AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Har dere opplevd å blø mye dagene etter abort? Var det slik at dere ikke kunne gå på jobb? Har dere noen tips til hva man kan gjøre hvis nattbind ikke holder? Anonymkode: 2be0d...929
JenniferA Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere opplevd å blø mye dagene etter abort? Var det slik at dere ikke kunne gå på jobb? Har dere noen tips til hva man kan gjøre hvis nattbind ikke holder? Anonymkode: 2be0d...929 Jeg mistet ufrivillig en gang. De fant ut at det lå et dødt embryo helt fast i veggen i livmoren. De mente at det hadde vært dødt i noen uker. Men kroppen min ville ikke rense det ut av seg selv. Da måtte de ta å skrape det ut. Jeg blødde som en renselsesprosess etterpå. Er gjerne lurt å bytte bind ofte. Våkner du om natten så er det lurt å bytte nytt nattbind.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Men mange skriver rundt på andre forum at de nesten blødde i hjel og måtta ha tilgang på do hele tiden. Ca. hvor ofte måtte du skifte? Og hindret det deg i å dra på jobb og å gå ut? Anonymkode: 2be0d...929
Gjest Sugemerke Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Blør du fryktelig mye skal du kontakte lege.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #5 Skrevet 6. desember 2016 Men hvis alt går som normalt, ca hvor mye blør man da? Anonymkode: 2be0d...929
Gjest Sugemerke Skrevet 6. desember 2016 #6 Skrevet 6. desember 2016 Som en moderat til sterk mens. I det embryoet kommer er det en del koagler og blod, men det skal roe seg ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #7 Skrevet 6. desember 2016 gikk på jobb som vanlig, med nattbind og tok dopause i 10-15 min annenhver time. kontorjobb, så var ikke noe problem Anonymkode: d1ae5...7b1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #8 Skrevet 6. desember 2016 Takk for svar. På min jobb er det ikke like enkelt å snike seg på toalettet. Men jeg får håpe at jeg klarer meg. Tror dere doble bind kan være en mulighet for å drøye det litt lenger? Altså ha to stykker på en gang? Anonymkode: 2be0d...929
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #9 Skrevet 6. desember 2016 4 timer siden, Sugemerke skrev: Som en moderat til sterk mens. I det embryoet kommer er det en del koagler og blod, men det skal roe seg ganske fort. Hvor ofte måtte du skifte bind? Hindret det ditt normale liv? Anonymkode: 2be0d...929
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #10 Skrevet 6. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere opplevd å blø mye dagene etter abort? Var det slik at dere ikke kunne gå på jobb? Har dere noen tips til hva man kan gjøre hvis nattbind ikke holder? Anonymkode: 2be0d...929 Har du tatt abort i dag medisinsk eller? For min del blødde jeg ingenting de første 2 timene etter jeg satt stikkpillene, så støtte jeg ut MYE koagler og blod hver gang jeg gikk på do. Fikk på en måte kramper/rier/nedpress så jeg måtte komme meg på do så blodet og koaglene havnet i do og ikke i bindet. Men tror ikke noe nattbind ville vært stort nok den dagen. Holdt på sånn i 6 timer, der jeg gradvis fikk mindre og sjeldnere kramper/dotrang de siste to timene til det stoppet. Etter det var aborten over og jeg blødde bare som en normal/liten mens en ukes tid i etterkant. Men akkurat den dagen jeg satt stikkpillene blødde jeg MYE. Anonymkode: e0a38...ad8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #11 Skrevet 6. desember 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt abort i dag medisinsk eller? For min del blødde jeg ingenting de første 2 timene etter jeg satt stikkpillene, så støtte jeg ut MYE koagler og blod hver gang jeg gikk på do. Fikk på en måte kramper/rier/nedpress så jeg måtte komme meg på do så blodet og koaglene havnet i do og ikke i bindet. Men tror ikke noe nattbind ville vært stort nok den dagen. Holdt på sånn i 6 timer, der jeg gradvis fikk mindre og sjeldnere kramper/dotrang de siste to timene til det stoppet. Etter det var aborten over og jeg blødde bare som en normal/liten mens en ukes tid i etterkant. Men akkurat den dagen jeg satt stikkpillene blødde jeg MYE. Anonymkode: e0a38...ad8 Jeg skal ta det snart og er redd for at jeg ikke kan fungere normalt i hverdagen på grunn av blødninger. I tillegg er jeg redd for at det ikke virker som det skal. Håper det går like bra med meg som det gikk med deg. Anonymkode: 2be0d...929
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ta det snart og er redd for at jeg ikke kan fungere normalt i hverdagen på grunn av blødninger. I tillegg er jeg redd for at det ikke virker som det skal. Håper det går like bra med meg som det gikk med deg. Anonymkode: 2be0d...929 Ok, du blir ikke dårlig av den første pillen du må få på sykehuset. Du lever som normalt de to dagene etter det. Det er etter at du setter stikkpillene at selve aborten kommer i gang. Hadde tatt fri den dagen du skal sette stikkpiller, eller satt stikkpillene etter jobb den dagen. Jeg hadde ikke veldig vondt eller noe, men trengte en do og trengte den fort i de timene det pågikk..min abort var visst veldig etter boka. Ingen komplikasjoner og alt kom ut. Lykke til! Anonymkode: e0a38...ad8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, du blir ikke dårlig av den første pillen du må få på sykehuset. Du lever som normalt de to dagene etter det. Det er etter at du setter stikkpillene at selve aborten kommer i gang. Hadde tatt fri den dagen du skal sette stikkpiller, eller satt stikkpillene etter jobb den dagen. Jeg hadde ikke veldig vondt eller noe, men trengte en do og trengte den fort i de timene det pågikk..min abort var visst veldig etter boka. Ingen komplikasjoner og alt kom ut. Lykke til! Anonymkode: e0a38...ad8 Sitat Ja du har vært heldig i det uheldige. Tok det ca 4-6 timer for deg også? Anonymkode: 2be0d...929
Gjest Sugemerke Skrevet 7. desember 2016 #14 Skrevet 7. desember 2016 Du bør ligge en time etter at den første stikkpillen er tatt, så det anbefales ikke å gå rundt på jobb.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #15 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, Sugemerke skrev: Du bør ligge en time etter at den første stikkpillen er tatt, så det anbefales ikke å gå rundt på jobb. Jeg kan ta meg en dag fri men er mest bekymret for dagen etterpå og dag 3. Tror du det er mulig å jobbe da uten å skifte bind hvert kvarter? Anonymkode: 2be0d...929
Gjest Sugemerke Skrevet 7. desember 2016 #16 Skrevet 7. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kan ta meg en dag fri men er mest bekymret for dagen etterpå og dag 3. Tror du det er mulig å jobbe da uten å skifte bind hvert kvarter? Anonymkode: 2be0d...929 Ja, må du skifte bind hvert kvarter dag 1 og dag 3 er det noe galt, da bør du kontakte lege. Det skal være som en normal mens disse dagene.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #17 Skrevet 7. desember 2016 Sjekk hvor mange dager du kan ta som egenmelding. Hos oss er det 3 tror jeg. En voksenbleie eller to er det heller ikke krise å ha i hus, om ikke annet for å "demme opp" om du må på sykehuset. Men stort sett så går det rimelig greit med spontanaborter, både de som naturen setter i gang, og de som må ha litt hjelp fra noen piller. Anonymkode: 67617...67c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #18 Skrevet 7. desember 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk hvor mange dager du kan ta som egenmelding. Hos oss er det 3 tror jeg. En voksenbleie eller to er det heller ikke krise å ha i hus, om ikke annet for å "demme opp" om du må på sykehuset. Men stort sett så går det rimelig greit med spontanaborter, både de som naturen setter i gang, og de som må ha litt hjelp fra noen piller. Anonymkode: 67617...67c Håper det går fint. På nett hører man jo forhåpentligvis mest om skrekk historiene. Men jordmor hørtes litt i tvil ut når jeg spurte om å arbeide dagene etter. Det gjorde meg veldig usikker. Så lenge jeg kan ha eg bind i en time er jeg fornøyd. Men å skrifte hvert 10-15 min gjør meg nervøs. Så noen som skrev at de måtte det. Funket de 4 tablettene eller måtte dere bruke de ekstra også? Anonymkode: 2be0d...929
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #19 Skrevet 7. desember 2016 De ekstra? Er ikke det smertestillende? Anonymkode: abd1d...67a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #20 Skrevet 7. desember 2016 Husk at folk og har ulik terskel for når de skifter, og ulike bind de bruker, og ulike jobber/måter de beveger seg på. Jeg hadde gjort det så enkelt som jeg kunne, og kjøpt en pakke bleier. Tatt ut så mye egenmelding jeg kunne (om jeg følte behov for det), og tatt en bleie på jobb om jeg var usikker. Heller gå rundt med litt ekstra polstring, enn å bekymre meg for å blø gjennom. Men uniformen min er løs nok til at det ikke hadde vist, for de som har mer "pyntet" uniform blir det kanskje litt vanskeligere. Bør uansett finnes noe som er et hakk eller 3 større enn nattbind. Dette går seg til. I verste fall, shit happens. Det er ikke så uvanlig at folk blør gjennom ved mens, men det er ikke så rart at du blir overobs på om noen legger merke til noe. Men om så skjer? Det er glemt neste dag om det er en jobb med et noenlunde arbeidsmiljø. Anonymkode: 67617...67c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå