Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Jeg vil slå et slag for frukt som tilbehør til middag. Vet det er flere her som syns frukt ikke har noe på middagsbordet å gjøre, jeg er uenig i det. F.eks stekt/grillet ananas og mango er nydelig som tilbehør til stekt kjøtt. Brukt i chutneyer hever de alt fra karbonader til fiskepinner til luksushverdagsmiddag. Appelsin i middagssalaten( et annet minefelt ) gir et friskt og syrlig piff. Siderstekte epler til svinekoteletten. Bare noen eksempler på hvordan jeg bruker frukt til middag.
Arkana Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 Det er nok mange som liker frukt til middag. Eple og rosiner i gryteretter, ananas på pizza og til røkt skinke osv osv. Men selv er jeg en av de som ikke synes frukt hører til i varm mat, synes det smaker grusomt og liker ikke den søtsmaken med alt det salte.
Midnattsol Skrevet 29. november 2004 #3 Skrevet 29. november 2004 I Portual spiste jeg en pizza med banan, epler og ananas. Jeg var litt skeptisk men den var utrolig god. Senere spiste sambo pizza med fersken og rosiner - kjempegod.
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #4 Skrevet 29. november 2004 Det nærmeste jeg kommer søtt til middag er tyttebærsyltetøy til kjøttkaker, og selv der synes jeg at jeg er vågal! Frukt hører ikke hjemme med middag her i huset!!
Gjest Melk Skrevet 29. november 2004 #5 Skrevet 29. november 2004 Revet gulrot er kjempegodt blandet med revet eple!!
Titti Skrevet 30. november 2004 #7 Skrevet 30. november 2004 Jeg syns ananas på pizza, hermetiske fersken til grillmat, eple/appelsin/druer i salat, o.l. er kjempegodt jeg!! Men min kjære syns absolutt IKKE frukt hører hjemme i middagsmat, så da blir det liksom sjelden brukt....
Amarone Skrevet 30. november 2004 #8 Skrevet 30. november 2004 Danske "brune" poteter stekt sammen med epler er kjempegodt! Jeg liker også frukt i salat, og creme fraiche med revet eple, honning og karri er nydelig til kjøtt. Så min konklusjon er : Frukt som tilbehør til middag er kjempegodt! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #9 Skrevet 1. desember 2004 Kyllingsalat med banan og ananas! Kyllingfiletbiter marineres i sataymarinade, tres på spyd og stekes. Legges over en salat av: Ruccola Cherrytomater delt i to Lettkokt asparges i biter Banan i biter Fersk ananas i biter Ristede pinjekjerner Hell over litt olivenolje, balsamiko, salt og pepper
søndagsengel? Skrevet 1. desember 2004 #10 Skrevet 1. desember 2004 Jeg synes også frukt er godt som tilbehør/ingrediens til middag! Bruker eple, rosin og ananas ganske ofte, og banan i blant (til kylling). Spennende å få flere tips her!!
Gjest Madam Felle Skrevet 1. desember 2004 #11 Skrevet 1. desember 2004 Det er nok mange som liker frukt til middag. Eple og rosiner i gryteretter' date= ananas på pizza og til røkt skinke osv osv. Men selv er jeg en av de som ikke synes frukt hører til i varm mat, synes det smaker grusomt og liker ikke den søtsmaken med alt det salte. Skriver under på dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå