du skal inn - selv om noen sier det ikke er nødvendig. Skal du til høyre/venstre? Hvordan vil bilene i de andre lukene lese deg? Flyten går bedre om man kommuniserer, og det gjør man ved riktig plassering i krysset og riktig bruk av blinklys. Og blink deg ut for all del! Hvorfor i faen i helvete gjør du ikke det? Ikke bare for at du kan få en feit bot om dette oppdages, men det ødelegger flyten og kan skape farlige situasjoner fordi folk ikke ser hva du har tenkt til å gjøre!

veldig enig i akkurat det, fører også til at jeg lager kø bak meg, fordi du ikke bruker blinklys så jeg kan bruke info og komme meg ut i veibana.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gud det er mange dårlige bilister ute på veiene. De holder seg under fartsgrensen. De kjører ofte ikke etter forholdene. De kjører like raskt i de mest farlig svingene som i  en god tørr veibane med godt lys og ingen biler mot. Huff, slike folk er bare ute etter å følge loven til punkt og prikke, og gjerne ligg litt under fartsgrensen slik at de kan irritere på seg nok bilister som gjør trafikken mye farligere.

Skulle ønske politiet gav bot til folk som ligger i venstre felt under fartsgrensen å sperrer mens de fint kan bytte felt. Dette skaper farlige situasjoner.

Også har du de bilene som legger seg oppi støtfangeren din, selv om det er bilen foran deg som gjør at veibanen nærmest er sperret. Der er det nok en skrue løs. 

Anonymkode: 64e15...e14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også har du de bilene som legger seg oppi støtfangeren din, selv om det er bilen foran deg som gjør at veibanen nærmest er sperret. Der er det nok en skrue løs. 

Dette fikk meg til å tenke på en sånn type som jeg møtte på den gangen jeg øvelseskjørte. Jeg lå som bil nummer 6 eller 7 bak en ufattelig treg bilist, og var ganske frustrert sjøl. Så får jeg en sånn type som du nevner opp i hekken, som ligger og maser og trøkker, og jeg kjente jeg ble veldig irritert for det var jo ikke jeg som skapte kø! Etterhvert begynner han å blinke med lysene på meg også. Jeg ble så lei, så jeg kjørte inn i en busslomme og slapp ham forbi. Selvfølgelig var det bare meg han skulle forbi...! :daane:Neste bil i køen maste han ikke på i det hele tatt. Helt utrolig hvordan enkelte mister hodet så snart de ser en rød L foran seg, jeg har aldri sett så mye stygg kjøring som da jeg hadde L-en bakpå. 

En annen gang, fortsatt under øvelseskjøring, stod jeg i et veikryss, og bilen bak syns tydeligvis jeg var for treig med å komme meg avgårde og begynte å tute på meg. Problemet var bare at jeg fortsatt hadde rødt lys! :murvegg: Når det endelig ble grønt var jeg blitt så stressa at jeg selvfølgelig kvæla motoren og dermed faktisk brukte altfor lang tid på å komme meg ut i krysset. Så lang tid at det akkurat ble rødt igjen da jeg fikk kjørt, og bilen bak måtte bli stående og vente på neste grønne lys. Sorry Not Sorry. :sjenert:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busser som begynner å kjøre ut av busslomma for deretter å sette på blinklys. Hater å ligge bak lokalbussen her jeg bor. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rararara skrev:

Busser som begynner å kjøre ut av busslomma for deretter å sette på blinklys. Hater å ligge bak lokalbussen her jeg bor. 

Eller de som bare kjører ut av busslomma uten i det hele tatt å tenke på trafikantene rundt seg. Fett nok at vi har vikeplikt under 60, men det er alltid greit med en heads up. De som ikke bruker blinklys i det hele tatt, om det var uklart. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Folk som kutter svingen. 

I dag var det så ekstremt at jeg fikk testet ut sikkerheten i bilen, jeg kan nå konstantere at bremsene fungerer utmerket og at sikkerhetsbeltet gjør nøyaktig det dét skal. 

1cm unna at fangeren ble heftig øddelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er parkering innafor å skrive om i denne tråden, eller? Jeg er så jævlig lei av folk uten HC-kort, som likevel parkerer på HC-parkeringsplasser. 

En ting er nå å gjøre dette på den store, tomme parkeringsplassen utenfor Kiwi på tirsdagskveld klokka 22.30, når det er fem andre HC-plasser ledige. Det er fortsatt ikke innafor, men det er ikke disse som får blodtrykket mitt til å stige.

For de av oss som har fått dette knapphetsgodet et HC-kort for parkering mange steder er, så er det ofte forskjellen mellom å ikke kunne delta i eget liv overhodet, og på å ferdes i offentligheten, om det så er for vanlige ærender, hverdagslige og sosiale ting, arbeid eller egentlig hva som helst. Jeg blir så sur, lei og oppgitt, på egne vegne og andres vegne, når jeg nok en gang ser at disse parkeringsplassene, som er få fra før, både generelt og i forhold til hvor mange som trenger dem, er okkupert av en bilist uten dette kortet. For mange med HC-kort, er ikke bilen en luksus, men et nødvendig hjelpemiddel for å fungere.

Typisk er jo at det kommer en eller annen person småjoggende ut i bilen, sikkert fornøyd med å ha skaffa seg en lettvindt parkeringsplass nær døra. Slipper å gå 20 meter i regnet og greier..

En HC-plass er ofte romsligere, slik at folk med rullestol, eller som av annen årsak har behov for å ha døra på vidt gap for eksempel, kan komme seg ut. I tillegg til at den ligger nærmere døra til ulike ting, da. Som i tillegg til å gjøre avstander kortere, bidrar til at det kan bli enklere å f.eks. frakte med seg ting ut og inn av bil. 

Bare så det er sagt, så bedømmer jeg selvsagt ikke hvorvidt folk med gyldig HC-kort ser "funksjonshemmede nok" ut, for å ha dette kortet. Det er manglende kort og frekk parkering, som irriterer meg grenseløst. Det, og hvor utbredt det er. Og jeg tviler på at brorparten av disse bare har glemt kortet for anledningen. Har jeg glemt kortet mitt, så parkerer jeg selvsagt heller ikke på en slik plass. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
På 9.2.2017 den 22.55, AnonymBruker skrev:

De som bare må stoppe all trafikkflyt i parkeringsanlegget med å rygge inn, noe de ofte er helt udugelige til også. Uff da gjør det faktisk fysisk ondt å se på. Håper de ikke ser ansiktet mitt mens de rygger inn for å si det mildt

Enig i det meste du sier, men dette avsnittet må da være tull? 

Det er anbefalt å rygge inn i parkeringsbåsen - det er mange grunner til det, og den viktigste er vel at man har mye bedre oversikt over hva som befinner seg bak en. Rygger en ut fra parkeringen, er sjansen for å skade biler og folk mye større. I tillegg er min erfaring at mange bruker vel så lang tid på å rygge ut av båsen. 

Rygg inn! Er det vanskelig, er det kun øvelse som skal til. 

Anonymkode: 67ea7...473

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotgjengere som plutselig bestemmer seg for å krysse veien. 

Kjører daglig gjennom en svært trafikkert rundkjøring. Det kryr av biler, sykler og gående. 

Men det som irriterer mest er fotgjengere som går langs fortauet og som plutselig snur 90 grader og begynner å gå over fotgjengerfeltet. Ofte uten å se seg for. 

Selv om det ikke er noe krav til fotgjengere, er det jo lov å opptre litt forutsigbart også for dem. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GT-R

Irriterende når folk ikke blinker. Spesielt når man kjører lastebil, for da må jeg stoppe unødvendig opp og det sier seg selv at det tar lang tid å få 40 tonn opp i fart igjen. Dette sinker jo også annen trafikk bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaja... menneskenaturen er til å spy av. Hver gang noen gjør noe teit i trafikken kan det kokes ned til en handling.

"Jeg er mer verdt enn deg, tiden min er viktigere, jeg er suveren, jeg er ... trenger jeg å forklare meg selv? SE PÅ MEG DA? JEG ER JO RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ - slepp meg forbi din gjøk..."

du treffer ham tilfeldigvis på en rasteplass i nærheten, for du lurer sånn på hva han har oppnådd i livet som gjør at han klarer å unnskylde kjørestilen og mind setet sitt. må jo være noe svært noe som gjør at man virkelig må holde på fokuset, og som gjør at det er vanskelig å legge fra seg mentaliteten på hjemmebane. neida, han var bare en vanlig fyr han, uten noe skikkelig lederansvar eller noe. Han bare måtte fordi... han hadde lyst. ikke at han skjønner at andre har lyst men at de tar ansvar, neida. de er bare dumminger hvis de holder seg til reglene.

Anonymkode: a9431...a7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er idioter som ikke blinker. I rundkjøring og kryss, da kommer fingern lett opp i håp om at de skal komme etter meg. Så skal de få så hatten passer. Å de som feks legger seg ut på motorvei i 60 når det er 80 eller 100 km/t. Det er et akselerasjonsfelt! Kom dere opp i fart da! Men det aller verste er de som ligger under fartsgrensa, konstant! På tørt føre. Kom dere vekk fra veien, nå! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 1.4.2017 den 12.39, Ullgenser skrev:

Dette fikk meg til å tenke på en sånn type som jeg møtte på den gangen jeg øvelseskjørte. Jeg lå som bil nummer 6 eller 7 bak en ufattelig treg bilist, og var ganske frustrert sjøl. Så får jeg en sånn type som du nevner opp i hekken, som ligger og maser og trøkker, og jeg kjente jeg ble veldig irritert for det var jo ikke jeg som skapte kø! Etterhvert begynner han å blinke med lysene på meg også. Jeg ble så lei, så jeg kjørte inn i en busslomme og slapp ham forbi. Selvfølgelig var det bare meg han skulle forbi...! :daane:Neste bil i køen maste han ikke på i det hele tatt. Helt utrolig hvordan enkelte mister hodet så snart de ser en rød L foran seg, jeg har aldri sett så mye stygg kjøring som da jeg hadde L-en bakpå. 

En annen gang, fortsatt under øvelseskjøring, stod jeg i et veikryss, og bilen bak syns tydeligvis jeg var for treig med å komme meg avgårde og begynte å tute på meg. Problemet var bare at jeg fortsatt hadde rødt lys! :murvegg: Når det endelig ble grønt var jeg blitt så stressa at jeg selvfølgelig kvæla motoren og dermed faktisk brukte altfor lang tid på å komme meg ut i krysset. Så lang tid at det akkurat ble rødt igjen da jeg fikk kjørt, og bilen bak måtte bli stående og vente på neste grønne lys. Sorry Not Sorry. :sjenert:

Kan det tenkes at du holdt litt vel lang avstand til køen foran den i det første eksempelet du forteller om? 

Det er nemlig veldig mange som ikke forstår at dette medfører lenger kø, ergo mer frustrasjon. Kanskje han ville banke det inn i den ferske nøtten, dersom den du kjørte med ikke ga deg beskjed om det. Dette gjelder jo selvsagt dersom det er tilfelle at du lå litt langt bak. 

Anonymkode: 67ea7...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.2.2017 den 15.21, Athleisure skrev:

Syklister!! Mange tilfeller har jeg ikke mulighet for noen forbikjøring, og blir liggende bak en syklist som vet han er til plage for andre. Kan de ikke slippe bilister forbi? Er de nødt til å sykle i veien?

Nei, de kan jo sykle i grøfta! Eller på gangveien slik at vi er helt sikre på alvorlige møteulykker mellom syklist som trener og en gående.

Smart, ikke sant?

Jeg vil si motsatt,av en her nede. Bilister er en merkelig rase som bør forbys. Skal ha veien for seg selv, driter i regler og andre mennesker. 

Tror det er noe som skjer i hode til en som setter seg bak rattet. Plutselig blir personen verdenshersker som setter andre utfor livsfare og generelt driter i alt annet  ennseg og son bil.

Og Gud forby om personen kommer 5 minutter senere frem! Da står ikke verden til morgendagen..  

Sier ikke at jeg er en god sjåfør, bare at mange andre er jævlig dårlige.. 

Anonymkode: 98afe...9d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Catalina Culès

Idioter som ikke holder vikeplikten og de som ikke blinker i kryss irriterer meg mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å vise fingeren i trafikken?

Altså, jeg kjører en svær bil men her om dagen hoppet en stasjonsvogn rett ut i venstrefila på motorveien uten å blinke og jeg måtte bråbremse og blinket med lysene. Håpet hun skjønte at hun måtte se seg for på motorveien. Men nei da, dama i førersetet legger seg inn til høyre igjen og viser meg fingeren når jeg kjører forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...