Gå til innhold

Smerter i fingre av strikking?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg strikker ganske mye, og nå har det seg slik at det er ofte ubehageligheter i knoklene i pekefingrene og langfingeren og jeg tror det kommer av strikkingen.. I allefall føler jeg for å "knekke" på fingrene hele tiden. Har noen opplevd a la det samme? Noen tips som forebygger dette?

Anonymkode: ab5dd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikking er uvante og belastende, statiske bevegelser for både fingre og armer. Her får du deg en advarsel om at du bør roe ned før du får senebetennelse. Ikke uvanlig å få i skuldre, albuer eller håndledd ved strikking. 

Anonymkode: 073e5...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å strikke noe annet med tykkere pinner og garn? Jeg har slitt med det samme med at fingrene ble veldig anstrengte og vonde av strikking, men nå strikker jeg med 7-8 pinner og ditto tykkere garn samtidig som jeg prøver å strikke litt løsere. Ser ut som det hjelper for meg så langt. 

Anonymkode: 8bb1c...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså størrelse 7 til 8 pinner hvis det var uklart.

Anonymkode: 8bb1c...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd det, men de jeg kjenner som får vondt i armer eller skuldre av strikking strikker ganske stramt. Jeg strikker heller litt løst, og passer på å slappe av i skuldre, og har aldri fått vondt noe sted. Og så ser jeg AB over anbefaler tykkere garn og pinner, men jeg hører flere si at de bare kan strikke med tynne pinner for å unngå ubehag. Men litt eksperimentering med pinnetykkelse kan uansett være på sin plass. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...