Gå til innhold

Telenor du Telenor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husdrømmen går i 1000 biter da drømmehuset vi skulle kjøpe kun har tilgang til 0,1 MB linje!! Hvordan er det mulig i 2016?? Telenor som leverer var ikke særlig hyggelige og behjelpelige så noen som vet hva som skal til for at de bedrer linjen?

Til informasjon er vi avhengig av rask linje da vi begge skal ha hjemmekontor. Men til og med for bestemor er 0,1 MB linje tragisk 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobilt bredbånd. Like raskt som fiber om du har god dekning og mange GB. 

Anonymkode: a5ab6...b60

Skrevet

Noe fiberselskap som har kabler i nærheten?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mobilt bredbånd. Like raskt som fiber om du har god dekning og mange GB. 

Anonymkode: a5ab6...b60

Det går nok ikke, blir alt for dyrt! Vi jobber som sagt begge med data og vi streamer filmer/serier + insta, fb osv, kommer til å bli fattig 😂

Skrevet (endret)
17 timer siden, Anonym2467 skrev:

Det går nok ikke, blir alt for dyrt! Vi jobber som sagt begge med data og vi streamer filmer/serier + insta, fb osv, kommer til å bli fattig 😂

bob-bob, filmer og serie nedlastning har ingenting med jobb å gjøre.

Anonymkode: 79345...477

Endret av Nori
  • Liker 1
Skrevet

Da må man bare velge hva man skal bruke nettet til da. Å streame er da luksus for mange, insta og fb (og KG) kan man åpne en gang til dagen i stede for 10.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja nei beklager at jeg gjerne vil leve det livet JEG vil når JEG skal kjøpe huset jeg vil bo i de neste 10-20 årene. Tenke seg til at jeg vil bruke nettet til mer enn jobb 🙄

Endret av Nori
  • Liker 6
Skrevet
8 timer siden, Anonym2467 skrev:

Husdrømmen går i 1000 biter da drømmehuset vi skulle kjøpe kun har tilgang til 0,1 MB linje!! Hvordan er det mulig i 2016?? Telenor som leverer var ikke særlig hyggelige og behjelpelige så noen som vet hva som skal til for at de bedrer linjen?

Til informasjon er vi avhengig av rask linje da vi begge skal ha hjemmekontor. Men til og med for bestemor er 0,1 MB linje tragisk 😂

Undersøk om det er noen lokale aktører som kan levere, utenfor tlfkabel. Kan de ikke det er det værre. En mulighet kan være via radio, dvs det er satt om antenner høyt i terrenget, og man har en sender/mottaker på husveggen. Er noen rundt meg som bruker den løsningen siden det er litt bedre enn 9mps på tlf linje

Skrevet (endret)
17 timer siden, Anonym2467 skrev:

Ja nei beklager at jeg gjerne vil leve det livet JEG vil når JEG skal kjøpe huset jeg vil bo i de neste 10-20 årene. Tenke seg til at jeg vil bruke nettet til mer enn jobb 🙄

Heldigvis kan ikke alle velge det livet de helst vil leve. Det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: dde6f...f15

Endret av Nori
  • Liker 2
Skrevet

Enkelte folk her på KG må ha et trist liv når de må henge seg opp og bli sint for at noen trenger raskt Internett.. Kan ikke være lett å være dere 😉

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke hva som skal til, men er generelt svært misfornøyd med telenor. Hør med andre selskaper, ring rundt og spør hva mulighetene er.

Skrevet
2 timer siden, tdm900 skrev:

Undersøk om det er noen lokale aktører som kan levere, utenfor tlfkabel. Kan de ikke det er det værre. En mulighet kan være via radio, dvs det er satt om antenner høyt i terrenget, og man har en sender/mottaker på husveggen. Er noen rundt meg som bruker den løsningen siden det er litt bedre enn 9mps på tlf linje

Skal sjekke ut det ja, takk ☺️

Har sjekket satellitt men det er veldig dyrt, begrenset MB i mnd og nok så ustabilt dessverre 😕

Skrevet
32 minutter siden, Aamu skrev:

Vet ikke hva som skal til, men er generelt svært misfornøyd med telenor. Hør med andre selskaper, ring rundt og spør hva mulighetene er.

Kun Telenor som leverer 😕 

Skrevet
12 timer siden, Anonym2467 skrev:

Tull.

Får 200 giga i mnd for 799 hos Telia. Også billige tilleggspakker.

Anonymkode: dde6f...f15

• Liker 1
Skrevet

Telenor er vel stort sett bare søppel uansett ?          

Det er uansett ikke noe jeg har lyst til å støtte, slik som de holder på.    

Anonymkode: 3d6a8...dab

Skrevet

Ikke Get, ikke NextGentel, Ice, ingen andre? Hvor er det snakk om? Er enig at det høres rart ut. 
Vi kjøpte i Oslo innenfor ring 3 og var mildt sagt overasket å finne ut at det ikke var innlagt fiber i gata. :laugh: Midt i Oslo liksom! Men fikk rask Internett fra Get, dyrt men rask og funker bra. Er også to dataingeniører som er avhengig å kunne ta hjemmekontor i ny og ne på grunn av små barn.. Så den problemstillinga skjønner jeg godt.

Anonymkode: 7bc67...9f6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Get, ikke NextGentel, Ice, ingen andre? Hvor er det snakk om? Er enig at det høres rart ut. 
Vi kjøpte i Oslo innenfor ring 3 og var mildt sagt overasket å finne ut at det ikke var innlagt fiber i gata. :laugh: Midt i Oslo liksom! Men fikk rask Internett fra Get, dyrt men rask og funker bra. Er også to dataingeniører som er avhengig å kunne ta hjemmekontor i ny og ne på grunn av små barn.. Så den problemstillinga skjønner jeg godt.

Anonymkode: 7bc67...9f6

Det er snakk om på landet, ca 45 min fra Gjøvik langt oppi bygda 😝 Er også øverste huset på toppen av en kjempe lang bakke så ja er nok dessverre bare Telenor som leverer 😕 Samboeren min er webutvikler så han må ha rask og stabil internett samt at der ryker det MYE datamengde fort med det arbeidet han gjør. 

Er negativ til mobilt bredbånd da jeg sjekket hos feks ice kostet det 599,- per mnd for 100gb og det blir nok for lite med tanke på jobb. Da vi var på visning var også 4g dekningen dårlig, kan jo hende det blir bedre hvis man får seg en slags mottaker da. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Telenor er vel stort sett bare søppel uansett ?          

Det er uansett ikke noe jeg har lyst til å støtte, slik som de holder på.    

Anonymkode: 3d6a8...dab

Enig, men det virker som vi ikke har noen valg dersom vi kjøper huset.. Kan ikke velge hus etter hvilke internettleverandører der er liksom 😝

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket om de kan levere en høyere hastighet? Når vi kjøpte huset hadde vi 5mb (vi er vel vandt til litt over 200) men Next kunne oppgradere til 10 via linjen. 

Ser problemstillingen din så absolutt, begge to her bruker mye data, og samboeren har hjemmekontor som programutvikler. Fungerer greit på dagtid når vi begge holder på med vårt, men å laste ned eller opp.. "I'm uploading something, so the internet will probably be bad for the next hour or so" Mhhhm. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...