AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #21 Skrevet 7. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Derfor vi holder barnet langt unna henne, altså aldri uten tilsyn. En gang barnet var på besøk der, hadde hun lagt seg til å sove på sofaen, så ungene var totalt uten tilsyn, som om ikke jeg skulle finne ut det. Det er så mange sånne ting som er så urovekkende at jeg tar ingen sjanser på at barnet vårt er alene med henne. Anonymkode: 1400b...86d Tydelig holder du dem ikke unna hvis de var der og spurt om de kunne leke med dem i dag. Anonymkode: c918e...72c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #22 Skrevet 9. desember 2016 Hvis hun lurer på hvorfor barnet ditt ikke får være hos henne, så si at det er fordi hennes oppførsel er uakseptabel og at barnet ditt er redd for henne pga kjefting osv. Anonymkode: 0d57d...c65
Gjest solavskjerming Skrevet 9. desember 2016 #23 Skrevet 9. desember 2016 På 6.12.2016 den 21.02, AnonymBruker skrev: Naboen som bor under oss, smeller dørene så hardt. Spesielt i perioder, og i kveld har vedkommende ikke gjort stort annet enn å smelle yttedørene (diagnose?), og det er tydelig at vedkommende er sinna. Mitt barn var og spurte etter om ungene deres vil komme til oss og leke i dag, men mora sa at nei vårt barn får ikke leke med deres, om ikke barnet vårt kommer inn til de og leker. Da får ikke barnet vårt leke med deres barn, og deres barn får ikke leke med vårt barn. Barnet mitt gikk for å invitere de hjem til oss. Årsaken til at barnet mitt ikke får dra inn til de og leke, er fordi mora er veldig ustabil og ikke har grenser for hva hun sier og gjør ovenfor mitt barn. En gang jeg skulle hente barnet mitt, var barnet splitter nakent. Jeg ble dels sjokkert, og hun sa at ja, ungen fikk bade der! Eh... Det er langt over grensene. Barnet vårt har også kommet gråtende uttallige ganger hjem etter at moren der har kritisert henne eller sagt noe stygt og ufint/kjefta på henne, og jeg har selv hørt henne kjefte og være direkte ufin mot mitt barn mens vinduene har stått oppe. For eksempel ble hun rasende da barnet vårt var uheldig og sølte såpebobler på trampolina deres, og kom gråtende hjem og fortalte at hun ikke mente det... Nå i kveld smelte vedkommende dørene så hardt at et bilde som hang på veggen i stua vår, falt ned og fikk hakk i rammen. Det nytter ikke å klage til styret, da de er vennskapelig med disse. Jeg sa ifra forsiktig i vår, om det på en ydmyk måte men fikk kjeft og frekkheter tilbake, med det resultat at hun sto og smelte dørene 35 ganger på rad etterpå, bare for å vise at hun ikke bryr seg. Det er så sinnsyke tilstander, og de bråker hele tiden. Her en dag klagde de på at vi gikk over gulvene på kveldstid og at vi måtte slutte med det, fordi det forstyrra de. Er helt sjokkert over hvor lite innsikt folk har, og at de forsøker å nekte naboene å gå over gulvene. Hva gjør man med sånt? Sender de erstatning på bildet som ble ødelagt? Anonymkode: 1400b...86d Vær så snill å si at du tuller?! Du beskriver en sak som helt klart kan tyde på omsorgssvikt, så lurer du på hva du skal gjøre med bilde ditt som fikk en liten skramme? Enn de barna som bor der? Du vet hjemmesituasjonen deres med stor sannsynlighet ikke er bra. Og du gjør ikke noe for å hindre dette. Du burde melde i fra om dette, og det burde du gjort for lenge siden!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #24 Skrevet 9. desember 2016 Her hadde jeg glatt ignorert denne naboen. Men jeg ville også kjent etter om alt føltes greit ut i fht. barna som bor der, hvis ikke er det mulig jeg hadde drøftet situasjonen med barnevernet for å høre om de tenkte det var grunn til bekymring. Anonymkode: 59bb6...69f 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #25 Skrevet 10. desember 2016 Vel, vi skal ikke ha noe med de å gjøre. De driver også og tar parkeringsplassen min. Nå kom vi hjem til at parkeringa mi er opptatt av at en av deres gjesters bil har parkert på vår plass. All gjesteparkeringa er ledig. Begynner å bli mektig lei trakasseringen deres. Anonymkode: 1400b...86d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #26 Skrevet 10. desember 2016 1. Sende bekymringsmelding til BV 2. Kom dere inn i styret på borettslaget, fortrinnsvis bli leder Anonymkode: 064a1...9d8 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #27 Skrevet 10. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, vi skal ikke ha noe med de å gjøre. De driver også og tar parkeringsplassen min. Nå kom vi hjem til at parkeringa mi er opptatt av at en av deres gjesters bil har parkert på vår plass. All gjesteparkeringa er ledig. Begynner å bli mektig lei trakasseringen deres. Anonymkode: 1400b...86d Dersom det er skilting at det er privat parkering og at tauing skjer på eiers kostnad, så er det jo bare å stå på Anonymkode: 064a1...9d8 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #28 Skrevet 10. desember 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom det er skilting at det er privat parkering og at tauing skjer på eiers kostnad, så er det jo bare å stå på Anonymkode: 064a1...9d8 Står ikke noe om tauing, men sa fra til andre naboene at det ikke er våre gjester, siden den var parkert på skrå slik at den sto parket på en annen nabo´s parkering også. Mens de har besøk, er de stille og smeller hverken dører eller gjør noe utav seg. Men de hadde en haug unger på besøk i dag, de feiret bursdag til eldstemann, der mora løp ute med de, og ungene løp til bilen vår og slo på bilen vår. Som om hun hadde oppfordret de til å gjøre det. Er så syke tilstander... Sto og så på, siden vi var på vei ut da de holdt på. Anonymkode: 1400b...86d
Honey Dew Skrevet 10. desember 2016 #29 Skrevet 10. desember 2016 Eneste løsningen jeg ser, er at dere må flytte
Gjest chiki Skrevet 10. desember 2016 #30 Skrevet 10. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, vi skal ikke ha noe med de å gjøre. De driver også og tar parkeringsplassen min. Nå kom vi hjem til at parkeringa mi er opptatt av at en av deres gjesters bil har parkert på vår plass. All gjesteparkeringa er ledig. Begynner å bli mektig lei trakasseringen deres. Anonymkode: 1400b...86d Vi er også plaget av ar besøket til naboene tar vår parkeringsplass. vi begynte etterhvert å konsekvent parkere bak de så de må komme å ringe på hos oss så vi kan slippe de ut. Ba også venner og familie av oss å gjøre det samme når de besøker oss. Har blitt mye bedre. Da har vi sagt fra på en fin måte i 3 år før vi begynre å "ta igjen"
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #31 Skrevet 10. desember 2016 FY f***!!! Dette er jo helt ville tilstander.. Hadde smelt med døra tilbake og vel så det! Makan! Kjenner jeg nesten grøsser av å lese innlegget ditt.. lykke til! Anonymkode: a04ae...c2d
Gjest Runforit Skrevet 10. desember 2016 #32 Skrevet 10. desember 2016 Må le litt når jeg ser for meg at hun står og smeller med dørene mens Ts hopper som en gal på hoppestokk Når det er sagt så ville jeg kontaktet bv for barnas skyld. Utover det så er det en grunn til at nabokrangler har en tendens til å gå over stokk og stein; det har tross alt kommet et eget program "Den jævla naboen". Det skal ekstremt mye til for å få noen kastet ut så det beste er nok at du flytter for å spare deg selv for mye hodepine og stress.
Mari Y Skrevet 10. desember 2016 #33 Skrevet 10. desember 2016 På 6.12.2016 den 21.02, AnonymBruker skrev: Naboen som bor under oss, smeller dørene så hardt. Spesielt i perioder, og i kveld har vedkommende ikke gjort stort annet enn å smelle yttedørene (diagnose?), og det er tydelig at vedkommende er sinna. Mitt barn var og spurte etter om ungene deres vil komme til oss og leke i dag, men mora sa at nei vårt barn får ikke leke med deres, om ikke barnet vårt kommer inn til de og leker. Da får ikke barnet vårt leke med deres barn, og deres barn får ikke leke med vårt barn. Barnet mitt gikk for å invitere de hjem til oss. Årsaken til at barnet mitt ikke får dra inn til de og leke, er fordi mora er veldig ustabil og ikke har grenser for hva hun sier og gjør ovenfor mitt barn. En gang jeg skulle hente barnet mitt, var barnet splitter nakent. Jeg ble dels sjokkert, og hun sa at ja, ungen fikk bade der! Eh... Det er langt over grensene. Barnet vårt har også kommet gråtende uttallige ganger hjem etter at moren der har kritisert henne eller sagt noe stygt og ufint/kjefta på henne, og jeg har selv hørt henne kjefte og være direkte ufin mot mitt barn mens vinduene har stått oppe. For eksempel ble hun rasende da barnet vårt var uheldig og sølte såpebobler på trampolina deres, og kom gråtende hjem og fortalte at hun ikke mente det... Nå i kveld smelte vedkommende dørene så hardt at et bilde som hang på veggen i stua vår, falt ned og fikk hakk i rammen. Det nytter ikke å klage til styret, da de er vennskapelig med disse. Jeg sa ifra forsiktig i vår, om det på en ydmyk måte men fikk kjeft og frekkheter tilbake, med det resultat at hun sto og smelte dørene 35 ganger på rad etterpå, bare for å vise at hun ikke bryr seg. Det er så sinnsyke tilstander, og de bråker hele tiden. Her en dag klagde de på at vi gikk over gulvene på kveldstid og at vi måtte slutte med det, fordi det forstyrra de. Er helt sjokkert over hvor lite innsikt folk har, og at de forsøker å nekte naboene å gå over gulvene. Hva gjør man med sånt? Sender de erstatning på bildet som ble ødelagt? Anonymkode: 1400b...86d Kjære vene. Jeg vet veldig godt hvordan bråkete naboer er. Men dette er rett og slett forferdelig. Jeg tror jeg ville ha ringt Alarmtelefonen for barn og unge, for dette hørtes ikke bra ut. Jeg har langvarig erfaring med at klaging på naboer ikke hjelper, fordi det ofte er ord mot ord. Jeg har forøvrig hørt at en ting man kan gjøre er å gjøre lydopptak når hun skriker, for da har man mer dokumentasjon. Men i tilfellet hun kanskje sliter psykisk, vet jeg at det ikke er umulig å få sjekket om det er en kommunal bolig, og man kan kontakte bydelen/kommunen som forvalter denne. I tillegg kan det hende det mulig du kan skrive bekymringsmelding til den kommunale psykiatrien.
