Gå til innhold

Har Miele gode kjøleskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt kjøleskap fra denne produsenten før. Fant ett nå på tilbud, men jeg er litt usikker om jeg skal velge det? Bør jeg velge noe annet? :hallo:

Anonymkode: 1f84f...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp iallfall ikke Whirlpool

Anonymkode: e5102...465

• Liker 1
Skrevet

Kjop heller ikke Hotpoint

Anonymkode: 8e82f...ff2

• Liker 1
Skrevet

Miele har bra produkter :) 

Anonymkode: 77df4...bbd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp iallfall ikke Whirlpool

Anonymkode: e5102...465

Og hvertfall ikke Whirlpool by ikea! 

Anonymkode: 94bf6...966

• Liker 2
Gjest star123
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvertfall ikke Whirlpool by ikea! 

Anonymkode: 94bf6...966

Har ikke ikea gått over til electrolux nå?

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Miele. Ikke noe tull, liksom. :P

Anonymkode: cb866...9c6

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Miele. Ikke noe tull, liksom. :P

Anonymkode: cb866...9c6

Jeg er veldig misfornøyd med Miele. Splitter nytt kjøkken med dyre modeller av alt, og hittil har induksjonsovnen røket to ganger, kaffemaskinen røket to ganger, og oppvaskmaskinen knelte i sommer. Ikke imponert, og så himla dyre reparasjonskostnader!

Derimot har jeg hatt vaskemaskin og tørketrommel fra Electrolux i snart 15 år (hard bruk!) uten en eneste reparasjon.

Så TS, her vil du finne en million sprikende erfaringer. Kjøp det du har lyst på og kryss fingrene for at det holde :lol:

Anonymkode: 128c6...933

• Liker 1
Skrevet

Tull. du har garanti.

Anonymkode: de5a3...2eb

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar folkens! :laugh:

Anonymkode: 1f84f...ce5

Skrevet

Miele var bra, en gang i tiden. Nå er det sånn ca. samme kvalitet på Miele-produkter som på det meste annet, spør du meg (Kjøleskap fra Miele kan dog være litt mindre støyende enn billigere merker, men her finnes det også mye annet som er bra) 

Min mor hadde en vaskemaskin fra Miele som fungerte i 25 år uten problem. Hun kvittet seg kun med den fordi hun ville ha ny, og valgte selvsagt Miele igjen. Denne vaskemaskinen var det problemer med etter kort tid, og etter 3 år gikk hun lei og byttet den ut med en ny (igjen Miele) 

Min bestemor har en oppvaskmaskin fra Miele som nok er (minst) 25 år gammel. Den går som ei klokke, men hun måtte bytte ut en del en gang. Da skulle Miele ha 1500,- for en liten plastbit som hun måtte montere selv. Min mor måtte ut med over 800,- for en liten del som måtte byttes ut på sin (nyere) Miele oppvaskmaskin. Denne var rett og slett ikke noe god, og ble byttet ut i en ny (Miele) oppvaskmaskin. 

Vi har fryseskap og vaskemaskin fra Miele som er forholdsvis nytt og som vi ikke har hatt noe problem med, men kjøleskapet (3 år gammelt) er det bare tull med. 

Så etter min mening holdt Miele overlegen kvalitet -I gamle dager. Nå er produktene deres heller så som så. 

Anonymkode: b516e...2a4

Skrevet

Ellers er jeg nå igang med mitt ande Bosch skap. Det første solgte jeg sammen med forrige leilighet. Da var det på sitt 11. år uten noen problemer.

I min nye leilighet var det alt et Bosch kombiskap, så jeg fant ingen logikk i å kaste det og flytte med meg mitt gamle Bosch kjøleskap.

Kombiskapet er nå 1 år i mitt eie. Ingen problemer så langt. Det er ikke fjorårets modell det heller, men jeg er fornøyd med det, så fornøyd at det fort blir et nytt Bosch skap når behovet skulle oppstå.

Anonymkode: 850d1...7f8

Skrevet

Jeg har ikke superpeiling selv, men har nettopp kjøpt nytt kjøleskap, og fikk råd av kjæresten min, som har jobbet med å selge kjøleskap hos en stor norsk elektrokjede. Vurderte selv Miele, men han sa at hvis det var én hvitevare man ikke nødvendigvis måtte legge så mye penger i, var det kjøleskap. Han mente at mange av de rimelige merkene kunne være like gode som de dyre. Når det gjelder Miele var han misfornøyd med ett eller annet som hadde med sirkulasjonen i kjøleskapene å gjøre. Han anbefalte Electrolux. Såvidt jeg forstår mener han at hvitevarer fra Electrolux holder et stabilt høyt nivå. Han klarte å overtale meg til å kjøpe en veldig dyr vaskemaskin, så han er ikke skeptisk til å bruke penger på hvitevarer generelt. 🙂 Har selv hatt et Electrolux-kjøleskap til under 3000-kroner, og det var jeg veldig fornøyd med i flere år, men det ble solgt sammen med leiligheten det sto i. Når det kom til stykket, måtte jeg selv ha et kjøleskap med veldig spesielle mål, og endte med ett fra Matsui. Kjæresten min var skeptisk til merket, men sa at han var positivt overrasket over opplegget bak på kjøleskapet. Jeg synes det bråker for mye. Hvis ikke kjøkkenløsningen min hadde "låst meg" til den størrelsen, ville det definitivt blitt Electrolux. Jeg er veldig glad for at kjæresten min har litt peiling, og er objektiv i den forstand at han ikke har hatt noen spesielle bonuser eller andre forhold som gjør at han favoriserer enkelte merker. Hans personlige erfaring var likevel at billigmerkene (som Gorenje) har lav ytelse, og at det ofte er klagesaker på dem. Electrolux har visst jevnt god kvalitet, men når jeg skulle ha vaskemaskin anbefalte han LG, som har børsteløs motor. Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe Miele, fordi maskinene deres har et godt rykte, men kjæresten min mente at LG-maskinen han anbefalte meg sannsynligvis ville ha behov for færre reparasjoner, og ha lengre levetid. Fikk inntrykk av at Miele har tapt seg når det gjelder kvalitet og ligger etter på teknologifronten, selv om kjæresten min ikke sa det direkte. 😉

Anonymkode: cc3db...f31

Skrevet

Bosch og Miele lages av samme komponenter, det er samme firma. Men Bosch er billigere, men like bra. Samme som Audi og Volkswagen. 

Skrevet

Nå har ikke jeg peiling på Miele kjøleskap. Jeg fikk bare lyst til å fraråde folk til å kjøpe Samsung vaskemaskin og kondens tørketrommel. Det er noe dritt! Tørketrommelen er nå tre år gammel og det har vært tre reparasjoner allerede. Og jeg har brukt den lite da det er få ting jeg bruker den til. Feilen har vært det digitale displayet eller hva det nå heter, hver gang! Og det er da blitt byttet ut med et nytt. Ellers så tørker den dårlig også. Det er ikke bare til å skru den på slik at den tørker og stopper når den er ferdig, den blir varm hele tiden så jeg må skru den på gjennomsnittlig fire-fem ganger før det blir tørt, renser filter osv hele tiden på den. 

Vaskemaskina som er et halvt til et år nyere har jeg hatt reparasjon på, da sa reparatøren at det var en feil med pumpa, en fabrikasjonsfeil. Plutselig fikk jeg regning i posten noen uker etterpå, ringte firmaet og da påsto sjefen at garantien ikke gjaldt pumpa..??!?!! Jeg måtte ned på kontoret i møte med sjefen før han gav seg.

Når reparatøren var her siste gangen så spurte jeg om det bare va drittnaskiner, han svarte ja og at hvis jeg ville ha en god maskin så var Bosch noe av det veste da disse hadde de nesten aldri reparasjoner på. 

Skrevet

Mieles kjøl/frys-produkter produseres av Liebherr, det er solide saker. Man kan dog likeså godt kjøpe Liebherr sine egne produkter om man finner noen der man liker bedre. Ingen av de er billig-merker akkurat.

Vi har oppmaskmaskin og vaskemaskin fra Miele, tidligere toppmodeller. De er 15-18 år gamle nå. Null problemer, og fortsatt teknisk sett mer avanserte enn det meste som selges nytt nå, Så toppmodellene er ihverfall "goof stuff". Kjøpte nye ovner når vi pusset opp kjøkkenet for et par år siden. Stekeovn, mikro og kombiovn i samme serie og med samme design. Havnet på 40.000,- etter en god del rabatt (den ene var demo fra en messe), så billig var det ikke, Men våre tidligere erfaringer med Miele tilsa at det var verdt å investere litt i dette da vi setter stor pris på et problemfritt eierskap.

Skrevet

Kvalitet finner du ved å lese brukeromtaler. Hadde aldri kjøpt Miele, da det koster mer og kvaliteten ofte er dårligere enn andre merker. Det var vel før i tiden at de var bedre jevnt over, men de har tapt seg kraftig.

Anonymkode: 60de0...04d

Skrevet
1 time siden, -jk- skrev:

Mieles kjøl/frys-produkter produseres av Liebherr, det er solide saker. Man kan dog likeså godt kjøpe Liebherr sine egne produkter om man finner noen der man liker bedre. Ingen av de er billig-merker akkurat.

Vi har oppmaskmaskin og vaskemaskin fra Miele, tidligere toppmodeller. De er 15-18 år gamle nå. Null problemer, og fortsatt teknisk sett mer avanserte enn det meste som selges nytt nå, Så toppmodellene er ihverfall "goof stuff". Kjøpte nye ovner når vi pusset opp kjøkkenet for et par år siden. Stekeovn, mikro og kombiovn i samme serie og med samme design. Havnet på 40.000,- etter en god del rabatt (den ene var demo fra en messe), så billig var det ikke, Men våre tidligere erfaringer med Miele tilsa at det var verdt å investere litt i dette da vi setter stor pris på et problemfritt eierskap.

Man kan begynne å lure på hvordan folk sånn generellt behandler tingene sine, da jeg aldri har hatt problemer med ting i hjemmet de siste 15 årene. Ikke en eneste reperasjon! Man må ikke kjøpe Miele, man må behandle tingene sine med litt respekt.

Anonymkode: 60de0...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...