Gå til innhold

Attest

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er usikker på attesten jeg har fått fra tidligere arbeidsgiver, det virker som om den virker mot sin hensikt i forhold til ny arbeidsgiver.. "Ikke ansett henne!", synes jeg den sier..

Jeg var der i 4 år. Etter ett år fikk jeg barn, og hadde 9 måneders perm + litt ferie. Jeg var så tilbake i full jobb, bortsett fra et avbrudd på 4 måneder hvor jeg jobbet halv stilling i påvente av barnehageplass. Etter dette jobbet jeg igjen fullt.

Min sjef har skrevet detaljert i attesten om både perm, ferie og halv stilling. Det første avsnittet i attesten (på 10 linjer) handler utelukkende om dette. Fra når og til når, og jeg synes det er så lite nødvendig. Virker som om potensielle arbeidsgivere kun leser dette, og ikke resten der det står at de var fornøyde med meg osv.

Er det vanlig at en attest ser slik ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ikke noe slikt i mine attester. Ingenting om fødselspermisjon overhodet. Har attest fra to ulike arbeidsgivere hvor jeg har hatt åtte måneders permisjon hver gang jeg fikk barn, står ikke noe om det i attesten.

Jeg fører ikke opp fødselspermisjon på CV'en heller.

Greit nok at de skriver at du jobbet deltid en periode, men å skrive opp fødselspermisjonen og hvor mye ferie du har hatt syns jeg virker merkelig.

Mulig det var en "regel" før i tiden at det skulle framgå av attesten om ferie var avviklet, men da sto det i så fall på én linje til slutt.

Hvis du har et godt forhold til arbeidsgiver, kan du ikke bare snakke med han og be om ny attest? Han (eller hun) er kanskje ikke så proff på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...