Gå til innhold

Kun kvinner som sliter med svigermor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg hadde problemer med eks svigerfar ettersom eks svigermor døde 4 dager etter eg møtte ho

Anonymkode: f4897...5eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at enkelte menn sier de har svigerbeist og ikke svigermødre, men det virker som om menn har lettere med å bare overse sånt....

Anonymkode: ce4d5...25f

Skrevet

Vet ikke?????? Jeg digger svigermor som krangler og kjefter og er frekk som fy. Mannen lurer på hvorfor faren min ikke prater. Han bare går......folk er forskjellig

Anonymkode: cc328...031

Skrevet

Jeg tror det er flere årsaker :

Døtre er flinkere til å si i fra og støtte sine menn når svigermor er urimelig. Ser ofte at mennene er uengasjert eller konfliktsky når det er deres egen mor de skal trosse hvis hun oppfører seg idiotisk mot kona.

Menn bryr seg mindre om det sosiale. Min mann får i hvert fall med seg svært lite når vi er i familieselskaper,  tankene er helt andre steder. Han tenker også helt ulikt enn meg. Jeg har en svigermor som konsekvent inviterer eksene til min mann og hans bror hvis de får seg ny kjæreste.  Ikke bare ekser, men også foreldrene deres. Og sørger for å poste det på facebook, ringer og sier guttene må ta opp kontakten med dem osv. Dette skjer merkelig sånn plutselig etter hun ikke har snakket med noen av dem på flere år. Mannen min tar dette som at moren hans er spesiell, jeg tar det som at jeg skal skvises ut. 

Jeg er mest ansvarlig for alt hjemme og med barna. Det er derfor naturlig at jeg tar meg mer nær av kritikk på dette området. Mannen gir en loddrett f i om svigermoren hans kritiserer noe som har med barna å gjøre fordi han vet at jeg stort sett sørger for alt og derfor tar han den kritikken som å være kritikk mot meg. 

I mitt tilfelle har svigermor vanskelig for å gi slipp på lillegutt på 30, og det blir et stort problem for meg. Og dette tror jeg det er flere om. 

Jeg har møtt flere "svigermødre". Noen er faktisk bare enklere å ha med å gjøre, og min erfaring er at de verste svigermødrene er de som kun har gutter. De jeg har kommet godt overens med har hatt jenter og gutter. 

Anonymkode: 08cf3...a9e

• Liker 3
Gjest Frederik
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av at enkelte menn sier de har svigerbeist og ikke svigermødre, men det virker som om menn har lettere med å bare overse sånt....

Anonymkode: ce4d5...25f

Ja, er jo de samme svigermødrene man må forholde seg til. Forskjellen er at menn klarer å oppføre seg selv om svigermor er max irriterende.

Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet (endret)

Kvinner bytter venner oftere enn menn bytter sokker. "Hva skjedde med Elise? Henger ikke dere mer?". "Æsj, hun syns hun er så deilig". "Ok, men Beate da? Dere er vel fortsatt venner?". "Nei, hun tror hun lager bedre pepperkaker enn meg." Og så videre og så videre. Har sikkert noe med det å gjøre.

Endret av AnonymBrunkrem
Skrevet
16 timer siden, Outlander skrev:

Tror du må snu det litt - hvorfor er det så mye problemer med kvinner generelt?  Svigermor, svigerdatter, koner - you name it.  Women be bitches og blir bare verre jo eldre de blir.   Sikkert hvorfor jeg holder meg litt unna de fleste av dere kjerringer lol. 

Etter tonen din å dømme har du ingenting å frykte fra kjerringene du snakker om. Du hadde smeltet inn så fint, så. 

Skrevet

Eksen min slet veldig med sin svigermor (min mor)... Hun var frekk, lite imøtekommende og han syns det var ubehagelig å være der. Så nei, det er ikke bare damer :) 

Nå hører det med at han var en narsisistisk, egosentrisk psykisk mishandler da - noe min mor tydeligvis plukket opp lenge før meg.. Med min nåværende kjæreste er hun en kjempesøt engel :fnise:

Skrevet

Min kones svigermor/ min mor er en vanskelig mor som jeg og hun og barna ikke treffer oftere enn vi må, fikk slengt i meg en gang at hun angret på hun bar meg frem til livet, det var dråpen, min svigermor er et helt annet menneske som jeg kommer godt overens med...

Anonymkode: 822aa...d60

Skrevet
3 timer siden, AnonymBrunkrem skrev:

Kvinner bytter venner oftere enn menn bytter sokker. "Hva skjedde med Elise? Henger ikke dere mer?". "Æsj, hun syns hun er så deilig". "Ok, men Beate da? Dere er vel fortsatt venner?". "Nei, hun tror hun lager bedre pepperkaker enn meg." Og så videre og så videre. Har sikkert noe med det å gjøre.

Merkelig da, at jeg som er kvinne, har de samme venninnene nå som jeg hadde for 30 år siden. Mulig det ikke gjelder alle kvinner likevel, da ;)

Mange mødre synes det er vanskelig når sønnene deres får seg kone/samboer. De blir på en måte erstattet, og det kan være vanskelig å finne sin nye rolle i familien. Det er et ordtak som heter: "En sønn er en sønn til han tar seg en viv, en datter er en datter hele ditt liv". Det er nok en sannhet i det. 
I tillegg spiller personlighet en stor rolle. Har man en svigermor som blander seg, vil styre og bestemme, og har korte sosiale antenner, er det duket for konflikter. 

Skrevet
1 time siden, antbug skrev:

Etter tonen din å dømme har du ingenting å frykte fra kjerringene du snakker om. Du hadde smeltet inn så fint, så. 

OOOOOOHHHH GOOD ONE!!  You so smart!  lol. 

Skrevet
19 timer siden, Outlander skrev:

Tror du må snu det litt - hvorfor er det så mye problemer med kvinner generelt?  Svigermor, svigerdatter, koner - you name it.  Women be bitches og blir bare verre jo eldre de blir.   Sikkert hvorfor jeg holder meg litt unna de fleste av dere kjerringer lol. 

Det første du spør om er jeg ikke sikker på.  Men har lagt merke til at menns kommunikasjon ofte ikke dreier seg om personlige forhold, mer om hus, bil, jobb og andre perifere ting.  Kvinner er mer personlige overfor venninner.  Kanskje på godt og ondt?  Har også merket meg at kvinner i 40-årene er veldig raske til å dømme, og kritisere, andre kvinner etter utseende eller hva man har på seg.  Det tror jeg ikke menn gjør. 

Men at kvinner blir verre med årene kan ikke stemme.  I mitt barnebarns venninnegjeng, fjortiser altså, er det stadig sjalusidrama og dramatikk :)  Det er det ikke i venninnegjengen min! 

Skrevet
1 time siden, Outlander skrev:

OOOOOOHHHH GOOD ONE!!  You so smart!  lol. 

Ja, jeg vet det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...