Gå til innhold

Lukter ost av utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med utflod som lukter som gammel ost. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive den. Utfloden min er ganske tykk og hvit men ingen klumper i. Noen som vet hva dette kan være? 

Anonymkode: 77262...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til lege for behandling. 

Anonymkode: c9a49...ad8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til lege for behandling. 

Anonymkode: c9a49...ad8

Skal til lege på fredag men lurer på om noen vet hva dette kan være? Kan det være bakteriell vaginose? 

Skrevet

Dersom det var tilfelle av bakteriell vaginose ville nok symptomene dine vært annerledes mtp farge/og til dels økt utflod. Du skriver ingenting om hvorvidt du er seksuell aktiv eller ikke, men ting jeg tenker kan være utslagsgivende er: hvor er du i syklusen din mtp menstruasjon. Du kan ha en endret flora i skjeden, dette kan i mange tilfeller fikses hjemme selv enten ved kjøp av melkesyretab fra apoteker (rundt 190,- for en pakke med 6 tab), eller så kan du kjøpe naturell yoghurt som du har inni skjeden og litt utenfor i x-antall dager til du kjenner bedring(bruk en sprøyte sak for å trekke opp yoghurten og inn i skjeden). Eventuelt ett tegn på sopp. Om det kun er flora som er litt på avveie er yoghurt naturell metoden desidert billigst :-)

Skrevet

Det kan være bakteriell vaginose ja. Kan muligens også være sopp, men der er jeg ikke så kjent med symptomene.

Anonymkode: 442f5...9b6

Skrevet
1 minutt siden, SiNi skrev:

Dersom det var tilfelle av bakteriell vaginose ville nok symptomene dine vært annerledes mtp farge/og til dels økt utflod. Du skriver ingenting om hvorvidt du er seksuell aktiv eller ikke, men ting jeg tenker kan være utslagsgivende er: hvor er du i syklusen din mtp menstruasjon. Du kan ha en endret flora i skjeden, dette kan i mange tilfeller fikses hjemme selv enten ved kjøp av melkesyretab fra apoteker (rundt 190,- for en pakke med 6 tab), eller så kan du kjøpe naturell yoghurt som du har inni skjeden og litt utenfor i x-antall dager til du kjenner bedring(bruk en sprøyte sak for å trekke opp yoghurten og inn i skjeden). Eventuelt ett tegn på sopp. Om det kun er flora som er litt på avveie er yoghurt naturell metoden desidert billigst :-)

Hjertelig takk for svar :) Jeg har økt utflod, ingen kløe eller svie og har fått mensen idag. Lukten har vært i litt over en uke og synes den er verre etter samleie selv om jeg går på do/dusjer etterpå. Kan det være sopp selv om det ikke klør? Har ny fast partner som jeg har samleie med og vet ikke om dette kan være grunnen? 

Skrevet

Om du alikevel skal til lege snart, og synes det er greit med GU, så hadde ikke jeg selvbehandlet. Ser for meg at det vil gjøre det vanskeligere å sette diagnose.

Anonymkode: ac4fd...b49

Skrevet

Tror ikke det er sopp, det lukter ikke, men klør. Høres ut som bakteriell vaginose. 

Anonymkode: 65576...cd8

Skrevet

Om du har ny partner kan det være kjekt å ta en test hos legen tenker jeg :-) det kan være at du reagerer på ny partner også. Det har jeg gjort noen ganger og fått utslag i ubalanse nedentil. Om det skulle være bakteriell vaginose er det jo kjekt å få behandla før det blir merkbar endring i lukt. 

Skrevet
9 timer siden, SiNi skrev:

Om du har ny partner kan det være kjekt å ta en test hos legen tenker jeg :-) det kan være at du reagerer på ny partner også. Det har jeg gjort noen ganger og fått utslag i ubalanse nedentil. Om det skulle være bakteriell vaginose er det jo kjekt å få behandla før det blir merkbar endring i lukt. 

Takk for svar! :-) Er det slik at du har merket dette ved lukt ved ny partner selv om det ikke har vært bakteriell vaginose? Finnes det noen tabletter eller lignende jeg kan ta for å få balanse igjen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...