Kimmenkim Skrevet 5. desember 2016 #21 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Epiphany skrev: Kanskje, men jeg tenker at en dyremishandler er en dyremishandler. Om en er i stand til å brutalt drepe dyret sitt, blir det neppe behandlet bra ellers - og da må vi fokusere på å stoppe de i å skaffe seg dyr til å begynne med. En løsning kunne vært at kun godkjente oppdrettere fikk avle og selge valper/kattunger, og at prisen økes. Da vil mindre mennesker bare kjøpe et dyr uten å tenke over konsekvensene, fordi det vil være vanskeligere å skaffe seg et dyr. En annen måte er jo å gi strengere straffer. Om straffen for dyremishandling hadde vært flere år i fengsel, ville nok dette skremt flere mennesker ut av å gjøre handlingen. Men aner du faktisk hvor mange dyr som blir drept uten vi vet om det? Da hjelper det ikke å si vi burde gi strengere straff, for det hjelper ingenting når ikke politiet for greie på dette. Men ja så klart burde det være strengere. Men lettere å skjule dyremord, enn et menneskemord. 1
Gjest Epiphany Skrevet 5. desember 2016 #23 Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, Kimmenkim skrev: Skal man spørre om hva de tjener da? Ikke alltid de kan omplassere hundene heller. Helt enig at det burde vært gratis å avlive, for det kunne hindret dyredrap. Kunne gjerne betalt mer skatt. Dette var mer ment til den generelle befolkningen som har litt vett i huet, ikke ment mot dyremishandlerene. Disse kunne jo ikke brydd seg to øre. Er dog enig i at gratis avliving kunne hjulpet, og hadde også betalt mer skatt for å hjelpe våre små, men mener også at vi ikke må stoppe der. En dyremishandler bryr seg ikke om avlivning koster penger eller ei, fordi den vil jo ikke bry seg om den må mishandle og drepe dyret selv.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #24 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Epiphany skrev: Kanskje, men jeg tenker at en dyremishandler er en dyremishandler. Om en er i stand til å brutalt drepe dyret sitt, blir det neppe behandlet bra ellers - og da må vi fokusere på å stoppe de i å skaffe seg dyr til å begynne med. En løsning kunne vært at kun godkjente oppdrettere fikk avle og selge valper/kattunger, og at prisen økes. Da vil mindre mennesker bare kjøpe et dyr uten å tenke over konsekvensene, fordi det vil være vanskeligere å skaffe seg et dyr. En annen måte er jo å gi strengere straffer. Om straffen for dyremishandling hadde vært flere år i fengsel, ville nok dette skremt flere mennesker ut av å gjøre handlingen. Det er ikke så enkelt å stoppe dyremishandlere når det er lett å skjule dyremord. Anonymkode: b7b6c...e11 1
Gjest Epiphany Skrevet 5. desember 2016 #25 Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, Kimmenkim skrev: Men aner du faktisk hvor mange dyr som blir drept uten vi vet om det? Da hjelper det ikke å si vi burde gi strengere straff, for det hjelper ingenting når ikke politiet for greie på dette. Men ja så klart burde det være strengere. Men lettere å skjule dyremord, enn et menneskemord. Nei, men dette kan hjelpe å skremme dem litt. Det er skumlere å bryte loven, når man vet at straffen er stor. Er også for dyrepoliti i hele landet, usikker på om de har det? Leste at de kun hadde fått dyrepoliti i noen byer eller fylker.
Kimmenkim Skrevet 5. desember 2016 #26 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Epiphany skrev: Dette var mer ment til den generelle befolkningen som har litt vett i huet, ikke ment mot dyremishandlerene. Disse kunne jo ikke brydd seg to øre. Er dog enig i at gratis avliving kunne hjulpet, og hadde også betalt mer skatt for å hjelpe våre små, men mener også at vi ikke må stoppe der. En dyremishandler bryr seg ikke om avlivning koster penger eller ei, fordi den vil jo ikke bry seg om den må mishandle og drepe dyret selv. Jo, det er jo ikke bare dyremishandlere, men jeg ser på alt av avliving hjemme som dyremishandling. Men flere tilfeller der de kaster 3uke gamle valper i vannet i poser. Og det er fordi de ikke har andre alternativer pga det er dyrt, ellers tror jeg de ville reist til vetrinæren. Det har jeg hørt før, flere ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #27 Skrevet 5. desember 2016 Det koster hvertfall 1300-1500,- å avlive en voksen katt. På hund vet jeg ikke, men er sikker litt dyrere for avliving av stor hund enn en liten da d krever mer "medisin" på stor hund. Men man kan jo uansett ikke bare drukne dyret sitt. Da er man ikke mye glad i det. Han bør ikke få skaffe seg dyr igjen. Får helt vondt i meg Anonymkode: dddd5...bb9
Kimmenkim Skrevet 5. desember 2016 #28 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Epiphany skrev: Nei, men dette kan hjelpe å skremme dem litt. Det er skumlere å bryte loven, når man vet at straffen er stor. Er også for dyrepoliti i hele landet, usikker på om de har det? Leste at de kun hadde fått dyrepoliti i noen byer eller fylker. Ja det stemmer, men dessverre var det bare for å prøve. Jeg syntes de skal ha dem her. For dyrepoliti er noe vi virkelig trenger i landet vårt.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #29 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Evilposelos skrev: Koster ca 2000 For et dyr? Anonymkode: b7b6c...e11
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. desember 2016 #30 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For et dyr? Anonymkode: b7b6c...e11 Hund. Var det jeg betalte da voffe hadde store smerter og utsiktene hennes ikke så bra ut.
Gjest Epiphany Skrevet 5. desember 2016 #31 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så enkelt å stoppe dyremishandlere når det er lett å skjule dyremord. Anonymkode: b7b6c...e11 Det betyr da ikke at vi ikke burde kjempe for harde livet for det om. Akkurat nå, Kimmenkim skrev: Jo, det er jo ikke bare dyremishandlere, men jeg ser på alt av avliving hjemme som dyremishandling. Men flere tilfeller der de kaster 3uke gamle valper i vannet i poser. Og det er fordi de ikke har andre alternativer pga det er dyrt, ellers tror jeg de ville reist til vetrinæren. Det har jeg hørt før, flere ganger. Sier jo at jeg også tenker gratis avlivning kunne hjulpet. Kunne gjerne betalt mer skatt for dette. Akkurat nå, Kimmenkim skrev: Ja det stemmer, men dessverre var det bare for å prøve. Jeg syntes de skal ha dem her. For dyrepoliti er noe vi virkelig trenger i landet vårt. Blir helt oppgitt over landet vårt, som ikke prioriterer dyrevelferd. Er visst ikke så flotte, likevel.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #32 Skrevet 5. desember 2016 58 minutter siden, Diamant skrev: Alt som gjøres hos veterinær er dyrt, veldig dyrt. Betalte 10.000 for en operasjon av hunden min, og det er flere år siden (er sikkert dyrere nå). Var ikke forsikret så derfor måtte jeg betale alt selv. Det blir noe annet med operasjon. Men å avlive hunden om man ikke ønsker hunden lenger så kan det ende med fæle død. Anonymkode: 3e3c9...f57
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #33 Skrevet 5. desember 2016 47 minutter siden, Evilposelos skrev: Hund. Var det jeg betalte da voffe hadde store smerter og utsiktene hennes ikke så bra ut. Når en hund lider så burde det iallfall være gratis. Ellers lar folk hundene lide. Anonymkode: 3e3c9...f57
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #34 Skrevet 5. desember 2016 Kan det virkelig koste 12.000 å avlive 12 valper i et kull? Anonymkode: 3e3c9...f57
Pepsimax96 Skrevet 5. desember 2016 #35 Skrevet 5. desember 2016 Åh, jeg får helt sinnsykt vondt inni meg når jeg tenker på den lille uskyldige skapningen som ble drept ufrivillig uten å kunne gjøre noe. Vi som har hund skal jo liksom være det tryggeste hunden har, de klarer jo seg ikke uten oss. Også skal noen være så grusom og ta livet av en frisk hund på den der måten. Jeg vet ikke hva jeg skal si engang.. Ligger med hunden min i armkroken nå <3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. desember 2016 #36 Skrevet 5. desember 2016 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når en hund lider så burde det iallfall være gratis. Ellers lar folk hundene lide. Anonymkode: 3e3c9...f57 Er enig, men er man glad i hunden, så gjør man det meste for å skrape sammen penger. Man kan også spørre dyrlegen om man kan delbetale, noen går med på dette. I mitt tilfelle sto det mellom en operasjon, hvor dyrlegen sa at hunden kunne leve lenger, men kom til å ha smerter, eller avliving. Hunden var veldig gammel også Endret 5. desember 2016 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #37 Skrevet 6. desember 2016 Til alle dere som vet navnet på dyremisshandlere, kan dere ikke lage en blogg med fullt navn og hvilken kommune de bor i, og skrive en advarsel om at personen er dyremishandler? Trenger ikke skive dritt men iallfall advarsel. En plass må det jo stå advarsler om det. Om navnet på denne 30åringen kommer ut så kommer navnet hans på nettet - tro meg! Slik at han ikke får kjøpt mer dyr. Det navnet skal ut. Anonymkode: 3e3c9...f57 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #38 Skrevet 6. desember 2016 Altså mener at dere skriver fullt navn på personen som er mishandleren. Dere kan være anonyme. Anonymkode: 3e3c9...f57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå