Gå til innhold

Risting i hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler et trykk bak øynene, øverst i nesa, og risting inne i hodet. Ja, INNE i hodet. Kvalm. Jeg føler meg tung i kroppen (les: elendig). Hodepine. Svimmelhet. Angst som følge av at jeg føler meg elendig. Hva kan feile meg? Skal til legen idag for noe annet. Har hatt 3 slike "anfall" i det siste og jeg blir så redd. (I løpet av 2 siste ukene). 

Hva kan være galt med meg? Føles som om jeg har krampe eller leamus  i hjernen.

Vet ikke om lege  vil ta meg på alvor 

Anonymkode: 7433b...6a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge varer anfallene? Hvordan er du i nakken?

Jeg hadde det slik du beskriver når jeg fikk hjerneblødning. 

Anonymkode: 14d6b...b7e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer anfallene? Hvordan er du i nakken?

Jeg hadde det slik du beskriver når jeg fikk hjerneblødning. 

Åja, takk for beroligende ord

Hva med nakken? Den er normal 

Jeg blør vel ikke i huet 3 ganger på 2 uker vel 

Skrevet

Forresten varer det i kanskje 30-60 min 

Har ikke tatt tida. Mest opptatt av å holde angsten i sjakk 

Skrevet

Jeg får jo noia mtp at et fam medlem har epilepsi. Innbiller meg økt spyttproduksjon etc

Det som er ekte, er også ilinger i bena og magen. Som om man har restlwss legs

Skrevet

Går du på medisiner TS? Jeg har akkurat det samme ifbm nedtrapping av cipralex. Det smeller litt på en måte. 

Anonymkode: a5e2c...485

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går du på medisiner TS? Jeg har akkurat det samme ifbm nedtrapping av cipralex. Det smeller litt på en måte. 

Anonymkode: a5e2c...485

Nei. Går ikke på annet enn cetrizin som jeg tar nå og da. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, takk for beroligende ord

Hva med nakken? Den er normal 

Jeg blør vel ikke i huet 3 ganger på 2 uker vel 

Spørs hva som feiler deg da. Jeg gikk med slike symptomer i 2 år før det sprakk skikkelig.  

Men som sagt, du skal jo til lege i dag. Jeg ville spurt om en ct eller mr for å utelukke noe alvorlig. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hva som feiler deg da. Jeg gikk med slike symptomer i 2 år før det sprakk skikkelig.  

Men som sagt, du skal jo til lege i dag. Jeg ville spurt om en ct eller mr for å utelukke noe alvorlig. 

Så grusomt

Hva var dine symptomer?

CT kanskje.. kanskje lurt 

Ser de "alt" på CT? 

Skrevet

Jeg fikk svimmelhet anfall føltes som om jeg skulle besvime flere ganger. Følte noen ganger at hodet ristet inni mens jeg sto i ro, på grunn av at jeg ble redd så ble jo pusten stressa osv. Ene gangen reiste jeg til og med på legevakten men de sa at alt var i orden og at jeg ikke hadde tegn på at noe var galt i hodet. Jeg var som deg, redd. Gikk faen meg slik i 2 år, våget ikke å kreve ct eller mr for jeg ville jo ikke virke som en hypokonder. 

Plutselig en kveld sa det pang i hodet og jeg fikk skikkelig vondt.  Gikk slik i et par dager siden jeg ikke ville trø ned dørene hos legen.  Til slutt kapitulerte jeg og reiste ned til legen og ble fraktet med ambulanse til sykehus. Jeg var sykt heldig for jeg har ikke hatt noen alvorlige bivirkninger av hjerneblødningen. Er som jeg alltid har vært, men det kunne faktisk gått ganske galt derfor jeg maser om å sjekke hodet ut. Forberede seg på det verste og håpe på det beste. ☺ Forhåpentligvis så er det bare noe vitamkngmangler men er du redd så krever du en skikkelig undersøkelse.  Ikke går rundt som jeg gjorde.

Skrevet

Det var forresten på ct at de så at noe var galt. Mr ble tatt etterpå for å finne ut hva som var greia.

Skrevet

Jeg ba legen min om henvisning til CT av hodet pga besvimelse. Legen henviste meg til MR, og da regner jeg med at de ikke finner noe. Sånn at jeg må be om CT igjen. Jeg løper ned dørene på legekontoret og legevakta. Fordi jeg blir redd det skal være noe, men de sier bare at det er vanlig besvimelse. Det er ca 2 mnd siden jeg svimte av, så jeg kan vel ike ha hjerneblødning da, håper jeg. Men jeg skremmer meg selv med at det kan være kreft eller noe annet feil med hodet. Og syns det er ganske tortur og ikke få noe svar på det. Spesielt fordi familie kaller meg for hypokonder. 

Kjipt og sitte med dette alene fordi ingen tror meg, når jeg sier at noe er feil. For kroppen er ikke som den var før jeg besvimte

Anonymkode: 016fd...cef

Skrevet

Er b12, jern, D-vit, og stoffskiftet sjekket? Jeg var UTSLITT når jeg manglet vit D, og kjenner meg igjen på det meste her, unntatt "leamus".

Anonymkode: cb882...dca

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er b12, jern, D-vit, og stoffskiftet sjekket? Jeg var UTSLITT når jeg manglet vit D, og kjenner meg igjen på det meste her, unntatt "leamus".

Ja. alt det er sjekket og jeg mangler litt dvitaminer. Stoffskiftet og b12 er oK

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. alt det er sjekket og jeg mangler litt dvitaminer. Stoffskiftet og b12 er oK

Pass på å få det i orden, jeg manglet ikke bare litt, så jeg er et ekstremt scenario. Men, jeg gikk fra å bruke ca en time på å komme meg på butikken, til ca 12 minutter. Jeg var så svimmel at jeg måtte stoppe ved hver eneste forbannede hushjørne og lyktestolpe.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass på å få det i orden, jeg manglet ikke bare litt, så jeg er et ekstremt scenario. Men, jeg gikk fra å bruke ca en time på å komme meg på butikken, til ca 12 minutter. Jeg var så svimmel at jeg måtte stoppe ved hver eneste forbannede hushjørne og lyktestolpe.

Kan spørre hvor mye jeg mangler. Kanskje jeg burde fått sprøyte. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan spørre hvor mye jeg mangler. Kanskje jeg burde fått sprøyte. 

Var ikke noe sprøyter det var snakk om for min del, bare høye doser i pilleform. Endte opp med å bruke "garden of life" D-vit spray, smaker bedre, og siden den er oljebasert virker som den gir bedre opptak enn "tørre" piller. Vit D liker å få følge med fett, så jeg tok det med en rute sjokolade.:fnise:

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke noe sprøyter det var snakk om for min del, bare høye doser i pilleform. Endte opp med å bruke "garden of life" D-vit spray, smaker bedre, og siden den er oljebasert virker som den gir bedre opptak enn "tørre" piller. Vit D liker å få følge med fett, så jeg tok det med en rute sjokolade.:fnise:

Ok :) 

Skrevet

Hadde visst ekstremt lavt nivå av b vit, som kunne forklare det. Nervesystem etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...