Gå til innhold

Kronisk syk - bedre med alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen kroniske syke type inflammasjon, anti inflammatorisk type som merker bedring ved alkohol? Jeg har vært syk noen år og merker at jeg føler meg mye bedre dagen derpå. Gjelder hovedsaklig om jeg har drukket meg noe full (drikker rødvin og noen ganger litt sprit). Føler meg avslappet i kroppen og sykdomsfølelsen min er borte. Men så kommer den gradvis tilbake på kvelden neste dag eller dagen etter det igjen. Mens jeg er ruset føler jeg også mindre av den mentale sløvheten og jeg føler ikke den ekle følelsen i kroppen. Noe som betyr at alkohol blir nesten forlokkende da jeg føler meg veldig bra fysisk. (Jeg drikker ca en gang annenhver uke, så jeg er ikke alkoholiker).

Anonymkode: 2b59e...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg ikke tenkt å prøve. Alkohol som medisin er den sikreste veien til å bli alkoholiker. 

Dessuten kjører jeg bil og holder meg av den grunn unna slkohol.

Anonymkode: 93e44...e6b

• Liker 4
Skrevet

Alkholen funker en stund den, men fort gjort å få med mer på kjøpet enn man ønsker.

Anonymkode: 4fd9b...597

• Liker 1
Skrevet

Alkohol som medisin? Det var da også en ide. Jeg er mer nysgjerrig på om dette er vanlig og om det kan si noe om hva grunnen til at man er syk er/ eller hva som kan hjelpe

• Liker 1
Skrevet

Iom at alkohol på sikt vil gi dødelige skader på kroppen så er nok dette en blindvei bokstavelig talt, i tillegg til de ekstreme ulempene med avhengighet.

Hva skjer om du kun drikker 1 glass rødvin for eksempel? 

Anonymkode: e935d...899

• Liker 1
Skrevet

jeg drikker meg brisen/ full en gang ca annenhver uke med noen venner, tror ikke det er spesielt unormalt for noen i 20-åra

• Liker 1
Skrevet

Men å få en avhengighet i tillegg til sykdommen er vel ikke ideelt? Fort gjort å fornekte destruktive handlinger. Er nok en grunn til at alkohol ikke er kjent som noen vidundermedisin.

• Liker 1
Skrevet

skjønner ikke hvorfor dere henger dere opp i det. Jeg har aldri sagt at jeg planlegger å begynne å drikke hver dag, det hadde jeg ikke hatt penger til. Jeg lurer på om andre merker det samme slik at jeg kanskje kan finne ut hva som er galt med meg. Legene har gitt meg opp og jeg er ufør, men jeg lurer fortsatt på hva som er galt og hvorfor alkohol hjelper.

• Liker 6
Skrevet

Det jeg kan tenke meg at skjer er at sanser, muskler, hjerne og nerver blir så sløvet at du får slappet av skikkelig i de timene alkoholen sitter i kroppen. Da bør du heller gå til lege og i samarbeid finne medisin som gir deg ønsket effekt, da helst mens du sover. Da vil du være mer opplagt og føle deg bedre på dagtid. Bruk av alkohol vil dessverre kjøre kroppen mer ned i en spiral du ikke vil komme deg ut av tilslutt. Viktige organer vil bli skadet og du risikerer å måtte vente på organdonasjon. Med verre smerter enn nå.

Derfor, oppsøk legen din.

Anonymkode: 64194...ac1

• Liker 3
Skrevet

Når jeg er brisen er det det som gjør at jeg glemmer sykdommen jeg har i kroppen, ja. Men jeg lurer på hvordan den fjerner sykdomsfølelsen neste dag. Selv om jeg er kvalm og noen ganger svimmel, så føler jeg meg bedre i kroppen enn jeg gjør i hverdagen. Det er for meg et mysterium.

Har gått til leger mange ganger de siste årene, det er lite de kan gjøre når blodprøver er fine og jeg har symptomer som passer med sikkert 100 diagnoser. Så jeg ble gitt opp i stedet. Ingen hjelp å få der.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er brisen er det det som gjør at jeg glemmer sykdommen jeg har i kroppen, ja. Men jeg lurer på hvordan den fjerner sykdomsfølelsen neste dag. Selv om jeg er kvalm og noen ganger svimmel, så føler jeg meg bedre i kroppen enn jeg gjør i hverdagen. Det er for meg et mysterium.

Har gått til leger mange ganger de siste årene, det er lite de kan gjøre når blodprøver er fine og jeg har symptomer som passer med sikkert 100 diagnoser. Så jeg ble gitt opp i stedet. Ingen hjelp å få der.

Jeg vil tro du har plager som er mest nevrologiske. Mulig lysfølsom, lydfølsom, følsom for berøring, økt sensitivitet for visse matvarer. Jeg kjenner igjen den dagen derpå følelsen av å være bedre, men i mitt tilfelle skjer det de gangene jeg blir nødt til å bruke paralgin forte. Jeg unngår helst å bruke medisiner så langt det går. Dey som da skjer er at jeg sover dypere og kroppen kobler bedre av. Ett eller annet skjer da. Og jeg føler meg bedre dagen etter.

Har du bedt om ny henvendelse til nevrolig siden sist? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro du har plager som er mest nevrologiske. Mulig lysfølsom, lydfølsom, følsom for berøring, økt sensitivitet for visse matvarer. Jeg kjenner igjen den dagen derpå følelsen av å være bedre, men i mitt tilfelle skjer det de gangene jeg blir nødt til å bruke paralgin forte. Jeg unngår helst å bruke medisiner så langt det går. Dey som da skjer er at jeg sover dypere og kroppen kobler bedre av. Ett eller annet skjer da. Og jeg føler meg bedre dagen etter.

Har du bedt om ny henvendelse til nevrolig siden sist? 

Takk for svar. Ja, har mye problemer med magen og er undervektig grunnet disse problemene. Syns synet mitt har blitt litt mer merkelig, men vet ikke om det er innbilning... Kjenner meg ofte spent i kroppen, selv om jeg ikke er stresset. Spesielt ryggen kjennes spent og stiv på en måte. Er alltid utmattet og sliten, men mer pigg dagen derpå. Føler også at jeg puster bedre, som om det er fri vei gjennom luftrøret eller hva man kaller det. Ble ikke sent til nevrolog, men til magespesielister og det ble tatt en del blodprøver. Gikk til flere leger over flere år. Har ingen smerter, så tenker det er en del av grunnen til at jeg ikke har blitt henvist? Jeg ser ikke helt meningen med å presse om å bli henvist heller, da jeg tenker at de hadde funnet ut av det om de kunne for lenge siden. Så tenker jeg at de vil synes jeg er hypokonder eller noe om jeg blir sendt dit og de ikke finner noe. Jeg har også blitt mer sensitiv for ull og parfymer i diverse vaskemiddel og shampoo. Blir tørr og rødlig om jeg bruker det.

Skrevet

Samme skjer med meg, og jeg har en nevrologisk lidelse.  Jeg føler meg bedre når jeg drikker og dagen derpå, men smellen som følger de neste dagene fordi jeg presset meg gjennom for mange timer med festlig lag er ikke morsomme, så det går vel opp i opp på en måte 😑

Drikker kanskje en gang eller to i halvåret, så ikke noe alkoholproblem her heller, siden enkelte nevnte det... men jeg har merket det samme som deg ja! 

Anonymkode: 79223...a53

• Liker 1
Skrevet

Leddgikt her, og noe lignende skjer så lenge det er ren alkohol. Får også god virkning av kava.

Anonymkode: fa22b...77d

• Liker 1
Skrevet

Oioioi, jeg vet det er fristende, men ta vare på deg selv og tenk på konsekvensene. Jeg vet hvor fristende det er å velge en lett vei til å bli smertefri, om det så er noen minutter (i mitt tilfelle), men finnes det ikke noe annet som kanskje kan hjelpe? 

Hørt det er noen typer sykdommer hvor man får marijuana på resept, men jeg vet ikke hvilken av dem. 

Skrevet

Ville det verre dag etter? Jeg drikker en i år... og det gjøre kroppen bruker en uke før det er på plass igjen...😓

Anonymkode: e961b...4e9

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke det verre dag etter? Jeg drikker en i år... og det gjøre kroppen bruker en uke før det er på plass igjen...😓

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville det verre dag etter? Jeg drikker en i år... og det gjøre kroppen bruker en uke før det er på plass igjen...😓

Ville ikke det verre dag etter? Jeg drikker en gang i år... og det gjøre kroppen bruker en uke før det er på plass igjen...😓

Sorry skrive mangler og ser etter slette knappen 😓 jeg er ny her

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leddgikt her, og noe lignende skjer så lenge det er ren alkohol. Får også god virkning av kava.

Får du dette på resept grunnet leddgikt? Moren min har faktisk leddgikt, kanskje det kunne vært noe for henne

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange (de fleste?) sykdommer blir ofte verre av alkohol, ja, det er litt av grunnen til at jeg synes det er rart, samt at kanskje det kunne gitt en pekepinn på hva det kunne være.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du dette på resept grunnet leddgikt? Moren min har faktisk leddgikt, kanskje det kunne vært noe for henne

Nei. Har vurdert å spurt, men siden jeg får tak i uten resept, så har jeg ikke rotet meg til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...