AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Begynte på 5 mg cipralex for 2 dager siden. Ble og satt på vimovo mot smerter. Har slitt med svetting (mest på natt) og skjelving før, men nå synes jeg det har blitt verre. Svetter nesten konstant, og har noe mer skjelvinger. Muligens og litt kvalm, men ikke så mye at det er krise. Jeg klarer meg greit nok, men kan jeg håpe på dette går over? Anonymkode: 4f75b...a92
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 SSRI og Vimovo har kryssvirkning. Hadde kontaktet lege eller apotek for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 2ce4c...1f5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: SSRI og Vimovo har kryssvirkning. Hadde kontaktet lege eller apotek for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 2ce4c...1f5 Har du en link på dette? Spurte legen konkret om å bytte ut noe som har interaksjoner med cipralex, og fikk vimovo for at det skulle være mildere på magen. Han kan klart ha blingset, men skader ikke at jeg tar en 5 minutter og leser opp mens jeg sitter i telefonkø. Anonymkode: 4f75b...a92
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en link på dette? Spurte legen konkret om å bytte ut noe som har interaksjoner med cipralex, og fikk vimovo for at det skulle være mildere på magen. Han kan klart ha blingset, men skader ikke at jeg tar en 5 minutter og leser opp mens jeg sitter i telefonkø. Anonymkode: 4f75b...a92 Jepp, pakningsvedlegget: http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-vimovo-astrazeneca-571549 "Andre legemidler og Vimovo Rådfør deg med lege eller apotek dersom du bruker eller nylig har brukt eller planlegger å bruke andre legemidler. Dette gjelder også reseptfrie legemidler og urtemedisiner. Dette er fordi Vimovo kan påvirke virkningen av enkelte andre medisiner. I tillegg kan enkelte andre medisiner påvirke måten Vimovo virker på. Ikke ta denne medisinen, men rådfør deg med lege eller apotek hvis du tar: En medisin som kalles "atazanavir" eller "nelfinavir" (brukes mot HIV-infeksjon). Fortell legen din eller apoteket det dersom du tar noen av følgende medisiner: Acetylsalisylsyre (aspirin). Hvis du tar lavdose acetylsalisylsyre (aspirin), kan du fortsatt ta Vimovo. Andre NSAID-medisiner (inkludert COX-2-hemmere). Visse legemidler som ketokonazol, itrakonazol, posakonazol eller vorikonazol (brukes til å behandle soppinfeksjoner). Erlotinib (eller andre legemidler mot kreft fra samme klasse) Kolestyramin (brukes til å redusere kolesterol). Klaritromycin (brukes til å behandle infeksjon) "Quinolon"-antibiotika (for infeksjoner), som ciprofloksasin eller moksifloksasin Diazepam (brukes til å behandle angst, som muskelavslappende middel eller ved epilepsi). Hydantoiner som fenytoin (brukes til å behandle epilepsi) Litium (brukes til å behandle enkelte typer depresjon) Metotreksat (brukes til å behandle revmatoid artritt (leddgikt), psoriasis og kreft). Probenecid (for gikt). "Selektive serotoninreopptakshemmere" (SSRI) (brukes til å behandle alvorlige depresjoner eller angstlidelser). Ciklosporin eller takrolimus (medisiner som brukes til å dempe kroppens immunreaksjoner). Digoksin (brukes til å behandle hjertesykdommer). Sulfonylurea som glimepirid (medisiner som tas gjennom munn og brukes til å kontrollere blodsukkeret ved diabetes). Medisiner som brukes til å behandle høyt blodtrykk, som kalles diuretika(som furosemid eller hydroklorotiazid), ACE-hemmere (som enalapril), angiotensin II reseptorantagonister (som losartan) og betablokkere (som propanolol). Kortikosteroidmedisiner som hydrokortison eller prednisolon (brukes som betennelseshemmende medisin). Blodfortynnende medisiner, som warfarin, dicoumarol, heparin eller klopidogrel. Rifampicin (for behandling av tuberkulose) Johannesurt (Hypericum perforatum) (for behandling av mild depresjon) Cilostazol (for smerter i bena grunnet dårlig blodsirkulasjon) Hvis noe av det ovennevnte gjelder for deg (eller dersom du er usikker), rådfør deg med lege eller apotek før du tar Vimovo." Anonymkode: 2ce4c...1f5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 Ah, takk Vet den øker faren for magesår om de blandes over lang tid, all NSAID og SSRI gjør visst det. Klarer ikke finne noe om seratoninsyndrom i farta. Får ta meg en dusj i det minste, og kutte ut alt av smertestillende en dag eller to. Anonymkode: 4f75b...a92
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Fikk i meg litt mat, og gikk noen runder på stuegulvet. Det dempet det endel. Får gi det til over helgen i det minste, men ikke pokker om jeg går opp til 10 mg på lørdag (som er planen). Drøyer det til legen har åpent gitt. Anonymkode: 4f75b...a92
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Jeg har begynt på 10 mg Cipralex, har aldri brukt noe SSRI el før. Jeg har bivirkninger som skjelvinger og indre uro, men dette fikk jeg beskjed om fra legen min og at det vil gå over i løpet av 14 dager. Anonymkode: a730a...916
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt på 10 mg Cipralex, har aldri brukt noe SSRI el før. Jeg har bivirkninger som skjelvinger og indre uro, men dette fikk jeg beskjed om fra legen min og at det vil gå over i løpet av 14 dager. Anonymkode: a730a...916 Tror jeg gir det 2 uker ja, under tvil. Jeg føler meg psykisk noe "lettere", men det kan like gjerne være av ren lettelse for at jeg ble tatt på alvor. Og de fysiske plagene slår i hel den nytten jeg kunne hatt av det. Anonymkode: 4f75b...a92
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #9 Skrevet 19. desember 2016 For de som snubler over tråden i ettertid. Jeg har nå gått på de i ca 2 uker, og er tilnærmet fri for bivirkninger i forhold til det jeg var. Tørr i munnen, svetter noe mer, og får "ilinger" i kroppen, men det er noe jeg kan leve med enn så lenge. Men om det fortsetter til sommeren så er jeg mer i tvil. Spurte om å få prøve Buspar som tilleggsbehandling, i stedet for å øke til 10 mg Cipralex, og fikk en pakke på 5 mg tabletter jeg skal prøve meg frem med der. Er jevnt over rimelig fornøyd. Anonymkode: 4f75b...a92
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 Jeg hadde flere bivirkninger (blant annet nattesvette) de første månedene, men alt utenom munntørrhet ga seg. Må fortsatt drikke eller tygge tyggis nesten konstant. Anonymkode: ea6af...343
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 Hvordan går det med sexlivet da? Da jeg gikk på cipralex hadde jeg store problemer med å oppnå orgasme Anonymkode: 79fad...92f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med sexlivet da? Da jeg gikk på cipralex hadde jeg store problemer med å oppnå orgasme Anonymkode: 79fad...92f Rimelig i dvale, har lite tilgang på relevant selskap for tiden og onanerer sjelden. Interesserer meg egentlig lite med mindre det er snakk om cybersex el. Men virker som det er som det pleier være enn så lenge i det minste. Anonymkode: 4f75b...a92
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 Fikk ingen av de bivirkningene dere nevner men har derimot masse kviser og lite matlyst. Jeg bruker disse mot pms og tar max 10 piller i måneden. Gått på den i 5 måneder og kvisene gir seg ikke 😞 Anonymkode: 0268f...b2f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Alle bivirkningene jeg hadde i oppstartsfasen på cipralex, som kvalme, svimmelhet, muskelsmerter, mageproblemer og gudene vet hva, de forsvant etter et par tre uker. Det jeg derimot fikk av bivikrninger var aggresjon, fikk ikke orgasme samme hvor lenge jeg hadde sex, ble ikke tent og jeg la på meg 25 kg på halvannet år. Fikk ny psykiater byttet medisin, gikk ned alle kiloene og fikk tilbake orgasmen. Sliter litt med aggresjon enda, men det er tålbart. Anonymkode: bc049...98e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå