Gå til innhold

Kjøpesenterbulker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er det samme hele tiden, men spesielt nå i disse travle juletider. Høysesong for kjøpesenterbulker! Folk strever med å finne parkering og kan ikke parkere og skraper opp bilen ved siden av fordi de feilberegner når de skal inn i luken, ja de har ikke lært seg at det er lettere rygge inn i en luke og kjøre ut av den, enn omvendt.... (lettere å beregne hvor en er i forhold til bilen ved siden av - det er jo bare å følge med i begge speila mens en rygger bak, så ser en hvor en er i forhold til begge bilene!), og mye lettere å kjøre ut.... 

en annen ting er at folk hiver opp dørene og bulker bilen, ungene hiver opp dørene, man skraper borti med handlevogner, med vesker osv... 

og INGEN omtrent legger igjen lapp........... 

http://www.smp.no/nyheter/2016/12/05/–-Stakk-av-etter-påkjørsel-13889862.ece

Her i Ålesund har vi noe vi kaller "Moabulker", en klassiker!

 

På facebooksiden til sunnmørsposten diskuteres det heftig, og mange sier de aldri parkerer ved siden av eldre biler eller biler med barnestoler. Sikkert lurt, men....

Vi har to biler. Finbilen tar vi ALDRI med på Moa - pga vi er redd for Moabulker. Vi bruker alltid min gamle 2010-modell. 
Den er oppripet og har to barnestoler.... 

Det er ikke så farlig om den blir oppripet, men det betyr ikke at VI ikke er forsiktig, for vi vil ikke skade andres biler. Så jeg er veldig påpasselig med at ungene ikke hiver opp dørene, det er jeg selv også, og jeg er veldig kresen på hvor jeg parkerer, det må være et sted der jeg er sikker på jeg kommer meg fint både inn og ut, uten å skade andres biler.
Jeg parkerer heller langt unna enn i en trang luke der jeg eller andre kan skade hverandres biler.

Jeg syns enkelte var litt forhåndsdømmende i kommentarfeltet om at de med eldre biler og barnestoler var de mest uforsiktige.... det gjelder i alle fall ikke meg :)

 

Anonymkode: e14d9...fb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri bulket borti noen, men til tross for at jeg har en gammel bil - så betyr ikke det at jeg ikke er redd for bilen da.
En gang jeg  hadde handlet, stod det noen folk ved bilen min. 
Er det din bil? Sa de. Eh ja?
Det var en dame her som rygget i full fart på bilen din, også bare stakk hun! Vi syntes det var så frekt så vi noterte nr!

Det var bare en bitteliten bulk, men mannen min sa at dette var en prinsippsak! Dette måtte vi gå videre med så hun fikk seg en lekse! Så vi fant ut hvilken bileier det var - og forsikringsselskapet hennes punget ut til oss :)
 

SÅ om dere observerer slike ting - vær litt sladrehank, noter nr! Om de bare stikker av, legg en lapp på ruta og skriv hva dere så! 
"UX11111 ble observert da han rygget inn i fronten din, men kjørte videre uten å legge igjen lapp. Dette ble observert av oss, og vi legger derfor igjen hans bilnr, så får du selv avgjøre om du vil gå videre med dette. Om du trenger hjelp mtp vitne, så kan du kontakte oss på tlf ..... " 

 

Anonymkode: e14d9...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke skjønner når folk parkerer. De skal på død og liv parkere nærmest mulig feks kjøpesenteret, og gjerne i parkeringskjeller der det er så tørt og varmt. Og dit vil jo også mange andre parkere, med den følge at der blir fullt og mer kaos.

Jeg kjører stort sett lengst unna og parkerer i ytterkanten av parkeringsplassen. Er ikke så lat og tung i ræva at jeg ikke klarer å gå et par 100 meter ekstra. Folk er utrolig LATE. 

Anonymkode: fb9e1...a1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Vi har to biler. Finbilen tar vi ALDRI med på Moa - pga vi er redd for Moabulker. Vi bruker alltid min gamle 2010-modell. 
Den er oppripet og har to barnestoler.... 

Jeg syns enkelte var litt forhåndsdømmende i kommentarfeltet om at de med eldre biler og barnestoler var de mest uforsiktige.... det gjelder i alle fall ikke meg :)

 

Anonymkode: e14d9...fb0

Kjære deg. Du er ikke i kategorien som forhåndsdømmes. En 2010-bil kalles ikke eldre bil. 

Anonymkode: da9ba...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Du er ikke i kategorien som forhåndsdømmes. En 2010-bil kalles ikke eldre bil. 

Anonymkode: da9ba...0ec

nei. Men jeg har barnestoler 😊

Anonymkode: e14d9...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en snart 7 år gammel bil.. ergo en eldre bil.

Anonymkode: 25f9d...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...