Gå til innhold

Tlf fra legen, vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk tlf fra legen i dag om at jeg kan komme en tur, men timen ble flyttet om til i morgen grunnet noe som hadde skjedd. Legen sa bare at vi skulle diskutere fremtiden. Jeg har vært på ultralyd av lever og tatt div prøver og først nå ble jeg litt bekymret. Pleier ikke legene å si i fra mer spesifikt på tlf også om det er noe alvorlig?

Anonymkode: 23335...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, men kan godt hende at legen bare ønsker å gi deg støtte og åpne for at du kan stille div spørsmål og få litt ekstra info. Uansett vil det bare gjøre det vondt for deg å gå å bekymre seg. Hvis man begynner å google andres historier er det fort gjort å bli veldig skremt. Hvis timen ikke er i morgen ville jeg ringt tilbake og forklart at du er bekymret. Kanskje får du litt mer info med det samme? I mellomtiden kan det jo være lurt å distrahere seg selv litt fra tankene. Prøve å ikke bli sittende å bekymre seg. Selv vasker jeg alltid leiligheten når jeg er bekymret. Det funker for meg.

Skrevet

Vanligvis sier legene ikke noe spesifikt hverkenved alvorlig eller ikke alvorlige funn.

Pust godt og vent med bekymringer til imorgen. Mest sannsynlig er det ingenting drittalvorlig, men legen ønsker deg inn for å kunne forklare om du har spørsmål.

Anonymkode: b6e22...23e

Skrevet

Usikker på hvor vanlig det er, men vil ønske deg lykke til i morgen :blomst: 

Anonymkode: 4719b...429

Skrevet

Legen pleier vel ikke gi viktige beskjeder over tlf. Ellers tror jeg mange ville tenkt som deg, jeg ville i hvert fall det. Synes legen kunne ordlagt seg bedre, de skal være vare for at folk bekymrer seg. 

Anonymkode: 518da...783

Skrevet

Jeg fikk telefon fra legen sist jeg var der, det var noe galt, men ingenting alvorlig. Så det kan like gjerne være at du bare trenger noe medisiner, og at legen vil prate med deg om det... trenger ikke være noe farlig. 

Anonymkode: 4760e...93d

Skrevet

Legen min ringer alltid om det er noe galt. Hun informerer meg også alltid om hva som er galt. Jeg har for eksempel slitt med ulike vitaminmangler, lavt stoffskifte og høy senkning + CRP samt revmatisk sykdom de siste to årene og gjør det fremdeles. Hun sier hva det gjelder og ber meg bestille en time evt. hvilke vitaminer eller medisiner jeg må skaffe. Hun synes dette er enklere enn å sende brev, og jeg foretrekker at hun ringer, så får jeg spurt ordentlig om jeg lurer på noe mer. 

Betyr ikke at du nødvendigvis har kreft eller noe svært alvorlig, bare at du kan ha en mangel, en dårlig verdi eller bør ta nye prøver? Jeg ville i hvert fall ikke bekymret meg unødvendig. For meg er det i hvert fall helt normalt at legen ringer :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Vesentlig skrev:

Vanskelig å si, men kan godt hende at legen bare ønsker å gi deg støtte og åpne for at du kan stille div spørsmål og få litt ekstra info. Uansett vil det bare gjøre det vondt for deg å gå å bekymre seg. Hvis man begynner å google andres historier er det fort gjort å bli veldig skremt. Hvis timen ikke er i morgen ville jeg ringt tilbake og forklart at du er bekymret. Kanskje får du litt mer info med det samme? I mellomtiden kan det jo være lurt å distrahere seg selv litt fra tankene. Prøve å ikke bli sittende å bekymre seg. Selv vasker jeg alltid leiligheten når jeg er bekymret. Det funker for meg.

Nei altså legen ringte i morges og spurte om jeg kunne ta en tur senere i dag, men så ringte legen tilbake og spurte om vi kunne ta det i morgen i stedet. Vi skulle prate om prøver og ultralyd, hva vi skulle gjøre fremover. Dumme meg glemte å spørre om det var noe spesielt. Jeg har for øvrig en spesifikk sak også som legen sa tidligere at skulle finne ut av.

Men er litt skremmende når man blir kalt inn på så kort varsel.

Skrevet

Guffent, men ikke uvanlig.

For meg var det ikke noe verre enn D vitamin mangel, men siden jeg antok at det var noe verre, så møtte jeg aldri opp. Gikk ubehandlet for det i et par år, ikke helt hyggelig.

Anonymkode: 3cdb5...755

Skrevet

Hvordan gikk det?:)

Anonymkode: 5d5e7...79b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det?:)

Anonymkode: 5d5e7...79b

Kutt ut, dette er ikke noen TV-serie hvor du har krav på å få se neste episode.

Anonymkode: 19c90...e6a

• Liker 2
Skrevet
På 6.12.2016 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Nei altså legen ringte i morges og spurte om jeg kunne ta en tur senere i dag, men så ringte legen tilbake og spurte om vi kunne ta det i morgen i stedet. Vi skulle prate om prøver og ultralyd, hva vi skulle gjøre fremover. Dumme meg glemte å spørre om det var noe spesielt. Jeg har for øvrig en spesifikk sak også som legen sa tidligere at skulle finne ut av.

Men er litt skremmende når man blir kalt inn på så kort varsel.

Koser du deg med rødvin hver kveld? Leveren er en kjemisk fabrikk som gir utslag på prøver om den jobber overtid om den skal forholde seg til alkohol ofte. 

Det som er bra med dette er at om du stopper denne kosen så vil blodprøver vise bedringer i løpet av to-tre uker. 

Anonymkode: 074b8...cb6

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut, dette er ikke noen TV-serie hvor du har krav på å få se neste episode.

Anonymkode: 19c90...e6a

lol???

Anonymkode: 345ae...03f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...