Gå til innhold

Sliten med mange barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har 5 barn fra før. Ja 5 :fnise: Til sammen har vi 7 barn. Jeg har alltid likt store familien og synes det er veldig koselig med så mange barn 😄

Han er en utrolig flink far og flink med å følge opp barna. Han kjører, er på treninger, henter osv. Passer på å bruke tid på hver av de. Jeg sitter alltid igjen med en hel gjeng alene :bond: Fra jeg kommer fra jobb helt til jeg besvimmer om kveld. Barna er hos oss 60% . Jeg kommer fra jobb, hjelper med lekser, lager middag og da rydder vi. Da er det treninger. Han er veldig opptatt å bruke tid på hvert enkelt barn og følge opp, men jeg mangebarns mor/stemor på helltid :D Han forstår det sier han, men sånn er det bare.

hvordan funker det hos dere ?

Anonymkode: 5fcc7...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde du jo nesten ha tenkt på før du valgte å få to barn med en mann som allerede hadde 5 barn fra tidligere... du visste jo hvordan det var fatt mener jeg. Antar du bodde sammen med mannen og barna hans før dere fikk felles barn, så situasjoenen var jo sånn som den var der han kjørte barna på treninger og fulgte de opp.

Du valgte jo dette selv.. skjønner at du er sliten, men ikke riktig å klage sin nød over det. Du får bare stå i det og gjøre det beste utav det. Det blir bedre. Vips så er barna store og har flyttet hjemmefra. 

Anonymkode: 594c9...5ae

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sambo har 5 barn fra før. Ja 5 :fnise: Til sammen har vi 7 barn. Jeg har alltid likt store familien og synes det er veldig koselig med så mange barn 😄

Han er en utrolig flink far og flink med å følge opp barna. Han kjører, er på treninger, henter osv. Passer på å bruke tid på hver av de. Jeg sitter alltid igjen med en hel gjeng alene :bond: Fra jeg kommer fra jobb helt til jeg besvimmer om kveld. Barna er hos oss 60% . Jeg kommer fra jobb, hjelper med lekser, lager middag og da rydder vi. Da er det treninger. Han er veldig opptatt å bruke tid på hvert enkelt barn og følge opp, men jeg mangebarns mor/stemor på helltid :D Han forstår det sier han, men sånn er det bare.

Visste du ikke om alle barna hans før dere flyttet sammen? 

Barn er noe man har til låns en periode av livet. Når de blir voksne og flytter ut, kan man fokusere på eget behov og hvile. 

Vi har to stebarn og tre barn under to år. Alt går når man er innstilt på at det skal gå og tilrettelegger for seg selv slik at det går. 

Anonymkode: 93ff7...a3c

• Liker 2
Skrevet

Noen av disse barna er vel gamle nok til å klare å komme seg på trening på egenhånd? De kan sykle eller ta bussen med de andre barna som også skal på trening. 

Anonymkode: ef3cd...22a

• Liker 1
Skrevet

Rekker du å få fokusere enkeltvis på dine to?Hvordan hadde han løst det uten deg? 

Synes det høres ut som at han har den beste dealen... at 1 er hjemne og 1 ute og følger opp er vel naturlig med mor og far i samme hus. Ikke like selvsagt med stemor/stefar. Synes også han må multitaske litt mer dvs følge opp mer enn ett barn av gangen. Han har for mange til å ikke gjøre det! At barna drar på trening selv, at han kjører dit-hjem hjelpe med lekser-hente litt mer.

• Liker 5
Skrevet

Kan dere ikke bytte på litt? At du kan følge dem opp litt en-en også, og han ta røkla og hjemmebanen? Vi har bare "fellesbarn", men altså, det er noen ganger helt ok å stressa ut døra rett fra middagsbordet, for så å sitte i en garderobe en times tid med en bok, mens mannen rydder opp, ser over lekser og legger de minste og jeg kan være litt oppgitt fordi han ikke rakk klesvasken... 

Man må vel ikke være "biologisk" for å kjøre, gå eller ta bussen mens man får snakket litt, møtt andre foreldre og huske på vannflaska eller instrumentet.

Anonymkode: 439c7...b1a

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn er noe man har til låns en periode av livet. Når de blir voksne og flytter ut, kan man fokusere på eget behov og hvile. 

Vi har to stebarn og tre barn under to år. Alt går når man er innstilt på at det skal gå og tilrettelegger for seg selv slik at det går. 

Vi har to stebarn? Du har to stebarn. Mannn har fem barn. Skal du spesifisere sånn så bruker du særkullsbarn, ikke omtal barna til mannen din som hans stebarn.

Anonymkode: b5a22...7a1

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er løsbart. Barna er vant til kjøring og henting og han synes det er bare koselig å gjøre det. Jeg bruker tid på barna mine når resten av gjengen er hos moren. Når alle er samlet så tar jeg vare på alle sammen og ungene er veldig glad i meg. Av og til føler jeg meg som barnevakt pga han må hele tiden noe og har mye ansvar rundt oppfølgning at jeg er nødt til å være hjemme. Tror egentlig han liker det pga han får egen tid med hvert enkelt barn og får også slappe av...

ts

Skrevet

Når man velger mange barn så velger man jo en spesiell livsstil. Og fordelen med mange er jo at når alle hjelper til så blir det lite jobb på hvert familiemedlem.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette er løsbart. Barna er vant til kjøring og henting og han synes det er bare koselig å gjøre det. Jeg bruker tid på barna mine når resten av gjengen er hos moren. Når alle er samlet så tar jeg vare på alle sammen og ungene er veldig glad i meg. Av og til føler jeg meg som barnevakt pga han må hele tiden noe og har mye ansvar rundt oppfølgning at jeg er nødt til å være hjemme. Tror egentlig han liker det pga han får egen tid med hvert enkelt barn og får også slappe av...

ts

Her er det jo dere selv som maler dere inn i et hjørne. På tide å gjøre barna mer selvstendige. Det har barn faktisk veldig godt av.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det høres litt pussig ut at han alltid kjører eller har en-til-en-tid og du sitter hjemme sammen med "røkla". Vi har flere barn en gjennomsnittet vi også, og sørger for å rullere, bytte på og dele dem i forskjellige grupper så alle får tid med hverandre. Bortsett fra når vi har hatt helt små babyer, har jeg vært like mye på håndballkamper som far, eller tatt med noen på kino, eller et par barn i svømmehallen... eller så er det far som gjør det. Men variasjon har vært helt nødvendig her i hvert fall, for jeg vil ha tid alene med barna (og ute av huset) jeg også! ;) Kan du komme i forkant på dette, mon tro? At du legger noen planer som gjør at situasjonen blir omvendt?

Så må jeg humre litt av alle de moraliserende svarene. "Ja, hva trodde du da, du må jo ha visst om at det ble slitsomt, bla bla bla". Det skal jeg jammen si når den nybakte tobarnsmoren på jobb bryter sammen i store hulk fordi hun er så sliten (neida, selvsagt skal jeg ikke det! Men det er jo morsomt at det er helt legitimt å klage over ett eller to barn, og alle er så forståelsesfulle. Men har du flere enn tre, da kan du skylde deg selv og du må ikke tro det er synd på deg :fnise: )

Anonymkode: c3bd8...ff5

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har to stebarn.

Mannen din har fem barn.

Ærlig talt. 

Anonymkode: 594c9...5ae

Skrevet

Men med så mange barn, kan han kanskje ikke ha så mye alenetid med hvert av barna? Det er jo sympatisk tenkt for hvert av barna, og sikker behagelig for ham, men det er samtidig ganske drøyt om du på jevnlig basis har fire av hans barn alene, i tillegg til dine to (!). Der mener jeg han enten må ta med seg et eller to av sine barn, eller om de eldste barna i blant kan komme seg til treninger selv.

• Liker 5
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Selvfølgelig er det ganske koselig av og til. Men mest av alt er det ikke så "koselig" å alltid sitte igjen med resten, det er jo det som gjør deg så sliten. Derfor må dere dele på det, slik at du også kan være en utrolig flink stemor som følger opp barna, og han kan være en god far og flink partner på hjemmebane.  Og bli sliten av sine 7 barn.

Anonymkode: 439c7...b1a

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det jeg som har særkullsbarn og noe av fordelen med mange barn er at de eldste hjelper til med de yngre.

Har barn som er voksne og har flyttet ut og helt ned til siste som er født i år.

Skrevet

Minstemann er 3 år og krever en del. Trøtt etter barnehagen sånn at jeg bruker ettermiddagen på å tilbringe litt tid med han også. Han legger seg i 7 tiden. Her hjelper ingen hjemme. Min samboer er religiøst opptatt at barn skal være barn og at vi skal stille opp når det gjelder alle områder. Rommene skal være strøken når de kommer til oss og alt skal være på stell. Det fortjener de( hans ord) Han hjelper hjemme, men han får ikke mye tid til overs til det. 

Som sagt jeg er veldig glad i disse barna og de er utrolig lite kompliserte. En flokk som har det kjekt sammen. Problemet er alt annet som skal fikses og ordnes gjennom dagen. Jeg trenger bare å legge med ned og da søvner jeg øyeblikkelig :fnise: De tar med seg venner hjem uten at jeg blir informert om det så er vi plutselig 1-2 ekstra ved middagsbordet. Han følger sitt skjema og kjører og holder på. De vil gjerne å tilbringe tid alene med faren sånn at jeg forstår at det er viktig for både barna og han, men dette går utover meg.

Som sagt en far som er over gjennomsnittet opptat av hva er det beste for barna. Og jeg er helt enig at sånn bør ting i teorien praktiseres, men med så mange barn er nesten umulig.

ts

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg ALDRI godtatt. Under noen omstendigheter. Hvordan skal du/dere følge opp deres barn? Hva når dem skal på treninger hit og dit? Må du ta med deg resten for at han skal ha alenetid med 1 da

Anonymkode: 0185e...f27

Skrevet

Så i praksisk er han kosepappa, mens du får hele jobben med 7 unger? Sorry, men jeg hadde faktisk krevd at han gjør sin del av resten av jobben det faktisk er å ha så mange barn. Han kan ikke velge det bort og overlate det til deg alene. Hvordan hadde han tenkt dette skulle foregått i praksis om han var alene? 

Han har mange barn, da må man fire på kravene og innse at alenetid er en saga blott annet enn til "jul og bursdag"...

Anonymkode: 94827...7dd

• Liker 3
Skrevet

Og det å unnlate å lære barna at de må ta del i husarbeidet og rydde etter seg selv er IKKE å gjøre dem noen tjeneste! Lærer de ikke når de er små får dere et helvete når de blir større og dere plutselig begynner å kreve ting av dem. De får ikke en ødelagt barndom av å rydde rommet sitt selv!

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så i praksisk er han kosepappa, mens du får hele jobben med 7 unger?

På kornet.

Er det slik du vil ha det, ts? At både du og barna opplever deg som en sliten duracellkanin som skal ha kontroll på alt og alle, mens det bare er pappaen som kan ha kvalitetstid med barna og slappe av?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...