Mari Y Skrevet 10. desember 2016 #34 Skrevet 10. desember 2016 3 minutter siden, Runforit skrev: Må le litt når jeg ser for meg at hun står og smeller med dørene mens Ts hopper som en gal på hoppestokk Når det er sagt så ville jeg kontaktet bv for barnas skyld. Utover det så er det en grunn til at nabokrangler har en tendens til å gå over stokk og stein; det har tross alt kommet et eget program "Den jævla naboen". Det skal ekstremt mye til for å få noen kastet ut så det beste er nok at du flytter for å spare deg selv for mye hodepine og stress. Jeg vet ikke om man kan kontakte Barnevernet, direkte, men 'Barnevakta' har en kontakttelefon, Alarmtelefonen for barn og unge. Der kan barn med div problemer selv ringe, men voksne kan også ringe inn bekymringsmeldinger. Mange naboer tror jeg rett og slett ikke bryr seg om å vise hensyn. Noe man selvsagt bør gjøre. Det er rett og slett et strev med slike naboer. Kan hende at i dette tilfellet er det en som er psykisk syk, men det er fortsatt ikke lett å forholde seg til. Spesielt når det er sent og man skal opp neste dag. Men det verste må jo være dersom man har en baby, og naboene herjer og bråker hele tiden. At naboer kjefter og smeller litt innimellom, har jeg ikke noe mot. Men det er uholdbart hvis man bråker i tide og utide. Det er ta og gi, når man er naboer.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #35 Skrevet 14. desember 2016 På 10. desember 2016 den 21.47, Mari Y skrev: Jeg vet ikke om man kan kontakte Barnevernet, direkte, men 'Barnevakta' har en kontakttelefon, Alarmtelefonen for barn og unge. Der kan barn med div problemer selv ringe, men voksne kan også ringe inn bekymringsmeldinger. Mange naboer tror jeg rett og slett ikke bryr seg om å vise hensyn. Noe man selvsagt bør gjøre. Det er rett og slett et strev med slike naboer. Kan hende at i dette tilfellet er det en som er psykisk syk, men det er fortsatt ikke lett å forholde seg til. Spesielt når det er sent og man skal opp neste dag. Men det verste må jo være dersom man har en baby, og naboene herjer og bråker hele tiden. At naboer kjefter og smeller litt innimellom, har jeg ikke noe mot. Men det er uholdbart hvis man bråker i tide og utide. Det er ta og gi, når man er naboer. En ting er at de ikke viser hensyn. En annen ting er at moren der bevisst driver og krenker og trakasserer både oss voksne og barnet vårt. Ting vedkommende har sagt til mitt barn, er så grovt, og måten vedkommende har oppført seg ovenfor mitt barn er langt over streken. Å finne sitt eget barn naken i fremmede naboer sitt hjem ved henting hjem til middag, fordi mora der fikk et innfall i å bade barnet mitt fordi "barnet ønsket å bade", er noe jeg har vurdert å anmelde. Hun er splitter pine gal, og det blir nok heller ført frem tvangssalg pga at de både har tatt alt av fellesareal selv, har masse rot på fellesarealene, bråker døgnet rundt, har i et halvt år pusset opp til klokka to-tre på nettene, samt trakkasert oss og plaget oss i snart ett års tid nå. Vi skal ikke måtte flytte pga at verste bunnslammet i hele byen bor under oss. ts. Anonymkode: 1400b...86d
Gjest solavskjerming Skrevet 14. desember 2016 #36 Skrevet 14. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: En ting er at de ikke viser hensyn. En annen ting er at moren der bevisst driver og krenker og trakasserer både oss voksne og barnet vårt. Ting vedkommende har sagt til mitt barn, er så grovt, og måten vedkommende har oppført seg ovenfor mitt barn er langt over streken. Å finne sitt eget barn naken i fremmede naboer sitt hjem ved henting hjem til middag, fordi mora der fikk et innfall i å bade barnet mitt fordi "barnet ønsket å bade", er noe jeg har vurdert å anmelde. Hun er splitter pine gal, og det blir nok heller ført frem tvangssalg pga at de både har tatt alt av fellesareal selv, har masse rot på fellesarealene, bråker døgnet rundt, har i et halvt år pusset opp til klokka to-tre på nettene, samt trakkasert oss og plaget oss i snart ett års tid nå. Vi skal ikke måtte flytte pga at verste bunnslammet i hele byen bor under oss. ts. Anonymkode: 1400b...86d Har du meldt i fra til barnevernet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå