Gå til innhold

Frukt til middag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil slå et slag for frukt som tilbehør til middag.:wow:

Vet det er flere her som syns frukt ikke har noe på middagsbordet å gjøre, jeg er uenig i det.

F.eks stekt/grillet ananas og mango er nydelig som tilbehør til stekt kjøtt. Brukt i chutneyer hever de alt fra karbonader til fiskepinner til luksushverdagsmiddag.

Appelsin i middagssalaten( et annet minefelt ;) ) gir et friskt og syrlig piff.

Siderstekte epler til svinekoteletten. :sikle:

Bare noen eksempler på hvordan jeg bruker frukt til middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mange som liker frukt til middag. Eple og rosiner i gryteretter, ananas på pizza og til røkt skinke osv osv. Men selv er jeg en av de som ikke synes frukt hører til i varm mat, synes det smaker grusomt og liker ikke den søtsmaken med alt det salte.

Skrevet

I Portual spiste jeg en pizza med banan, epler og ananas. Jeg var litt skeptisk men den var utrolig god.

Senere spiste sambo pizza med fersken og rosiner - kjempegod.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det nærmeste jeg kommer søtt til middag er tyttebærsyltetøy til kjøttkaker, og selv der synes jeg at jeg er vågal! Frukt hører ikke hjemme med middag her i huset!!

Skrevet

Revet gulrot er kjempegodt blandet med revet eple!!

Skrevet

Stekt eple er godt til hvit fisk.

Skrevet

Jeg syns ananas på pizza, hermetiske fersken til grillmat, eple/appelsin/druer i salat, o.l. er kjempegodt jeg!! Men min kjære syns absolutt IKKE frukt hører hjemme i middagsmat, så da blir det liksom sjelden brukt.... :roll:

Skrevet

Danske "brune" poteter stekt sammen med epler er kjempegodt! Jeg liker også frukt i salat, og creme fraiche med revet eple, honning og karri er nydelig til kjøtt. Så min konklusjon er : Frukt som tilbehør til middag er kjempegodt! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kyllingsalat med banan og ananas!

Kyllingfiletbiter marineres i sataymarinade, tres på spyd og stekes.

Legges over en salat av:

Ruccola

Cherrytomater delt i to

Lettkokt asparges i biter

Banan i biter

Fersk ananas i biter

Ristede pinjekjerner

Hell over litt olivenolje, balsamiko, salt og pepper

Skrevet

Jeg synes også frukt er godt som tilbehør/ingrediens til middag! Bruker eple, rosin og ananas ganske ofte, og banan i blant (til kylling). Spennende å få flere tips her!!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Det er nok mange som liker frukt til middag. Eple og rosiner i gryteretter' date= ananas på pizza og til røkt skinke osv osv. Men selv er jeg en av de som ikke synes frukt hører til i varm mat, synes det smaker grusomt og liker ikke den søtsmaken med alt det salte.

Skriver under på dette :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...